Kto i dlaczego korzysta z Glovo?
Zdaniem Glovo do wzrostu zainteresowania i osiągnięcia miliona pobrań aplikacji przyczynił się szeroki wybór dostępnych opcji. Najwyższe, 3. miejsce na liście bezpłatnych aplikacji w sklepach App Store i Google Play, Glovo osiągnęło 10 kwietnia. Oceny, które obecnie odnotowuje to odpowiednio 4,7/5 w pierwszym i 4,3/5 w drugim sklepie.
– Rozwój na polskim rynku jest bardzo dynamiczny. Na ten moment mamy ponad 2700 punktów partnerskich w tym restauracje McDonald’s i KFC oraz sklepy Biedronka i Carrefour. Mowa tutaj o sumie lokalizacji we wszystkich miastach, w których działamy – mówi Carlos Silván, general manager Glovo Polska. – Potrzeby konsumentów się zmieniają i coraz więcej osób zauważa w dostawach największą zaletę, jaką jest oszczędność własnego czasu. Naszym celem jest ciągłe poszerzanie oferty, stawiamy na rozbudowę każdej kategorii zamówień.
Najliczniejszą grupę użytkowników Glovo w Polsce stanowią osoby między 26 a 35 rokiem życia. Co ciekawe, częściej z aplikacji korzystają kobiety, różnica jest jednak niewielka. Najwięcej sympatyków zamówień z dostawą mieszka w Warszawie.
Co zamawiamy?
Ulubiona kuchnia polskich użytkowników aplikacji to kuchnia amerykańska, w szczególności burgery. Na podium znajdują się też dania włoskie i azjatyckie.
Zamówienia trafiają w ręce użytkowników coraz sprawniej, dzięki rosnącej liczbie kurierów we wszystkich miastach. Do tej pory najszybciej udało się zrealizować zamówienie z McDonald’s w Sopocie. Kurier z żółtą torbą w ciągu 8 minut dostarczył Cappuccino i Happy Meal do klienta. Miasta, w których obecnie działa flota kurierska Glovo to: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Poznań, Katowice, Sopot, Lublin, Szczecin, Toruń, Bydgoszcz, Białystok, Rzeszów, Olsztyn, Opole, Płock, Gliwice, Sosnowiec, Chorzów, Gorzów Wielkopolski, Elbląg, Częstochowa, Bielsko-Biała, Rybnik, Kielce, Bytom, Tychy, Radom.
Hiszpańska firma działa też prężnie w ujęciu globalnym. W grudniu 2019, po rundzie finansowania przeprowadzonej przez Mubadala, Glovo zyskało status jednorożca, czyli start-upu, którego wyceniono na ponad miliard dolarów. Obecnie na całym świecie z aplikacji korzysta około 2,6 mln użytkowników miesięcznie, w 550 miastach obejmując 22 kraje. Aby zamówienia dotarły do klientów, co miesiąc do aplikacji loguje się około 50 000 kurierów. Firma na całym świecie posiada ponad 22 000 partnerów, a liczba pracowników sięga już niemal 1600 osób, z czego w polskim oddziale pracują 124 (ponad 50 osób liczy dział wsparcia). Polska jest trzecim krajem pod względem zatrudnienia w Glovo – po Hiszpanii i Argentynie.