NEWS

TELEPIZZA STAJE SIĘ BARDZIEJ ELASTYCZNA

Firma wdraża elastyczny model biznesowy dla mniejszych miast.

Firma wdrożyła elastyczny model biznesowy dla mniejszych miast. Telepizza chce w ten sposób ułatwić adaptację do tamtejszych realiów gospodarczych. Dodatkowym atutem w rozwoju sieci jest optymalizacja kosztów związanych z utrzymaniem restauracji Telepizza oraz zróżnicowanie opłat franczyzowych.

W 2013 roku obroty Telepizzy wzrosły. Sieć przyspieszyła również otwarcia nowych punktów franczyzowych. W ubiegłym roku powstało siedem nowych lokali. Rok 2014 zapowiada się jeszcze lepiej, gdyż z 8 planowanych na ten rok otwarć, 5 jest już podpisanych. W pierwszym kwartale zostaną otwarte 3 nowe lokale w takich miastach jak: Stalowa Wola, Mielec oraz Oława.
Wsparciem dla rozwoju Telepizzy są zmiany w polityce firmy. Przede wszystkim firma stawia na  dopasowanie modelu franczyzowego i oferty Telepizzy do specyfikacji mniejszych miejscowości, co za tym idzie, ograniczenie kosztów związanych z otwarciem i utrzymaniem restauracji oraz uelastycznienie opłat franczyzowych. – Zmiany podyktowane są m.in. nowymi kierunkami rozwoju Telepizzy. Dotychczas koncentrowaliśmy się na dużych miastach, gdzie aktualnie posiadamy 114 placówek. Teraz przyszedł czas na małe miejscowości do 30 tys. mieszkańców, gdzie wprowadzamy nowe zasady działania – mówi Iwona Olbryś, dyrektor generalna Telepizza Poland.
Hiszpańska sieć uelastyczniła model biznesowy dla mniejszych miast oraz dopasowała ofertę gastronomiczną i ceny do panujących tam warunków gospodarczych oraz zwyczajów konsumenckich. Jak twierdzi Iwona Olbryś, nowa polityka została opracowana na podstawie analizy lokalnych rynków przeprowadzonych w całej Polsce jeszcze w 2013 roku. – Zweryfikowaliśmy potencjał branży gastronomicznej, zamożność potencjalnych klientów, co wpływa na kondycję biznesu oraz ich upodobania kulinarne. Ze względu na różnice między regionami, indywidualnie dla każdego miasta będziemy wdrażać zmodyfikowany koncept biznesowy. Chodzi nam o to, by produkt dobrze się sprzedawał, na czym skorzystają nasi franczyzobiorcy oraz cała firma – mówi Iwona Olbryś.
 

Jednym z elementów wspierających rozwój sieci są oszczędności związane z utrzymaniem placówek franczyzowych. Firma samodzielnie wyszukuje powierzchnie atrakcyjne biznesowo i cenowo. – W 2013 roku ograniczyliśmy wydatki na utrzymanie lokalu. Znaczące oszczędności generujemy dzięki atrakcyjnym warunkom najmu powierzchni handlowych. Mocna pozycja Telepizzy na rynku pozwala wynegocjować stawiki najmu niższe od wyjściowych o 20 proc. – mówi Iwona Olbryś. 

Oprócz nowości związanych z rozwojem sieci Telepizza, firma chce też zwiększyć sprzedaż w placówkach. Liczy na kolejne wzrosty w stosunku do ubiegłego roku. Sieć duży nacisk kładzie na dystrybucję on-line. Obecnie sprzedaż przez internet to 1/3 wszystkich zamówień w dostawie Telepizzy. Plan rozwoju na rok 2014 jest bardzo ambitny. Prosta rejestracja połączona z systemem wyszukiwania ulic, dzięki czemu użytkownikowi łatwo wskazać adres dostawy, korzystnie wpływa na rozwój kanału sprzedaży internetowej. Telepizza rozwija również aplikacje mobilne wspierające sprzedaż umożliwiające zamówienie pizzy przez aplikację zainstalowaną na smartfonie oraz płatności online.

Telepizza posiada łącznie 1259 lokali na świecie. Sieć obecna jest w Hiszpanii, Portugalii, Chile, Kolumbii, Peru, Ekwadorze, w Panamie, Bolivii, w Emiratach Arabskich oraz w Polsce.
Polska jest jednym z największych rynków Telepizzy. Nasz kraj zajmuje trzecie miejsce pod względem ilości lokali zaraz po Hiszpanii i Chile. W ubiegłym roku Telepizza sprzedała w Polsce ponad 6  mln sztuk pizzy. 


MAGAZYN

Nr 177/2018

NA OKŁADCE: Kuchnia bliska sercu. Olga Lompa, szefowa kuchni w Pałacu i Folwarku Galiny.
W ŚRODKU: Wywiad z Kristianem Thomasenem Braskiem, właścicielem globalnej agencji Bon Vivant Communications.




PARTNERZY

Advertisement