x

[Q&A] Pracownik na postojowym

Kategoria: Koronawirus - Pracownicy    17.04.2020

Ubezpieczenie zdrowotne i praca podczas postojowego - wyjaśniamy wątpliwości.

Autorka: Magdalena Pyszczek

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Czy osoby zatrudnione na umowę zlecenie, ale nie otrzymujące wynagrodzenia muszą się zarejestrować jako bezrobotni, aby mieć ubezpieczenie zdrowotne?
– Jeżeli zleceniodawca nie rozwiązał umowy zlecenie, to ona wciąż obowiązuje, a ubezpieczenie trwa nawet kiedy nie ma wypłacanych wynagrodzeń. Po rozwiązaniu umowy ubezpieczenie wygasa po 30 dniach.

Czy wysłanie wniosku o postojowe dla osób zatrudnionych na umowę zlecenie oznacza, że trzeba utrzymać ich miejsca pracy?
– Ustawodawca nie przewidział tak postawionego problemu. Postojowe przygotowane w Tarczy Antykryzysowej 1.0 przeznaczone jest dla osób, które z przyczyn Covid-19 utraciły dochód lub został on znacząco zmniejszony.

Czy wystąpienie z wnioskiem o postojowe oznacza, że osoby zatrudnione na umowę zlecenie nie mogą już pracować u tego zleceniodawcy podczas pandemii?
– Jak najbardziej mogą. Postojowe jest wypłacane w kwocie do 1300 zł netto w zależności od uzyskanego dochodu, czyli jakiś dochód można mieć.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

HoReCa wraca do gry o pracowników, ale z powikłaniami po covidzie

Restauratorzy i hotelarze po walce z koronawirusem stanęli do kolejnej bitwy, tym razem o pracowników. Ich odpływ z HoReCa może zwolnić powrót do normalności. Tylko w III kwartale 2021 r. największy - bo ponad trzykrotny - wzrost wolnych miejsc pracy w skali roku wystąpił w tej branży.

W branży hotelarskiej zabraknie rąk do pracy?

W sektorze usług związanych z obsługą podróżnych w hotelach i ośrodkach wypoczynkowych możemy spodziewać się znacznego odpływu kadr. Jak informuje opublikowane właśnie opracowanie Medallia - Global Staffing Report blisko 40% pracowników tej branży planuje opuścić ją w ciągu najbliższych 3 miesięcy.

Jak poradzić sobie z niedoborem pracowników? Oto cztery strategie

Trudno znaleźć dobrych pracowników, a jeszcze trudniej ich zatrzymać. Jeszcze przed pandemią rekrutacja i utrzymanie najlepszych stanowiło problem. W miarę znoszenia ograniczeń staje się jasne, że wielu w ogóle nie chce wracać do swoich starych miejsc pracy. Co robić?

Jak znaleźć dobrego pracownika w gastronomii? Oto cztery zadania do wykonania!

Szukasz personelu? Nie ty jeden! Zdaniem ekspertów z Polskiego Instytutu Ekonomicznego, popyt na usługi w naszym kraju powoli będzie powracał do poziomu sprzed pandemii. Należy się spodziewać jeszcze większej rywalizacji o pracowników z konkretnymi kompetencjami.

Goście skarżą się na jakość obsługi w hotelach i restauracjach. Powód? Braki kadrowe w HoReCa

Po miesiącach ograniczeń Polacy planują wakacje w kraju i zajmują stoliki w lokalach gastronomicznych. Mimo rosnącego popytu, wiele obiektów nie jest przygotowanych na skok zainteresowania ich usługami. Z powodu braków kadrowych spada jakość obsługi gości hoteli i restauracji.

Praca w restauracji dostępna od zaraz. Chętnych brak

Braki kadrowe, słabo wyszkoleni i nieodpowiedzialni pracownicy, niska płaca i brak umów dla personelu - to tylko część kłopotów gastronomii, o których w czasie lockdownu na chwilę zapomniano. Teraz, gdy restauracje się otwierają, znów stają się dotkliwe.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej