NEWS

SFINKS OTWIERA SWOJĄ PIERWSZĄ FABRYKĘ PIZZY

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, otworzył w podwarszawskim Piastowie restaurację Fabryka Pizzy. Jest to pierwszy lokal, w który Sfinks zainwestował w ramach masterfranczyzy tej marki. Mieści się w pasażu handlowym w budynku Rezydencji Warszawskiej przy ul. Warszawskiej

Nowo powstała restauracja, której sala zajmuje powierzchnię ok. 90 m kw. pomieści blisko 70 osób. W ciepłych miesiącach goście będą też mogli skorzystać z sezonowego ogródka. Aranżacja najnowszego lokalu nawiązuje do wystroju charakterystycznego dla tej sieci. Restaurację zaprojektowano w nowoczesnym, loftowym stylu. Wyłożone cegłami i boazerią ściany, udekorowane elementami wyposażenia kuchni - wałkami do ciasta czy deskami do krojenia - tworzą wyjątkowy klimat tego miejsca. Nowo otwarta restauracja jest też miejscem przyjaznym dla rodzin z dziećmi – jest w niej odpowiednio wyposażony kącik zabaw, a w łazience przygotowano przewijak dla niemowląt.


- Już od dłuższego czasu interesowaliśmy się segmentem pizzerii i kuchni włoskiej, bo tego typu lokale cieszą się ogromną popularnością w Polsce. Dodatkowo dobrze działają i rozwijają się w ramach sieci, co doskonale wpisuje się w biznes Sfinksa. Fabryka Pizzy spełnia wszystkie powyższe kryteria, a jednocześnie ma wiele cech wyróżniających ją na tle innych lokali z kuchnią włoską. Widzimy w tej marce duży potencjał i dlatego postanowiliśmy zainwestować w restauracje pod szyldem Fabryka Pizzy - mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.


Sieć Fabryka Pizzy łącznie z lokalem w Piastowie liczy 12 restauracji. Na bazie umowy inwestycyjnej zawartej z właścicielem Fabryki Pizzy grupa Sfinks posiada wyłączne prawo do jej rozwoju. W najbliższych miesiącach spółka ma w planie otwarcie jeszcze kolejnych restauracji, m.in. w Kołobrzegu, Mińsku Mazowieckim i Zgierzu.
Fabryka Pizzy to koncept z ofertą wykraczającą poza standard powszechnych w Polsce pizzerii. Obok pizzy, restauracja oferuje gościom bogaty wybór dań kuchni włoskiej, które są przygotowywane z wysokiej jakości produktów. Jej charakterystycznym daniem są bombery, czyli gorące buły pizzowe z różnymi składnikami. Oprócz tego w menu znajdują się m.in. gnocchi, risotto czy makarony, a także dania dla osób o specjalnych wymaganiach, np. wegetariańskie. Klienci mogą też zamówić dania z makaronem razowym, czy pizzę na razowym cieście lub pizzę light. Lokal będzie posiadał usługę dowozu do klienta.

***

Sfinks Polska zarządza 109 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 92 restauracji Sphinx (segment casual dining), 13 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 2 restauracjami WOOK (segment casual dining), kultowym pubem Bolek w Warszawie oraz Fabryką Pizzy w Piastowie. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.





2AM: DESSERTBAR KOŃCZY 10 LAT

Z tej okazji barmani, Kamil Foltan i Suichi Ofuchi wspólnie z Janice Wong i zespołem dessert-baru przygotują specjalne menu. Wydarzenie odbedzie się 11 października w 2am dessertbar w Singapurze.

Przedstawiamy menu:

Desery i koktajli

1. Purple 2008

Purpurowe słodkie ziemniaki, parfait z czarnej porzeczki, marshmallow lawendowe, sorbet z owoców leśnych, sos z cassisu

Green garden
Hendricks Gin, muscat, Nitro bazylia i piana z zielonej herbaty
Suichi Ofuchi

2. Strawberry Sweet Milk 2011
truskawkowy mus mleczny, dżem brzoskwiniowy, sherbet z marshmallow i grapefruita, kokosowy żel i galaretka, sos i galaretka ze słodkiego mleka

Herbs & Strawberries - green chartreuese, miód, calamansi, rum
Kamil Foltan

3. Twix 2007
lody czekoladowe, mus z palonego karmelu, crumble z masła orzechowego, sosy z czekolady i solonego karmelu

Jak & It - gin (london dry), słodki vermouth, jackfruit bitters
Kamil Foltan

4. Cheese Avalanche 2010
Biscotti, marynowane figi, melon cantaloupe, ser

Trilogy
Macallan whisky, woda kokosowa, kwa specialty, morelowe purée, olej z bergamotki
Suichi Ofuchi

 

Więcej informacji znajdziecie na stronie:

https://www.eventbrite.com/e/2am-dessertbar-4hands-mixology…


WEINDICH NA TARGACH POLAGRA

Naszą działalnością łączymy różne branże. Z takim hasłem przewodnim firma wystąpiła podczas Międzynarodowych Targów Technologii Spożywczych POLAGRA-TECH 2017.

