Grupa Barry Callebaut, wiodący na świecie producent wysokiej jakości produktów czekoladowych i kakaowych, ogłosił wprowadzenie na rynek pierwszej na świecie, spersonalizowanej czekolady 3D produkowanej na dużą skalę. Projekt realizowany jest pod auspicjami globalnej marki dekoracji Mona Lisa.
Ten ruch rewolucjonizuje świat rzemiosła czekoladowego, pozwalając szefom kuchni tworzyć własne, unikatowe wyroby oraz szybko i tanio je reprodukować, bez względu na to, jak skomplikowany lub specyficzny jest projekt.
Na potrzeby inauguracji Mona Lisa połączyła siły z Jordim Rocą, jednym z najbardziej kreatywnych cukierników na świecie, pozwalając mu w pełni uwolnić kreatywność dzięki technice reprodukcji trójwymiarowych wyrobów z czekolady. Jego najnowsze dzieło „Flor de Cacao” to ziarno kakaowe, które otwiera się jak kwiat kakaowca poprzez kontakt z gorącym sosem.
– Ten nowy sposób pracy z czekoladą zaskoczy konsumentów innowacyjnymi i wcześniej niemożliwymi do zrealizowania kształtami wytwarzanymi na dużą skalę i z imponującą precyzją” – wyjaśnia Jordi Roca. – Zazwyczaj inspirują mnie rzeczy, których nie mogę sam zrobić, ponieważ stanowią one twórcze wyzwanie – ale teraz, dzięki Mona Lisa 3D Studio, mogę przenieść moje czekoladowe rzemiosło na wyższy poziom. Mogę sobie wyobrazić każdy nowy projekt, który ożyje.
Mona Lisa 3D Studio
Działające pod marką Mona Lisa studio do trójwymiarowego druku czekolady wyposażone jest w innowacyjną i precyzyjną technologię, która pozwala drukować tysiące elementów jednocześnie, zachowując przy tym indywidualny wygląd charakterystyczny dla rękodzieła. Szefowie kuchni i klienci mogą spersonalizować czekoladową dekorację według własnych preferencji projektowych, kształtów i rozmiarów, a następnie zespół projektantów przekształci produkt w cyfrowy prototyp 3D. Po zatwierdzeniu prototypu produkt końcowy można szybko odtworzyć na dużą skalę. Wyroby można stosować do deserów, wyrobów konfekcyjnych, gorących napojów i wypieków. Usługa ta będzie na początku dostępna dla szefów kuchni i hoteli, sieci kawiarni i restauracji w określonych krajach europejskich. Pierwszym klientem Mona Lisa 3D Studio jest Van der Valk, wiodąca sieć hoteli w Holandii.
Wychodząc naprzeciw Milennialsom
Milennialsi i nowe pokolenia chcą cieszyć się życiem dzięki nowym i unikatowym doświadczeniom. W tym kontekście estetyka żywności ma coraz większe znaczenie. Ostatnie badania Barry Callebaut wykazały, że 70% konsumentów chce wypróbować nowe i ekscytujące wyroby związane z czekoladą, a 6 na 10 spośród badanych osób chce udostępnić takie wyroby w mediach społecznościowych. Druk 3D zaspokaja pragnienia konsumentów, przesuwając granice tego, co jest możliwe pod względem estetycznym. Dzięki nowej technologii szefowie kuchni mogą opracowywać niepowtarzalne desery oraz rozwijać swoje umiejętności podczas pracy z belgijską czekoladą.
Więcej informacji na temat drukowanych wyrobów Mona Lisa 3D: monalisadecorations.com/3DStudio