x

[Q&A] Jak w czasie pandemii utrzymać relacje z gośćmi?

Kategoria: Koronawirus - Co zrobić    14.04.2020

W najtrudniejszej sytuacji są lokale, które całkowicie wstrzymały swoja działalność. Co powinni zrobić restauratorzy, aby nie "zniknąć z pamięci" gości? Odpowiadają Patrycja Siwiec i Adam Pawłowski, "Gościnność".

Foto: Shutterstock.
Foto: Shutterstock.
Jak utrzymać relacje z gośćmi? Na co zwracać uwagę?

Nasi goście pozostają teraz w domach i z utęsknieniem wracają myślami do miłych chwil spędzanych w restauracjach. Można zaostrzać ich apetyt, publikując zdjęcia flagowych dań na portalach społecznościowych. To dobry moment na odświeżenie lub założenie zakładki „blog” na stronie internetowej, wysyłkę newslettera lub bardziej regularne posty, np. na Instagramie. Jeżeli dysponujemy bazą danych adresów elektronicznych klientów, pomyślmy o wysłaniu do nich bardziej osobistego maila niż zwykle. Opiszmy sytuację, w której znaleźliśmy się my i nasi pracownicy. Poinformujmy o opcjach wsparcia, oczywiście z wyczuciem, bo trzeba mieć na uwadze, że wielu gości może także znajdować się w trudnej sytuacji i absolutnie nie powinniśmy niczego wymuszać.

Lokale realizujące zamówienia na wynos mogą dzielić się relacjami z przygotowywania i wysyłki dań. Warto przy tej okazji zapewnić gości o tym, że zostały one przygotowane z poszanowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny. Niektóre restauracje decydują się na dowóz posiłków dla pracowników służby zdrowia i osób potrzebujących. Ewa Malika Szyc Juchnowicz, właścicielka restauracji Malika oraz Machina Eats&Beats zdecydowała się na całkowite zamknięcie swoich lokali na czas pandemii, ale przygotowuje małe paczki z zakwasem do przygotowania chleba, które w określonych godzinach zostawia pod drzwiami restauracji. To przykład miłego gestu, który nienachalnie przypomina gościom, że jesteśmy i myślimy o nich – że nawet w tak trudnym czasie, chcemy się z nimi dzielić tym, co mamy. Świetna inicjatywa!

 

Adam Pawłowski MS Wine Academy zaprasza na pierwsze w Polsce kursy WSET prowadzone w trybie online na poziomach 1, 2, 3, w tym kursy z zakresu alkoholi mocnych.

Zapisy i więcej informacji na stronie: www.adampawlowskims.pl

Autor tekstu: Patrycja Siwiec
O AUTORZE
Patrycja Siwiec
Zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Food Service”, w którym redaguje dział Wino. Autorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”. Doświadczenie zdobywała m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii i El Celler de Can Roca w Hiszpanii. Absolwentka Wine & Spirits Education Trust.

Zobacz także

Co może zachęcić do wizyt w restauracjach w czasie pandemii? Nowoczesne technologie!

75 proc. właścicieli lokali gastronomicznych uważa skutki pandemii za zagrażające stabilności ich firm - wynika z danych GUS z lutego tego roku. Branża spodziewa się też dalszego obniżenia zainteresowania ofertą (-26,6 proc.). Jakie innowacje mogą zachęcić klientów do wizyty w restauracjach na nowo?

Jak zadbać o higienę w restauracji? Dezynfekcja to podstawa!

Czerwiec przyniósł gastronomii powiew optymizmu. Otwarte lokale zachęcają klientów do odwiedzin, a restauratorzy mogą w końcu zacząć odrabiać straty. Priorytetem pozostaje jednak zagwarantowanie klientom bezpieczeństwa sanitarnego.

Produkty z restauracji w handlu detalicznym - sposób gastronomii na przetrwanie lockdownu

Rzemieślniczo wytwarzane konserwy, zakwas, buliony, zupy w słoikach, gotowe dania - coraz więcej restauracji oferuje w czasie pandemii detaliczną sprzedaż własnych wyrobów. Kluczem do sukcesu okazuje się znalezienie niszy, którą można zapełnić swoimi produktami.

Jedzenie w dostawie na całą Polskę. Jak to robią wrocławskie lokale?

Myślenie o delivery nabiera szerszego wymiaru. Jak kreatywnie dostosować ofertę pod specyfikę dostaw kurierskich? Restauracje tworzą nowe marki produktów, przerabiają menu na zestawy "zrób to sam" lub pakują próżniowo swoje dania. A potem wysyłają je nie tylko do dzielnicy obok, ale na całą Polskę.

Restauracja w czasie COVID-19 - wskazówki

Padłeś? Powstań! Ale zrób to inaczej. Jedni mimo chęci nie wytrzymali, inni walczą dalej. Jest też grupa restauracji, która radzi sobie lepiej w kryzysie niż wcześniej.

Higiena i bezpieczeństwo w cukierni w czasach zarazy [PORADNIK]

Podczas trwającej pandemii prowadzenie własnej cukierni może być nie lada wyzwaniem. Szczególnie dla osób, które do tej pory nie zmagały się z tak restrykcyjnymi obostrzeniami. Podpowiadamy, jak otworzyć lokal i bezpiecznie go prowadzić.

Inne kategorie

Podcasty

Konsument, który żyje w poczuciu zagrożenia: jak z nim prowadzić dialog? [PODCAST]

Jak zmieniają się konsumenci i jak zmieniają się producenci? W jaki sposób obie te grupy odczuwają niepokoje i jak warto na nie reagować - opowiada Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu firmy Mlekpol.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej