

Mieszkańcy Żywca dostaną płyn do dezynfekcji rąk od miejscowego browaru


Arcyksiążęcy Browar w Żywcu przekaże w kwietniu mieszkańcom miasta darmowy środek do dezynfekcji rąk. Alkohol powstający podczas produkcji piwa bezalkoholowego w browarze także zostanie przekazany na potrzeby produkcji środków do dezynfekcji.
W normalnych warunkach alkohol, który powstaje w browarze podczas warzenia piwa bezalkoholowego dzięki specjalnej linii do dealkoholizacji, sprzedawany jest na potrzeby przemysłowe. W sytuacji walki z COVID-19 zostanie przekazany na produkcję płynów do dezynfekcji. W zamian za to żywiecki browar będzie mógł przekazać płyn do dezynfekcji mieszkańcom miasta, a także służbom medycznym oraz komunalnym.
– W Żywcu wszystkie ręce na pokład, dlatego postanowiliśmy przekazać alkohol, który otrzymujemy z piwa bezalkoholowego producentom środków ochrony w zamian za płyn do dezynfekcji rąk dla mieszkańców, a także szpitali i służb miejskich. Zależy nam na bezpieczeństwie mieszkańców, a jednocześnie docierają do nas sygnały o problemach z dostępnością płynów z uwagi na wysokie zapotrzebowanie – mówi Tomasz Klima, dyrektor Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu.
Pierwsze płyny do dezynfekcji pojawią się w Żywcu w piątek, 10 kwietnia. Ich dystrybucją wśród mieszkańców zajmie się Urząd Miejski i jego służby. Każda butelka płynu dezynfekującego dotrze bezpośrednio i zachowaniem zasad bezpieczeństwa do każdego domu i mieszkania na terenie miasta.
– Rozdanie tylu płynów to naprawdę bardzo trudne wyzwanie logistyczne, ale przy pomocy radnych miejskich, pracowników Urzędu Miejskiego, harcerzy, strażaków z jednostek OSP, kibiców Czarnych-Górala Żywiec, żywieckich jukacy, naszego TBS, Spółdzielni Mieszkaniowej oraz wolontariuszy dostarczymy ten jakże potrzebny teraz płyn naszym mieszkańcom! Dystrybucja rozpocznie się 10 kwietnia. Jednak zakładamy, że całość uda się rozdać w tygodniu po świętach – mówi burmistrz Żywca Antoni Szlagor.
Grupa Żywiec aktywnie włączyła się w walkę ze skutkami COVID-19. Firma sfinansowała zakup sprzętu medycznego ratującego życie dla szpitali w miastach, gdzie warzy piwo, a także przekazała 1 milion złotych na zbiórkę na doposażenie służb medycznych prowadzonych przez Fundację Siepomaga. Firma wspiera także lokale gastronomiczne, które musiały wstrzymać działalność ze względu na epidemię.
Zobacz także

Kolacja Chefs Only na zamku w Szydłowcu na rzecz bezdomnych zwierzaków

10 czerwca na zamku w Szydłowcu odbędzie się kolejne spotkanie z cyklu Chefs Only, któremu towarzyszyć będą m.in. gotowanie na żywo i warsztaty kulinarne. Zwieńczeniem wydarzenia będzie pięciodaniowa kolacja degustacyjna, przygotowana przez pięciu szefów kuchni.

Nocny Market - start sezonu 2023

Nocny Market wraca na nieczynny dworzec Warszawa Główna już 5 maja! W ósmym sezonie jednego z największych eventów streetfoodowych w Polsce dobrych gastronomicznych powrotów, ekscytujących debiutów i jeszcze kilku niespodzianek.

Witamy na foodservice24.pl! Zmieniamy nazwę, zmieniamy się dla was!

Pożegnaliśmy dotychczasową nazwę i stare logo naszego portalu - OuiChef.pl. Chcemy, aby nowa domena - foodservice24.pl - łatwiej wam się kojarzyła z naszym bratnim magazynem "Food Service". Uspójniamy wizerunek i ofertę wydawniczą!

Palikot i Wojewódzki atakowani za zachwalanie alkoholu w social mediach. Sprawa w prokuraturze

W sieci zawrzało. Aktywista Jan Śpiewak oskarża byłego polityka i przedsiębiorcę Janusza Palikota oraz celebrytę i dziennikarza Kubę Wojewódzkiego o nielegalne i nagminne zachwalanie alkoholu w social mediach. Sprawa trafiła do prokuratury. Co dalej?

Radosnych i smacznych świąt!

Wielkanocne życzenia od redakcji OuiChef.pl i "Food Service".

Bogusław Linda tańczy w reklamie nowego burgera z McDonald’s

Bogusław Linda zagrał w reklamie McDonald’s, prezentując... niezwykły taniec. Znany z kultowych ról aktor to kolejna osobowość polskiej kultury - po m.in. Michale Żebrowskim, Borysie Szycu czy idolu młodego pokolenia raperze Macie - zaangażowana w kampanię fastfoodowej sieci.
Inne kategorie
Podcasty


Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

