

Jak sieciowe burgerownie reagują w Polsce na trend roślinny?


Bezmięsny fast food staje się w Polsce coraz bardziej popularny. Eksperci kampanii RoślinnieJemy sprawdzili dostępność opcji roślinnych w 8 sieciach burgerowni w Polsce. Triumfują rodzimy 7th Street Bar & Grill oraz Max Burgers.
Retailerzy coraz chętniej wprowadzają w związku z tym na półki produkty roślinne, w tym także coraz wyższej jakości zamienniki mięsa. Sięgają po nie nie tylko weganie i wegetarianie, lecz także ci, którzy chcą zmniejszyć swój negatywny wpływ na środowisko. Potencjał roślinnych produktów dostrzegło wielu inwestorów, finansując stworzenie innowacyjnych zamienników mięsa, takich jak Impossible Burger czy Beyond Meat. Wykorzystanie nowych technologii pozwoliło stworzyć produkty już teraz w ślepych testach oceniane jako produkty mięsne, a jednocześnie posiadające nad nimi przewagę jeśli chodzi o wpływ na zdrowie konsumentów oraz ślad węglowy.
Przy pracach nad raportem pod lupę RoślinnieJemy wzięte zostały wyłącznie konwencjonalne burgerownie sieciowe – te, które opierają się przede wszystkim na mięsnych kanapkach. W rankingu uwzględniono 8 sieci burgerowni: McDonald’s, Burger King, Max Burgers, Meet & Fit, Bobby Burger, Pasibus, 7th Street Bar & Grill, Mr Hamburger, Hard Rock Cafe. Każda z nich została zbadana pod kątem dostępności roślinnych opcji w menu i ewentualnej możliwości zamiany składników na roślinne. Sprawdzono również, czy poszczególne lokale oferują roślinne dodatki (np. sosy, przekąski), a także czy wykorzystują wegańskie propozycje w swoich działaniach promocyjnych.
Przeprowadzone ankiety pokazały, że sieci burgerowni coraz bardziej skłaniają się ku roślinnym propozycjom. Aż 5 z 9 badanych sieci ma w swojej ofercie dania lub opcje roślinne. Najlepiej wypadły sieci 7th Street Bar & Grill, Max Burgers i Bobby Burger. Niestety w rankingu znalazły się również sieci, w których miłośnicy roślinnych dań nie mają póki co za bardzo czego szukać: Burger King, McDonald’s, Hard Rock Cafe i Mr Hamburger. Co ciekawe Burger King, McDonald’s i Hard Rock Cafe to marki, które wprowadziły już takie opcje w wybranych państwach, możemy więc przypuszczać, że brak roślinnej oferty w Polsce nie potrwa dużo dłużej. Doświadczenia gigantów we wprowadzaniu opcji roślinnych w innych krajach są przecież bardzo pozytywne. Według opublikowanych wyników finansowych, po wprowadzeniu Impossible Whoppera sieć Burger King zanotowała 5-procentowy wzrost sprzedaży, największy od 2015 roku.
Zobacz także

Marcin Szachowicz: Pięć rozwiązań dobrych dla restauracyjnej kasy

Gdy drożeją warzywa, owoce, nabiał i inne artykuły spożywcze oraz zmniejsza się zawartość portfeli Polaków gastronomia jest w kropce. Podnosić ceny dań? Zmniejszać porcje? Szukać tańszych produktów? Żadne rozwiązanie nie jest dobre. Jak więc sprawić, by goście wciąż chętnie odwiedzali restauracje?

MAX Premium Burgers: wyróżnia nas zielone menu

Od siedmiu lat działa w Polsce sieć restauracji MAX Premium Burgers ze Szwecji, która istnieje od 1968 roku. Dlaczego rozwija się w kraju tak odmiennym od Skandynawii? Czemu stawia na roślinne menu? Opowiada Jerzy Jakubiak, head of development w MAX Premium Burgers.

Zabytki? To przeżytek! 81 proc. podróżuje, by próbować nowej kuchni

Według "Global Travel Trends Report" aż 81 proc. badanych jako najważniejszy cel swojej podróży wskazało kulinaria. Czy to przypadek, że w tym roku Polska została wskazana jako kierunek podróży numer 1, a jednymi z najbardziej viralowych TikToków stają się te z testami polskiego jedzenia?

800 mln zł - tyle zaległości ma branża gastronomiczna!

BIG InfoMonitor podaje, że na drodze do poprawy sytuacji branży gastronomicznej stanęła inflacja: biznes zmaga się z utrzymującymi się wysokimi cenami produktów żywnościowych, energii, paliwa i konkurencją.

Subway uspokaja franczyzobiorców i otwiera się na współpracę z korporacjami

Zarząd sieci restauracji Subway ogłosił gotowość do współpracy z korporacjami, co jest zwrotem o niemal 180 stopni w stosunku do dotychczasowej strategii. Ma to uspokoić dotychczasowych franczyzobiorców zaniepokojonych przyszłością marki.

Robot dostarcza jedzenie z Pyszne.pl. Serwis testuje dostawy na krótkim dystansie

Na ulice Warszawy wyjechał pierwszy w historii marki, półautonomiczny robot dostawczy Pyszne.pl. Operator delivery testuje innowacyjne rozwiązanie, które ma usprawnić proces dowozu zamówień na niewielkich dystansach. Sprawdzamy, jak działa taki robot.
Inne kategorie
Podcasty


Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

