Jak utrzymać relacje z gośćmi? Na co zwracać uwagę?
Nasi goście pozostają teraz w domach i z utęsknieniem wracają myślami do miłych chwil spędzanych w restauracjach. Można zaostrzać ich apetyt, publikując zdjęcia flagowych dań na portalach społecznościowych. To dobry moment na odświeżenie lub założenie zakładki „blog” na stronie internetowej, wysyłkę newslettera lub bardziej regularne posty, np. na Instagramie. Jeżeli dysponujemy bazą danych adresów elektronicznych klientów, pomyślmy o wysłaniu do nich bardziej osobistego maila niż zwykle. Opiszmy sytuację, w której znaleźliśmy się my i nasi pracownicy. Poinformujmy o opcjach wsparcia, oczywiście z wyczuciem, bo trzeba mieć na uwadze, że wielu gości może także znajdować się w trudnej sytuacji i absolutnie nie powinniśmy niczego wymuszać.
Lokale realizujące zamówienia na wynos mogą dzielić się relacjami z przygotowywania i wysyłki dań. Warto przy tej okazji zapewnić gości o tym, że zostały one przygotowane z poszanowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny. Niektóre restauracje decydują się na dowóz posiłków dla pracowników służby zdrowia i osób potrzebujących. Ewa Malika Szyc Juchnowicz, właścicielka restauracji Malika oraz Machina Eats&Beats zdecydowała się na całkowite zamknięcie swoich lokali na czas pandemii, ale przygotowuje małe paczki z zakwasem do przygotowania chleba, które w określonych godzinach zostawia pod drzwiami restauracji. To przykład miłego gestu, który nienachalnie przypomina gościom, że jesteśmy i myślimy o nich – że nawet w tak trudnym czasie, chcemy się z nimi dzielić tym, co mamy. Świetna inicjatywa!
Adam Pawłowski MS Wine Academy zaprasza na pierwsze w Polsce kursy WSET prowadzone w trybie online na poziomach 1, 2, 3, w tym kursy z zakresu alkoholi mocnych.
Zapisy i więcej informacji na stronie: www.adampawlowskims.pl