x

Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356).
Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Bar Is Us - nowe narzędzie dla barmanów

Kategoria: Twój biznes - wiedza    05.02.2020

Chcesz doskonalić się w swoim zawodzie? Poszukujesz profesjonalnej wiedzy o alkoholach? Szukasz inspiracji? O nowej aplikacji mobilnej wspomagającej pracę i rozwój zawodowy barmanów opowiada portalowi OuiChef.pl Bartosz Paśko, On Trade Activity Manager w Stock Polska.

Bartosz Paśko. Foto: materiały prasowe.
Bartosz Paśko. Foto: materiały prasowe.
OuiChef.pl: Skąd wziął się pomysł na stworzenie aplikacji dedykowanej barmanom? Kiedy zrodziła się ta idea?
Bartosz Paśko: Producenci alkoholu dokładają wszelkich starań, by w jak najbardziej ciekawy i efektywny sposób dotrzeć do konsumentów i spełnić ich oczekiwania. W Stock Polska nie mniejsze znaczenie ma dla nas środowisko barmańskie. To bardzo ważna grupa docelowa – w końcu to oni polecają swoim klientom alkohole i koktajle, są więc kanałem komunikacji z konsumentem, ale również autorytetem w dziedzinie alkoholi. W związku z tym zależy nam, by dysponowali odpowiednią wiedzą, nie tylko na temat konkretnych brandów, lecz także w zakresie spirytualiów w ogóle. Aplikacja Bar Is Us ma odpowiadać na te potrzeby i być pomocnym narzędziem w rozwijaniu wiedzy i kompetencji barmanów. Ponadto, nie jest to nasza debiutancka inicjatywa skierowana do tej grupy – przykładowo w 2018 roku stworzyliśmy pierwszą ligę barmańską w wirtualnym świecie, w której mogli się zmierzyć barmani z całej Polski.

Jakie funkcje posiada aplikacja, w jaki sposób wspomaga pracę w barze?
Bar Is Us ma być przede wszystkim kompendium wiedzy dla barmanów – praktycznej i teoretycznej, do której będą mogli sięgnąć w każdej chwili. Znajdą w niej zarówno informacje, w jaki sposób przygotować najpopularniejsze drinki, jak i inspiracje do tworzenia własnych kompozycji. Dzięki Bar Is Us barmani będą mieć również dostęp do wiedzy na temat wszystkich kategorii alkoholu – między innymi whisky, rumu, ginu – oraz do porad dotyczących obsługi klienta. Treści, które można znaleźć w aplikacji tworzą osoby, które od wielu lat pracują w gastronomii, regularnie prowadzą szkolenia i są ekspertami w zakresie poszczególnych kategorii alkoholowych. Dzięki temu użytkownicy mogą mieć pewność, że content, który znajdą w aplikacji jest sprawdzony i pochodzi od specjalistów, którzy cały czas nad nią pracują i będą poszerzać tę bazę wiedzy.

Kim są w takim razie eksperci, którzy przygotowują materiały pojawiające się w aplikacji?
W Bar Is Us swoją ekspercką wiedzą na temat alkoholi dzielą się Ambasadorzy marek z portfolio Stock Polska. Jest ich czworo, przy czym każdy odpowiada za inną dziedzinę. Mateusz Szuchnik jest barmanem kreatywnym, który opracowuje nowe receptury drinków i posiada szeroką wiedzę na temat miksologii. Szkolił się między innymi w LAB, „London Academy of Bartenders”, a obecnie z powodzeniem prowadzi projekt barowy El Koktel. Od zeszłego roku jest również Ambasadorem marki Auchentoshan.

Drugim ekspertem jest Daria Pasieka – Ambasadorka Wódki w Stock Polska i ekspertka w dziedzinie food&vodka pairingu. Pracowała m.in. w Domu Wódki, koktajlbarze The Roots Cocktail Bar&More, Muzeum Wódki czy we francuskiej restauracji z gwiazdką Michelin - Bridges Dining w Amsterdamie, gdzie zgłębiała tajniki produkcji alkoholu oraz łączenia go z jedzeniem. Wódka jako kategoria nie ma przed nią tajemnic, czym podzieli się z barmanami korzystającymi z aplikacji.

Kolejnym ambasadorem jest Janusz Trendewicz – nasz ekspert od whisky, który od ponad dwudziestu lat pracuje w branży gastronomicznej, zdobywał doświadczenie w takich lokalach, jak Brovaria, Blow up Hall 5050 czy Hotel Andersia. Za swój największy sukces uważa jednak stworzenie konceptu i otwarcie Whisky Bar 88. Od dawna prowadzi szkolenia, w których twardą wiedzę barmańską przeplata z różnymi ciekawostkami.

Ostatnim z ekspertów jest Dawid Typa – Ambasador marki rumu Dictador. Będzie edukował użytkowników w temacie kultury picia tego trunku, sposobów podawania czy komponowania drinków na jego bazie. Doświadczenie zdobywał w Singapurze, Monako, Francji, Słowenii, na Węgrzech oraz w Wielkiej Brytanii, więc zdecydowanie ma się czym dzielić.

Bar Is Us - aplikacja dla barmanów od Stock Polska. Foto: materiały prasowe.
Bar Is Us - aplikacja dla barmanów od Stock Polska. Foto: materiały prasowe.
Poza bazą wiedzy, czym jeszcze aplikacja może skusić barmanów?
Aplikacja zawiera również dwie sekcje dedykowane rozrywce – Quizy i Konkursy. Pierwsza składa się z różnego rodzaju gier, których zadaniem jest utrwalenie zdobytej wiedzy. Konkursy natomiast umożliwią barmanom pochwalenie się efektami swojej pracy z innymi – poprzez zaprezentowanie na Instagramie swoich koktajli lub innych inspirujących zdjęć. W obu zakładkach użytkownicy zdobywają punkty, które mogą wymieniać na atrakcyjne nagrody: gadżety, vouchery, bilety na festiwale alkoholowe, alkohole czy szkolenia prowadzone przez naszych Ambasadorów z danych kategorii.

Jakie zawodowe korzyści mogą odnieść barmani, jeśli zainstalują aplikację?
Praca barmana nie polega jedynie na przygotowywaniu i podawaniu drinków. To przede wszystkim umiejętność nawiązania kontaktu z klientami, którzy stają się coraz bardziej wymagający. Zgodnie z obecnie panującymi trendami, konsumenci zwracają większą uwagę na to, jaki alkohol piją i szukają informacji na jego temat. Dzięki korzystaniu z Bar Is Us barmani zdobędą wiedzę nie tylko z kategorii alkoholi, lecz także dowiedzą się, w jaki sposób prezentować się za barem i rozmawiać z gośćmi tak, aby spełniać ich oczekiwania. A jak wiadomo, zadowolony klient to większa satysfakcja z pracy i wyższe napiwki.

Czy w aplikacji wymagana jest rejestracja/założenie konta? Jak ona działa?
Aplikacja została stworzona specjalnie dla barmanów – jest pewnym wyróżnieniem i ukłonem w ich stronę. Podczas rejestracji sprawdzamy, czy osoba chcąca dołączyć do grona użytkowników jest rzeczywiście barmanem. Należy więc podać kilka podstawowych informacji – dane osobowe oraz nazwę lokalu, w którym się pracuje. Wymagana będzie również zgoda menadżera lub właściciela lokalu. W większości przypadków takie zgody będą zbierane przez przedstawicieli handlowych Stock Polska lub przekazywane przez barmanów bezpośrednio do przełożonych i wysyłane podczas rejestracji. Krok ten jest niezbędny, ponieważ chcemy, aby właściciele lokali dysponowali wiedzą na temat narzędzia, które będzie podnosiło kompetencje pracowników baru.

Więcej informacji na: www.barisus.pl.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Marcin Szachowicz: Pięć rozwiązań dobrych dla restauracyjnej kasy

Gdy drożeją warzywa, owoce, nabiał i inne artykuły spożywcze oraz zmniejsza się zawartość portfeli Polaków gastronomia jest w kropce. Podnosić ceny dań? Zmniejszać porcje? Szukać tańszych produktów? Żadne rozwiązanie nie jest dobre. Jak więc sprawić, by goście wciąż chętnie odwiedzali restauracje?

MAX Premium Burgers: wyróżnia nas zielone menu

Od siedmiu lat działa w Polsce sieć restauracji MAX Premium Burgers ze Szwecji, która istnieje od 1968 roku. Dlaczego rozwija się w kraju tak odmiennym od Skandynawii? Czemu stawia na roślinne menu? Opowiada Jerzy Jakubiak, head of development w MAX Premium Burgers.

Zabytki? To przeżytek! 81 proc. podróżuje, by próbować nowej kuchni

Według "Global Travel Trends Report" aż 81 proc. badanych jako najważniejszy cel swojej podróży wskazało kulinaria. Czy to przypadek, że w tym roku Polska została wskazana jako kierunek podróży numer 1, a jednymi z najbardziej viralowych TikToków stają się te z testami polskiego jedzenia?

800 mln zł - tyle zaległości ma branża gastronomiczna!

BIG InfoMonitor podaje, że na drodze do poprawy sytuacji branży gastronomicznej stanęła inflacja: biznes zmaga się z utrzymującymi się wysokimi cenami produktów żywnościowych, energii, paliwa i konkurencją.

Subway uspokaja franczyzobiorców i otwiera się na współpracę z korporacjami

Zarząd sieci restauracji Subway ogłosił gotowość do współpracy z korporacjami, co jest zwrotem o niemal 180 stopni w stosunku do dotychczasowej strategii. Ma to uspokoić dotychczasowych franczyzobiorców zaniepokojonych przyszłością marki.

Robot dostarcza jedzenie z Pyszne.pl. Serwis testuje dostawy na krótkim dystansie

Na ulice Warszawy wyjechał pierwszy w historii marki, półautonomiczny robot dostawczy Pyszne.pl. Operator delivery testuje innowacyjne rozwiązanie, które ma usprawnić proces dowozu zamówień na niewielkich dystansach. Sprawdzamy, jak działa taki robot.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej