Za projekt wnętrza Luisa odpowiadają Maciej Ryniewicz i Rafał Kaletowski. Ich założeniem było uchwycenie atmosfery Meksyku bez wykorzystania typowych nawiązań do kultury tego kraju. Nastrój starali się uzyskać, grając fakturą, kolorami, roślinnością oraz odniesieniem do meksykańskiego modernizmu, przede wszystkim twórczości Luisa Barragana. Ta inspiracja ma zresztą podwójne znaczenie – lokal mieści się w modernistycznej kamienicy z lat 30. XX w., bezpośrednio na Gdyńskim Szlaku Modernizmu.
W Luis można zasiąść przy stoliku (szczególnie jeśli zdecydujemy się na zamówienie dań z karty), lecz także przy barze – tę opcję polecamy zagorzałym wielbicielom kultury koktajlowej, którzy uwielbiają podpatrywać pracę barmanów lub zamienić z nimi kilka słów. A o luisowych koktajlach warto wiedzieć więcej. W dużej mierze opierają się one na unikatowej selekcji aż 40 tequili, 20 mezcali i 3 sotoli. Łącznie z innymi trunkami bar zaopatrzony jest w ok. 200 pozycji alkoholowych.
Drinki powstają na bazie homemade’owych naturalnych syropów, kordiałów, bittersów, tynktur, kiszonych nastawów czy smakowych pianek. Niektóre koktajle i alkohole starzone są w dębowych beczkach. Popisową propozycją, a zarazem bestsellerem jest Santa Muerte, koktajl inspirowany klasycznym Zombie. Serwowany w ceramicznej czaszce zrobionej (podobnie jak inne naczynia) na specjalne zamówienie przez zaprzyjaźnionego artystę. Dopełnieniem drinków są robione na miejscu bryły lodowe, sześciany i kule lodowe. Na bryłach po przygotowaniu napoju barmani odciskają logo lokalu, by jeszcze bardziej podkreślić, jak ważne są dla nich detale.
Bar prowadzi politykę zrównoważonego zarządzania w myśl idei zero waste.
W planach są degustacje i wieczorki tematyczne poświęcone tequili i mezcalowi, a także barmańskie występy gościnne profesjonalistów z kraju i zagranicy.
Czynne codziennie od 12.00 do 0.00+.
Adres: ul. 3 Maja 21, Gdynia
Liczba miejsc: 44 + 8 przy barze
Właściciele: Krzysztof Czop i Oskar Kubicki
Head bartenders: Steve Zachariasz i Magdalena Derabin
Przedział cenowy: 22-39 zł
Typ: casual
Artykuł ukazał się w „Food Service" 2/2020 nr 192.