x

Święto kawy i baristów

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    30.09.2019

29 września obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kawy. Segafredo Zanetti Poland rozpoczęła świętowanie kilka dni wcześniej i już 25 września zorganizowała Dzień Kawy z Segafredo.

Konkurs Latte Art na Dniu Kawy z Segafredo. Foto: materiały prasowe.
Konkurs Latte Art na Dniu Kawy z Segafredo. Foto: materiały prasowe.
Wydarzenie zorganizowane przez Segafredo Zanetti Poland wraz z należącą do marki szkołą baristów Coffee Art Masters zgromadziło zarówno licznych profesjonalistów z kawowej branży, jak i miłośników aromatycznego naparu. W tym roku w ramach Dania Kawy odbył się również konkurs Latte Art, w którym mogli wziąć udział zarówno profesjonalni bariści, jak i utalentowani entuzjaści. Gościem specjalnym i zarazem jednym z sędziów konkursu był Christian Tirro z Accademia Italiana Baristi, który opowiedział wszystkim zgromadzonym o początkach swojej pasji do kawy.

Od lewej: Christian Tirro, Grzegorz Staszowski, Maciej Zabochnicki. Foto: materiały prasowe.
Od lewej: Christian Tirro, Grzegorz Staszowski, Maciej Zabochnicki. Foto: materiały prasowe.
W trakcie Dnia Kawy można było również poznać tajniki profesjonalnej degustacji kawy, czyli cuppingu. Warsztaty z oceny kawy poprowadził Grzegorz Staszowski, Trener i Head Barista w Coffee Art Masters Segafredo Zanetti Poland. Zaprezentowano także alternatywne metody parzenia kawy oraz najnowsze kawowe specialty sygnowane Coffee Art Masters: Ethiopia i Kenya. O planach rozwoju marki Segafredo opowiedziała Monika Dutkiewicz, General Manager Segafredo Zanetti Poland.

Każdy z gości miał również okazję przygotować własną, rzemieślniczą tabliczkę czekolady oraz otrzymał w prezencie kupon zniżkowy na szkolenia Home Barista realizowane przez szkołę baristyczną Segafredo. Ponieważ, jak twierdzą przedstawiciele marki: źródłem wysokiej jakości serwowanego napoju, są nie tylko doskonałe ziarna, ale także wiedza i umiejętności baristy.

Więcej informacji na: https://zarabiajnakawie.pl/

Autor tekstu: Wojciech Piasecki
O AUTORZE
Wojciech Tomasz Piasecki
Z wykształcenia mgr inż technologii żywności i żywienia człowieka. Od 13 lat związany z branżą żywności jako technolog i dziennikarz. Specjalizuje się w analizie sensorycznej, badaniach ilościowych i jakościowych na rynku FMCG, technologii gastronomicznej oraz dietetyce sportowej. Z zamiłowania kucharz i piekarz nieustannie poszukujący nowych smaków. Promuje kuchnię zdrową i zbilansowaną. Uwielbia podróże, zarówno te miejskie, jak i z plecakiem w nieznane.

Zobacz także

Kolacja Chefs Only na zamku w Szydłowcu na rzecz bezdomnych zwierzaków

10 czerwca na zamku w Szydłowcu odbędzie się kolejne spotkanie z cyklu Chefs Only, któremu towarzyszyć będą m.in. gotowanie na żywo i warsztaty kulinarne. Zwieńczeniem wydarzenia będzie pięciodaniowa kolacja degustacyjna, przygotowana przez pięciu szefów kuchni.

Nocny Market - start sezonu 2023

Nocny Market wraca na nieczynny dworzec Warszawa Główna już 5 maja! W ósmym sezonie jednego z największych eventów streetfoodowych w Polsce dobrych gastronomicznych powrotów, ekscytujących debiutów i jeszcze kilku niespodzianek.

Witamy na foodservice24.pl! Zmieniamy nazwę, zmieniamy się dla was!

Pożegnaliśmy dotychczasową nazwę i stare logo naszego portalu - OuiChef.pl. Chcemy, aby nowa domena - foodservice24.pl - łatwiej wam się kojarzyła z naszym bratnim magazynem "Food Service". Uspójniamy wizerunek i ofertę wydawniczą!

Palikot i Wojewódzki atakowani za zachwalanie alkoholu w social mediach. Sprawa w prokuraturze

W sieci zawrzało. Aktywista Jan Śpiewak oskarża byłego polityka i przedsiębiorcę Janusza Palikota oraz celebrytę i dziennikarza Kubę Wojewódzkiego o nielegalne i nagminne zachwalanie alkoholu w social mediach. Sprawa trafiła do prokuratury. Co dalej?

Radosnych i smacznych świąt!

Wielkanocne życzenia od redakcji OuiChef.pl i "Food Service".

Bogusław Linda tańczy w reklamie nowego burgera z McDonald’s

Bogusław Linda zagrał w reklamie McDonald’s, prezentując... niezwykły taniec. Znany z kultowych ról aktor to kolejna osobowość polskiej kultury - po m.in. Michale Żebrowskim, Borysie Szycu czy idolu młodego pokolenia raperze Macie - zaangażowana w kampanię fastfoodowej sieci.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej