

Roślinne "mięso" w restauracjach IKEA


W restauracjach IKEA można zjeść nowe danie roślinne - penne z wegańskim sosem bolońskim i "roślinnym" mięsem. Receptura potrawy powstała we współpracy z The Vegetarian Butcher, marką Unilever.
Już 23 proc. osób na świecie deklaruje, że stara się zmniejszać spożycie mięsa, którego produkcja jest wielokrotnie bardziej emisyjna od roślinnej. Coraz więcej konsumentów chce jeść bardziej zdrowo i nie sprawiać cierpienia zwierzętom swoimi wyborami zakupowymi.
Ten globalny trend zyskuje popularność także w Polsce. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w maju 2019 roku przez Roślinniejemy, aż 73 proc. polskich konsumentów jest skłonnych ograniczyć spożycie mięsa na rzecz jego roślinnych alternatyw – o ile będą one spełniać ich oczekiwania co do korzystnego wpływu na zdrowie, smaku oraz ceny.
– W IKEA pozostajemy w bieżącym kontakcie z klientami, sprawdzamy ich oczekiwania i śledzimy globalne trendy – deklaruje Tomasz Jachimczak, Country Commercial & Range Manager z IKEA. – Dlatego wprowadzamy w naszych restauracjach roślinne opcje.
– Produkty The Vegetarian Butcher to wegetariańskie mięso niczym nie ustępujące pod względem tekstury i smaku mięsu zwierzęcemu – tłumaczy Adrian Kociemba, Food Service Marketing Lead North&East Europe z Unilever. – Jest stworzone przez miłośników mięsa dla miłośników mięsa, dzięki czemu dostarcza takich samych doświadczeń smakowych, co klasyczne mięso.
Odwzorowywanie smaku mięsa to z jednej strony, odpowiedź na potrzeby konsumentów – badania wskazują bowiem, że aż 89 proc. bezmięsnych posiłków jest wybieranych przez osoby nie będące wegetarianami. Z drugiej zaś to ukłon w stronę szefów kuchni, którzy poszukują składników i półproduktów roślinnych, które w prosty sposób mogą włączyć w swoje menu.
Nowe trendy w gastronomii sprawiają, że roślinne menu jest coraz częściej obecne w różnych konceptach restauracyjnych i coraz bardziej pożądane przez gości. Współpraca IKEA z The Vegetarian Butcher to odpowiedź na te trendy oraz na zmieniający się świat, w którym goście coraz większą wagę przykładają do dbania o swoje zdrowie, środowisko i dobrostan zwierząt.
Zobacz także

Ukraińska sieć Lviv Croissants otworzyła szósty lokal i ujawnia dalsze plany

Znamy miasta, w których Lviv Croissants podpisał już umowy na uruchomienie kolejnych lokali pod swoim szyldem. Sieć obrała ostry kurs na Polskę - 1 czerwca otworzyła szósty bar w naszym kraju.

Popeyes - nowa sieć szykuje się do debiutu w Polsce. Wiemy, gdzie będzie pierwszy lokal

Pierwszy lokal amerykańskiej sieci gastronomicznej Popeyes znanej z dań w stylu luizjańskim już w lipcu przywita pierwszych gości. Zostanie otwarty we Wrocławiu w Pasażu Grunwaldzkim.

Marcin Szachowicz: Pięć rozwiązań dobrych dla restauracyjnej kasy

Gdy drożeją warzywa, owoce, nabiał i inne artykuły spożywcze oraz zmniejsza się zawartość portfeli Polaków gastronomia jest w kropce. Podnosić ceny dań? Zmniejszać porcje? Szukać tańszych produktów? Żadne rozwiązanie nie jest dobre. Jak więc sprawić, by goście wciąż chętnie odwiedzali restauracje?

MAX Premium Burgers: wyróżnia nas zielone menu

Od siedmiu lat działa w Polsce sieć restauracji MAX Premium Burgers ze Szwecji, która istnieje od 1968 roku. Dlaczego rozwija się w kraju tak odmiennym od Skandynawii? Czemu stawia na roślinne menu? Opowiada Jerzy Jakubiak, head of development w MAX Premium Burgers.

Zabytki? To przeżytek! 81 proc. podróżuje, by próbować nowej kuchni

Według "Global Travel Trends Report" aż 81 proc. badanych jako najważniejszy cel swojej podróży wskazało kulinaria. Czy to przypadek, że w tym roku Polska została wskazana jako kierunek podróży numer 1, a jednymi z najbardziej viralowych TikToków stają się te z testami polskiego jedzenia?

800 mln zł - tyle zaległości ma branża gastronomiczna!

BIG InfoMonitor podaje, że na drodze do poprawy sytuacji branży gastronomicznej stanęła inflacja: biznes zmaga się z utrzymującymi się wysokimi cenami produktów żywnościowych, energii, paliwa i konkurencją.
Inne kategorie
Podcasty


Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

