

W Nespresso Professional Dzień Ziemi jest codziennie


22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi - przyglądamy się problemom naszej planety. Nespresso od lat wspiera ochronę środowiska, rozwijając plantacje w duchu zrównoważonego rozwoju, zalesiając tereny wokół upraw kawowców, pozyskując surowce z certyfikowanych źródeł i i stosując recykling.
Hasłem tegorocznych obchodów Dnia Ziemi są działania na rzecz klimatu (Climate Action). Zmiany klimatu stanowią największe wyzwanie dla przyszłości ludzkości oraz systemów podtrzymujących nasze życie i możliwość zamieszkiwania Ziemi.
Do końca 2020 r., w ramach światowych działań Nespresso na rzecz środowiska, będzie już posadzonych 5 mln drzew. Regularne zalesianie odbywa się w takich krajach jak: Etiopia, Gwatemala, Indonezja i Kolumbia, skąd pozyskiwana jest kawa. Drzewa wzbogacają glebę i zapewniają tak ważny dla upraw kawowców cień. Chronią też plantacje przed zbyt obfitymi opadami, a ich korzenie pomagają zapobiegać erozji gleby. Pochłaniają też dwutlenek węgla. Dzięki m.in. zalesianiu, od 2009 r. Nespresso zmniejszyło ślad węglowy każdej filiżanki kawy o 20 procent.
Od ponad 15 lat działa też program Nespresso AAA Sustainable Quality™. Jest on przykładem odpowiedzialnego podejścia do pozyskiwania kawy, przy jednoczesnej trosce o farmerów, ich rodziny, społeczności lokalne i środowisko.
– Program, który stworzyliśmy wspólnie z Rainforest Alliance, łączy naszą ekspertyzę w dziedzinie kawy z wiedzą tej organizacji w zakresie zrównoważonego rozwoju w społeczeństwie i środowisku oraz dobrych praktyk agronomicznych, czyli takich, które są korzystne zarówno dla ludzi, jak i dla naszej planety – podkreśla Anna Oleksak, Coffee Ambassador Nespresso.
Dzięki bezpośredniej współpracy Nespresso z farmerami przy wdrażaniu dobrych praktyk rolniczych, reagowaniu na ich potrzeby i dostarczaniu rozwiązań, które pomagają im uzyskiwać lepsze uprawy i dbać o kondycję plantacji, poprawia się też jakość kawy. Plantatorzy uczą się także, jak utrzymywać stałą, wysoką jakość ziaren, a tym samym więcej na tym zarabiają i żyją w lepszych warunkach. Obecnie 94% kawy Nespresso pozyskiwane jest z plantacji uczestniczących w programie AAA.
Od 2009 r. Nespresso jest członkiem-założycielem ASI (Aluminium Stewardship Initiative), razem z dostawcą surowca firmą Rio Tinto i Międzynarodową Unią Ochrony Przyrody (International Union for Conservation of Nature – IUCN). ASI to globalny standard dla zrównoważonego pozyskiwania i użytkowania aluminium.
Ten nieszlachetny metal, z którego wytwarzane są kapsułki, nie tylko chroni świeżość kaw Nespresso, ale również, wykorzystany w odpowiedzialny sposób, ma znikomy wpływ na środowisko. Surowiec ten może być przetwarzany w nieskończoność bez utraty swoich właściwości. W procesie recyklingu aluminium zużywa się do 95% energii mniej niż w przypadku produkcji tzw. metali pierwotnych. Jednocześnie redukcji ulega emisja śladu węglowego, którego aż 86% powstaje pomiędzy wydobyciem surowca a produkcją.
– W ramach odpowiedzialności za produkt i dbałości o środowisko, Nespresso Professional w Polsce prowadzi programu recyklingu, umożliwiając klientom biznesowym zwrot zużytych kapsułek. Udział w programie jest wygodny i nie generuje dodatkowych kosztów. Klienci, którzy dołączą do programu, otrzymują pełne wsparcie Nespresso: od bezpłatnych toreb do gromadzenia zużytych kapsułek, poprzez duże kontenery zbiorcze, po odbiór zużytych kapsułek – wyjaśnia Iwona Żelazna, B2B Marketing Manager Nespresso.
Zgromadzone kapsułki poddawane są procesowi przetwarzania, podczas którego aluminium i kawa zostają od siebie oddzielone. Po separacji surowców, aluminium wykorzystywane jest w przemyśle metalurgicznym, a kawa do produkcji nawozów czy wysokoenergetycznych biopaliw. Odzyskane w procesie recyklingu aluminium może posłużyć do produkcji puszek na napoje, rowerów, komputerów lub nowych kapsułek.
Poprzez swoje rozwiązanie – system porcjowania kawy – Nespresso chce także uwrażliwić konsumentów na oszczędność wody i samej kawy – efektu pracy wielu ludzi na całym świecie. Często zdarza się tak, że rano przed pracą otwieramy opakowanie zmielonej kawy, wsypujemy trochę do filtra lub kawiarki, zalewamy wodą, a potem pijemy tylko kilka łyków spiesząc się do obowiązków. Tymczasem system porcjowania kawy Nespresso powstał, żeby zachować precyzję i wymierzyć dokładną ilość wody, zmielonej kawy i energii potrzebnych do stworzenia idealnej porcji napoju, bez marnowania. Warto o tym pomyśleć, nie tylko w Światowym Dniu Ziemi.

Zobacz także

Marcin Szachowicz: Pięć rozwiązań dobrych dla restauracyjnej kasy

Gdy drożeją warzywa, owoce, nabiał i inne artykuły spożywcze oraz zmniejsza się zawartość portfeli Polaków gastronomia jest w kropce. Podnosić ceny dań? Zmniejszać porcje? Szukać tańszych produktów? Żadne rozwiązanie nie jest dobre. Jak więc sprawić, by goście wciąż chętnie odwiedzali restauracje?

MAX Premium Burgers: wyróżnia nas zielone menu

Od siedmiu lat działa w Polsce sieć restauracji MAX Premium Burgers ze Szwecji, która istnieje od 1968 roku. Dlaczego rozwija się w kraju tak odmiennym od Skandynawii? Czemu stawia na roślinne menu? Opowiada Jerzy Jakubiak, head of development w MAX Premium Burgers.

Zabytki? To przeżytek! 81 proc. podróżuje, by próbować nowej kuchni

Według "Global Travel Trends Report" aż 81 proc. badanych jako najważniejszy cel swojej podróży wskazało kulinaria. Czy to przypadek, że w tym roku Polska została wskazana jako kierunek podróży numer 1, a jednymi z najbardziej viralowych TikToków stają się te z testami polskiego jedzenia?

800 mln zł - tyle zaległości ma branża gastronomiczna!

BIG InfoMonitor podaje, że na drodze do poprawy sytuacji branży gastronomicznej stanęła inflacja: biznes zmaga się z utrzymującymi się wysokimi cenami produktów żywnościowych, energii, paliwa i konkurencją.

Subway uspokaja franczyzobiorców i otwiera się na współpracę z korporacjami

Zarząd sieci restauracji Subway ogłosił gotowość do współpracy z korporacjami, co jest zwrotem o niemal 180 stopni w stosunku do dotychczasowej strategii. Ma to uspokoić dotychczasowych franczyzobiorców zaniepokojonych przyszłością marki.

Robot dostarcza jedzenie z Pyszne.pl. Serwis testuje dostawy na krótkim dystansie

Na ulice Warszawy wyjechał pierwszy w historii marki, półautonomiczny robot dostawczy Pyszne.pl. Operator delivery testuje innowacyjne rozwiązanie, które ma usprawnić proces dowozu zamówień na niewielkich dystansach. Sprawdzamy, jak działa taki robot.
Inne kategorie
Podcasty


Konsument, który żyje w poczuciu zagrożenia: jak z nim prowadzić dialog? [PODCAST]

