x

Wspieramgastro.warszawa.pl - alternatywa dla platform delivery

Kategoria: Twój biznes - wiedza    19.05.2020

W 4 tygodnie ponad 4 tys. zamówień na wynos za ponad 370 tys. zł - tyle zebrały restauracje dzięki inicjatywie #wspieramgastro. Stawiając na własną, niezależną platformę zaoszczędziły około 120 tys. zł na prowizjach popularnych operatorów delivery. Restauratorzy przekonali się, że razem mogą więcej.

Zdjęcie: wspieramgastro.warszawa.pl.
Zdjęcie: wspieramgastro.warszawa.pl.
Autorka: Magdalena Ossowska, Linkleaders

Dzięki wspólnej inicjatywie #wspieramgastro, której pomysłodawcami byli m.in. właściciele Restauracji Forty, warszawscy restauratorzy w ciągu 4 tygodni zebrali ponad 4 tys. zamówień na wynos o wartości przekraczającej 370 tys. zł. Stawiając na własną, niezależną platformę wspieramgastro.warszawa.pl, zaoszczędzili ok. 120 tys. zł na prowizjach i mogli te środki przeznaczyć na wynagrodzenia pracowników oraz utrzymanie firm. Wraz z poluźnianiem ograniczeń związanych z pracą lokali gastronomicznych, szykują się na nowe otwarcie i podejmują kolejne kroki – chcą dalej działać wspólnie i zaprosić do kooperacji inne miasta.

Branża gastronomiczna mocno odczuła wybuch epidemii COVID-19 i wiążące się z nią restrykcje. W szczególnie trudnej sytuacji znalazły się te lokale, które wcześniej nie oferowały dań na wynos i z dostawą. Restauratorzy, pragnąc utrzymać miejsca pracy i przetrwać trudny czas, nie czekali na zewnętrzną pomoc, zaczęli sami działać. Z inicjatywy właścicieli Restauracji Forty i innych firm, zrodziła się akcja #wspieramgastro. Warszawskie restauracje szybko się przeorganizowały i uruchomiły spółdzielnię, jednocząc się na wspólnej platformie do bezpiecznego zamawiania jedzenia on-line. Obecnie aktywnie działa na niej aż 100 lokali gastronomicznych.

– W zeszłym miesiącu mówiliśmy o dramatycznej sytuacji, w której znalazły się restauracje w związku z przymusowym zamknięciem lokali. Współdziałaliśmy z władzami Warszawy nad wypracowaniem narzędzi, które pomogą utrzymać nasze firmy, tysiące wykwalifikowanych osób pracujących w gastronomii, a także kulturalną tkankę naszych miast, której unikalny charakter jest współtworzony przez lokalne restauracje, bary i kawiarnie. Dziś wracamy na rynek bogatsi o cenne, chociaż trudne doświadczenia i zapraszamy do współpracy restauratorów z całej Polski – mówi Tomasz Czudowski, współwłaściciel Restauracji Forty i pomysłodawca niezależnej platformy do zamawiania jedzenia wspieramgastro.warszawa.pl.

Tomasz Czudowski, wspólnie z Enio Chłapowskim-Myjakiem z Mr. OH oraz Michałem Judą z Youmiko Vegan Sushi, w ciągu zaledwie 5 dni doprowadzili do powstania platformy umożliwiającej restauracjom bezprowizyjną sprzedaż on-line. Niezwykły odzew, z jakim spotkała się ta inicjatywa ze strony klientów i innych restauratorów, zmobilizował ich do pójścia dalej – rejestracji pierwszej w Polsce spółdzielni restauracji i rozwijania platformy oraz powalczenia o lepsze warunki zakupowe dla jej członków.

Już niedługo będzie można obejrzeć portal w odświeżonej formule i pod nową, już nie związaną z kryzysem, nazwą.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Marcin Szachowicz: Pięć rozwiązań dobrych dla restauracyjnej kasy

Gdy drożeją warzywa, owoce, nabiał i inne artykuły spożywcze oraz zmniejsza się zawartość portfeli Polaków gastronomia jest w kropce. Podnosić ceny dań? Zmniejszać porcje? Szukać tańszych produktów? Żadne rozwiązanie nie jest dobre. Jak więc sprawić, by goście wciąż chętnie odwiedzali restauracje?

MAX Premium Burgers: wyróżnia nas zielone menu

Od siedmiu lat działa w Polsce sieć restauracji MAX Premium Burgers ze Szwecji, która istnieje od 1968 roku. Dlaczego rozwija się w kraju tak odmiennym od Skandynawii? Czemu stawia na roślinne menu? Opowiada Jerzy Jakubiak, head of development w MAX Premium Burgers.

Zabytki? To przeżytek! 81 proc. podróżuje, by próbować nowej kuchni

Według "Global Travel Trends Report" aż 81 proc. badanych jako najważniejszy cel swojej podróży wskazało kulinaria. Czy to przypadek, że w tym roku Polska została wskazana jako kierunek podróży numer 1, a jednymi z najbardziej viralowych TikToków stają się te z testami polskiego jedzenia?

800 mln zł - tyle zaległości ma branża gastronomiczna!

BIG InfoMonitor podaje, że na drodze do poprawy sytuacji branży gastronomicznej stanęła inflacja: biznes zmaga się z utrzymującymi się wysokimi cenami produktów żywnościowych, energii, paliwa i konkurencją.

Subway uspokaja franczyzobiorców i otwiera się na współpracę z korporacjami

Zarząd sieci restauracji Subway ogłosił gotowość do współpracy z korporacjami, co jest zwrotem o niemal 180 stopni w stosunku do dotychczasowej strategii. Ma to uspokoić dotychczasowych franczyzobiorców zaniepokojonych przyszłością marki.

Robot dostarcza jedzenie z Pyszne.pl. Serwis testuje dostawy na krótkim dystansie

Na ulice Warszawy wyjechał pierwszy w historii marki, półautonomiczny robot dostawczy Pyszne.pl. Operator delivery testuje innowacyjne rozwiązanie, które ma usprawnić proces dowozu zamówień na niewielkich dystansach. Sprawdzamy, jak działa taki robot.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej