x

Po 20 latach McDonald's zmienił swoje kultowe burgery. Sprawdź jak!

Kategoria: Twój biznes - wiedza    27.05.2020

Słynny Big Mac zmienia się - to największa metamorfoza tego burgera od ponad 20 lat! Wraz z nim udoskonalone zostaną m.in. McRoyal®, Cheeseburger i McDouble®. Nowa, mocniej wypieczona bułka, gorętsze i bardziej soczyste mięso oraz jeszcze lepiej roztopiony ser to tyllko niektóre zmiany.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
McDonald’s stale analizuje oczekiwania i opinie gości. Zmiany w sposobie przygotowania klasycznej oferty to odpowiedź na potrzeby konsumentów, którzy poszukują jeszcze intensywniejszych doznań smakowych. Polska jest trzecim rynkiem na świecie, po Australii i Kanadzie, który wprowadził nowy proces przygotowania burgerów.
– To największa zmiana, jakiej dokonaliśmy w naszych burgerach od ponad 20 lat. Modyfikacja obejmuje kilkanaście drobnych usprawnień w procesie przygotowania czy ustawieniach sprzętu, które w sumie dają istotną różnicę w smaku. Przygotowanie do tej zmiany w skali globalnej trwało ponad 3 lata, przeprowadziliśmy setki testów i badań. Warto podkreślić, że Polska jest pierwszym krajem w Europie, który wprowadza do restauracji burgery przygotowywane według nowych procedur” – mówi Krzysztof Czarnecki, odpowiedzialny za wprowadzenie zmian w McDonald’s Polska.

Sprawdź, co się zmieniło…
Big Mac, McRoyal, Cheeseburger, Hamburger, WieśMac czy McDouble mają teraz udoskonalony smak. Nowa bułka w klasykach jest ciemniejsza i lepiej wypieczona, stworzona w oparciu o zmienioną recepturę. Mięso w burgerach jest poddawane procesowi grillowania według nowych zasad, które sprawiają, że jest ono jeszcze bardziej soczyste. Podczas grillowania bezpośrednio do wołowiny dodawana jest aromatyczna cebula, która nadaje jej wyrazistego smaku. Ponadto temperatura grilla jest wyższa, co sprawia, że burger jest bardziej gorący. Dodawany do niego ser pod wpływem temperatury apetycznie rozpływa się w burgerze. Całość kompozycji uzupełniają świeże i chrupiące warzywa.

…a co pozostało bez zmian
Sposób przygotowania burgerów został udoskonalony, jednak to, co wpływa na jakość produktów, pozostaje niezmienne. McDonald’s od wielu lat pracuje ze sprawdzonymi polskimi dostawcami. W skład burgerów wchodzi wołowina z zakładów OSI w Ostródzie. Mięso nie zawiera żadnych ulepszaczy smaku
i konserwantów, a jedynymi przyprawami są sól i pieprz dodawane na etapie smażenia. Warzywa dostarcza do restauracji McDonald’s Green Factory – lokalna firma spod Poznania oraz Eisberg z Legnicy, zaś pieczywo – ARYZTA z zakładów produkcyjnych w Strzegomiu i Michałowie-Reginowie.
– Jesteśmy dostawcą pieczywa dla McDonald’s od momentu otwarcia pierwszej restauracji
w Polsce. Uczestnictwo w projekcie zmian w kultowych burgerach było dla nas wyzwaniem, ale także uznaniem dla naszego doświadczenia piekarskiego. W oparciu o polską mąkę, drożdże, cukier i inne lokalne surowce upiekliśmy zupełnie nowe bułki, które wyglądem, strukturą ciasta czy smakiem idealnie komponują się z soczystym mięsem i innymi składnikami. Receptura bułek z ARYZTA Polska będzie teraz wykorzystywana przez innych piekarzy w Europie dostarczających pieczywo do McDonald’s na innych rynkach – mówi Waldemar Topolski, Dyrektor Zarządzający ARYZTA Polska.

Nowoczesne technologie na straży jakości
Współpraca z dostawcami oraz proces przygotowania produktów jest kontrolowany na każdym etapie: od pola, przez zakład przetwórczy, aż po restauracje. W lokalach funkcjonuje specjalny, elektroniczny system, który sprawdza kluczowe parametry, takie jak temperatura grilla, stopień wysmażenia mięsa czy wypieczenia bułki. Inwestycje w nowoczesne technologie umożliwiają precyzyjną weryfikację procesu przygotowania i jakości produktów.
– Nie ma dla nas nic ważniejszego niż bezpieczeństwo, jakość i smak naszych produktów.  Dlatego kontrolujemy proces produkcji u naszych dostawców i proces przygotowywania burgerów w naszych restauracjach – podkreśla Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald’s Polska.   

Klasyki McDonald’s w nowej odsłonie dostępne są we wszystkich restauracjach w kraju.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Ukraińska sieć Lviv Croissants otworzyła szósty lokal i ujawnia dalsze plany

Znamy miasta, w których Lviv Croissants podpisał już umowy na uruchomienie kolejnych lokali pod swoim szyldem. Sieć obrała ostry kurs na Polskę - 1 czerwca otworzyła szósty bar w naszym kraju.

Popeyes - nowa sieć szykuje się do debiutu w Polsce. Wiemy, gdzie będzie pierwszy lokal

Pierwszy lokal amerykańskiej sieci gastronomicznej Popeyes znanej z dań w stylu luizjańskim już w lipcu przywita pierwszych gości. Zostanie otwarty we Wrocławiu w Pasażu Grunwaldzkim.

Marcin Szachowicz: Pięć rozwiązań dobrych dla restauracyjnej kasy

Gdy drożeją warzywa, owoce, nabiał i inne artykuły spożywcze oraz zmniejsza się zawartość portfeli Polaków gastronomia jest w kropce. Podnosić ceny dań? Zmniejszać porcje? Szukać tańszych produktów? Żadne rozwiązanie nie jest dobre. Jak więc sprawić, by goście wciąż chętnie odwiedzali restauracje?

MAX Premium Burgers: wyróżnia nas zielone menu

Od siedmiu lat działa w Polsce sieć restauracji MAX Premium Burgers ze Szwecji, która istnieje od 1968 roku. Dlaczego rozwija się w kraju tak odmiennym od Skandynawii? Czemu stawia na roślinne menu? Opowiada Jerzy Jakubiak, head of development w MAX Premium Burgers.

Zabytki? To przeżytek! 81 proc. podróżuje, by próbować nowej kuchni

Według "Global Travel Trends Report" aż 81 proc. badanych jako najważniejszy cel swojej podróży wskazało kulinaria. Czy to przypadek, że w tym roku Polska została wskazana jako kierunek podróży numer 1, a jednymi z najbardziej viralowych TikToków stają się te z testami polskiego jedzenia?

800 mln zł - tyle zaległości ma branża gastronomiczna!

BIG InfoMonitor podaje, że na drodze do poprawy sytuacji branży gastronomicznej stanęła inflacja: biznes zmaga się z utrzymującymi się wysokimi cenami produktów żywnościowych, energii, paliwa i konkurencją.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej