

Niespodzianka dla fanów "Peaky Blinders". Zakręci w głowie!


Powiększa się rodzina trunków Peaky Blinder. Polscy miłośnicy historii ulicznego gangu z Birmingham mogli się dotąd raczyć smakiem whiskey inspirowanej losami "kaszkietowych oślepiaczy". Teraz do oferty alkoholi nawiązującej do losów Thomasa Gilberta i jego bandy dołączył gin oraz rum.
W rzeczywistości liderem gangu był Thomas Gilbert i to właśnie jego wizerunek umieściła na etykiecie brytyjska destylarnia Sadler’s Brewing Company, która w 2017 roku wypuściła na rynek whiskey Peaky Blinder. W zamyśle butelka i etykieta miały być jak najwierniejszą kopią działającej od końca XIX wieku grupy przestępczej. W Polsce trunek pojawił się po raz pierwszy pod koniec zeszłego roku na festiwalu Whisky Live Warsaw, natomiast jego szersza sprzedaż i dystrybucja rozpoczęła się z początkiem tego roku. Irlandzka whiskey to wersja blendowana (mieszana), potrójnie destylowana, produkowana metodą small-batch i poddawana procesowi finiszowania w beczkach po Sherry Oloroso. Alkohol dostępny jest w butelkach o pojemności 0,7 litra.
Od niedawna fani serialu oraz historii gangu z Birmingham zyskali możliwość poszerzenia swojej kolekcji trunków Peaky Blinder. Na polskim rynku zadebiutowały kolejne alkohole inspirowane losami Thomasa Gilberta. Peaky Blinder Black Spiced Rum tworzony jest na bazie dojrzewających w beczkach dębowych rumów z Karaibów, infuzowanych dodatkowo aromatycznymi przyprawami (m.in. rodzynki, goździki, cynamon, wanilia i skórki pomarańczy), które zostają poddane dodatkowemu procesowi dojrzewania w beczkach po Sherry Pedro Ximenez.
W ofercie trunków „kaszkietowych oślepiaczy” znalazł się również gin – produkowany z dodatkiem 9 składników roślinnych, a ponadto nasycany egzotycznymi przyprawami, dzięki czemu – oprócz charakterystycznego dla tej kategorii zapachu jałowca – odnaleźć w nim można ślady eukaliptusa, ziaren kawy, imbiru, cynamonu i dojrzałych pomarańczy. Polską rodzinę trunków Peaky Blinder uzupełniają zestawy z piersiówkami. W ofercie Sadler’s Brewing Company dostępne są również piwo, burbon i cydry nawiązujące do historii gangu, które być może już wkrótce zadebiutują również nad Wisłą.
Zobacz także

Kinley® zmienia wizerunek i wprowadza nową formułę produktów

W pełni naturalne owocowe i botaniczne aromaty, połączenie klasycznych toników z zaskakującymi smakami yuzu, kardamonu czy cytrusów oraz nowość o smaku czarnego bzu. To wszystko kryje się w odświeżonym portfolio Kinley, stworzonym z myślą o celebracji chwil dla siebie podczas wczesnego wieczoru.

Do Coca-Cola HBC Polska dołącza nowa marka kawy

Realizując założenia strategii biznesowej 24/7 ten globalny koncern napojowy rozszerza udział kawy w ofercie i nawiązuje strategiczne partnerstwo z Caffè Vergnano - rodzinną marką z Włoch, z ponad 140-letnią tradycją.

Koktajle z winem

Wino stanowiło składnik koktajli alkoholowych wiele wieków przed tym, gdy powstało słowo "koktajl". Mimo to cabernety i chardonnay nie należą do najchętniej wybieranych przez barmanów składników ich kompozycji. A to duży błąd, bo mogą wiele zaoferować.

Karta koktajlowa w czasach kryzysu

Tworzenie kart koktajlowych to teraz nie lada łamigłówka. Zadania nie ułatwiają stale rosnące ceny surowców i coroczne podwyżki. Dla wielu szefów barów najbliższe miesiące być może będą najtrudniejszymi w ich karierze, a z pewnością jednymi z najbardziej kreatywnych.

Najlepszy współczesny gin na świecie pochodzi z Polski! Krajowy trunek wygrywa World Gin Awards

Tytuł najlepszego współczesnego ginu na świecie zdobył polski rzemieślniczy Heritage Magnolia Gin. - Nigdy, przenigdy, nie marzyliśmy o takim tytule. Ale czasem rzeczywistość prześciga marzenia - mówią twórcy trunku, Aleksandra i Marcin Czajkiewicz.

Kawa Kobieca - zamiast kwiatów na Dzień Kobiet. Projekt non profit palarni HAYB i Your KAYA

Z okazji Dnia Kobiet warszawska palarnia kawy speciality HAYB już po raz czwarty stworzyła Kawę Kobiecą. Całkowity zysk z jej sprzedaży zostanie przekazany fundacjom walczącym o prawa kobiet - Okresowej Koalicji oraz Feminotece.
Inne kategorie
Podcasty


Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