Na dwóch stoiskach obejmujących łącznie 264 m2 powierzchni spółka z Chorzowa zaprezentowała rozwiązania dla branży przetwórstwa mięsnego i spożywczego. Odwiedzający mogli zapoznać się z urządzeniami wykorzystywanymi w poszczególnych etapach obróbki mięsa, produkowanymi przez firmy z branżowej czołówki, m.in. urządzenia ubojowe, piły i nożyce marki EFA; piła stołowa i wilk MEDOC; wysokowydajny wilk do mięsa SEYDELMANN; nastrzykiwarka i masowalnica marki RÜHLE; skórowaczka i odbłaniarka marki MAJA, która dostarcza także maszyny do produkcji lodu typu nugget oraz lodu łuskowego. Przykłady obu maszyn, stale wytwarzających lód przy szlaku komunikacyjnym, nie sposób było przeoczyć. Dużą atrakcją stoiska była automatyczna linia do porcjowania i formowania produktów z zaokrąglonymi krawędziami marki FREY, której działanie i możliwości prezentowano z użyciem specjalnej masy.

 Poza urządzeniami dla dużych zakładów, zaprezentowane zostały nowe rozwiązania dla małych i średnich przetwórców, m.in. okręcarka do kiełbas PR-360 od MAINCA, której działanie przedstawiano w połączeniu z nadziewarką EM-30 tego samego producenta. Ważną częścią udziału firmy Weindich w targach była ekspozycja chronionych patentem kijów wędzarniczych, których spółka jest producentem. Ponadto zaprezentowano drobny sprzęt dla zakładów przetwórstwa mięsnego oraz szeroką ofertę części zamiennych i eksploatacyjnych. Od kilku lat Weindich promuje na rynku przetwórstwa spożywczego urządzenia do produkcji Convenience Food.

W tym roku firma po raz pierwszy zaprezentowała szybkoobrotowy piekarnik na podczerwień ITES 30 marki Riehle, który można było zobaczyć w akcji podczas wypiekania świeżych precli oraz bułek. Sektor Convenience Food wzbogacały dodatkowo urządzenia holenderskiej marki FMT – opiekacz przelotowy FCC 3010 oraz opiekacz do smażenia na bazie oleju/wody FVFRU-400/1000 E. Warto wspomnieć o nowej pozycji w ofercie spółki Weindich, jaką są urządzenia do kontroli jakości i czystości produktu.

Targi były okazją do zobaczenia maszyny Multiscan MXVPACK 4015, która analizuje produkt za pomocą badania gęstości promieniami rentgenowskimi. Zgdonie z trendami, jedną z największych atrakcji stoiska stały się szafy do sezonowania mięsa marki Maturmeat. W przeszklonych szafach sezonowane przez kilka tygodni mięso prezentowało się fantastycznie, a atrakcyjność tej ekspozycji podkreślał smak przygotowywanych na stoisku potraw. Za kulinarne doznania odpowiedzialni byli znakomici szefowie kuchni – Sebastian Humski oraz Szymon Szlendlak. Firma Weindich dzięki swojej działalności jest znana nie tylko w branży przetwórstwa spożywczego. Od lat przyciąga znane osobistości ze świata gastronomii. W tym roku na stoisku mogliśmy spotkać m.in.: Jean Bos’a, Grzegorza Parczewskiego oraz członków Kadry szkoleniowej Polskiej Narodowej Kadry Kucharzy Juniorów z Sebastianem Krauzowiczem na czele. W imieniu firmy Weindich zapraszamy do śledzenia ich aktywności na facebooku oraz stronie internetowej: www.weindich.pl.


MAGAZYN

Nr 168/2017

NA OKŁADCE: Bariści
W ŚRODKU: wywiad z Kurtem Schmidtem, szefem kuchni restauracji 99 w Santiago.


PARTNERZY

Advertisement