– Klienci będą mogli kupić pieczywo, kanapki, słodkości, powidła i przetwory. W ofercie będą też: kawa, soki tłoczone z całych i świeżych owoców, a nawet białe i czerwone wino pod marką Bakery – zapowiada Bartłomiej Rychcik, prezes firmy Enata Bread zarządzającej marką.
Na oczach klientów
Piekarnia Bakery Browary Warszawskie otoczona nowoczesną, ergonomiczną i designerską architekturą, będzie otwarta z trzech stron – transparentna i dostępna. Goście lokalu będą mogli obserwować każdy etap produkcji i przekonać się jak powstaje, rośnie oraz zarumienia się zdrowe pieczywo – na naturalnym zakwasie, bez sztucznych dodatków, barwników, polepszaczy.
– Będziemy piec bez kompromisów – zapewnia Bartłomiej Rychcik.
Bakery Browary Warszawskie zagospodaruje lokal o powierzchni 100 metrów kwadratowych. Oprócz produkcji – z piecami czy dwuramiennymi mieszalnikami imitującymi pracę ludzkich rąk – w lokalu znajdą się różne warianty miejsc dla klientów: do odpoczynku, pracy, spotkań z rodziną, przyjaciółmi, znajomymi czy partnerami biznesowymi.
Michał Paleta - artysta od croissantów
Szefem rzemieślniczej piekarni został Michał Paleta, warszawski ekspert od francuskiego pieczywa.
Paleta jest absolwentem irlandzkiej Killybegs Culinary College. W Polsce pracował w tak uznanych restauracjach jak Concept 13, a także w Hotelu Monopol we Wrocławiu i Hotelu Warszawa.
W menu jego piekarni znajdzie się polskie i francuskie pieczywo: chleby, bułki, bagietki, ciabatty… na naturalnym zakwasie wyprowadzanym z mąki pszennej lub żytniej, w przypadku wyśmienitych wyrobów viennoiserie. W Bakery Browary Warszawskie będą powstawać także wybory viennoiserie na naturalnym zakwasie, co w branży piekarniczej jest prawdziwą sztuką.
– Będziemy sięgać po sprawdzone francuskie i staropolskie przepisy – informuje Michał Paleta – Wszystko w oparciu o najwyższej jakości składniki od sprawdzonych dostawców. Mąkę razową będziemy mielić na miejscu pod czujnym okiem klientów. Nasze pieczywo będzie naturalne i zdrowe. I co najważniejsze… powtarzalne. Systematycznie i konsekwentnie tworzone każdego dnia. Zawsze na najwyższym poziomie. To dla mnie priorytet – dodaje.
Specjalnością Bakery Browary Warszawskie będą między innymi ciemne croissanty: na słodko – np. na bazie kakao, kawy i budyniu, i na słono – np. na bazie węgla aktywowanego, łososia wędzonego i sera koperkowego. Menu będzie sezonowe – dodatki będą zmieniane w zależności od pory roku: jesienią i zimą w chlebie znajdą się ziemniaki lub dynia, a na wiosnę – czosnek niedźwiedzi.
Bakery, zarządzane przez Bartłomieja Rychcika, to rzemieślniczy koncept piekarniczo-cukierniczy działający w lokalizacjach typu premium: elitarnych centrach biznesowych i zrewitalizowanych obiektach historycznych. Koncept hołduje tradycji – wytwarzane w nim pieczywo powstaje na naturalnym zakwasie. Bez sztucznych dodatków i konserwantów. Pierwszy lokal pod marką Bakery powstał przed rokiem na warszawskim Wilanowie, gdzie wspólnikiem i szefem jest Damian Lewandowski.