x

Jak będzie rozwijał się biznes diet pudełkowych?

Kategoria: Twój biznes - wiedza    31.07.2020

Przypuszcza się, że pandemia Covid-19 przyspieszy konsolidację branży, a popyt na "pudełka" będzie rósł. Jakie obecnie panują trendy w cateringu dietetycznym?

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
– Polacy podczas pandemii Covid-19 jeszcze bardziej zaczęli zwracać uwagę na jakość i higienę zakładów, w których przygotowywane są diety pudełkowe. Aktualnie bronią się przede wszystkim firmy, które od początku inwestowały w hale produkcyjne i które nie boją się pokazać klientom jak wygląda przygotowywanie posiłków „od kuchni”, bo to potwierdza, że spełniają wszelkie standardy higieny i bezpieczeństwa – mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel firmy Kukuła Healthy Food.
W tej branży ciągle jest potencjał. Z badania przeprowadzonego dla Kukuła Healthy Food* wynika, że z diety pudełkowej skorzystało już 12% respondentów, natomiast 46% rozważa skorzystanie z niej w przyszłości.
Aż 63% badanych stwierdziło, że dieta pudełkowa to dobry sposób na zdrowy styl życia i racjonalne odżywianie. Jako największe korzyści cateringu dietetycznego wymieniają oszczędność czasu (63%) oraz regularność spożywania posiłków (62%). Jako główny powód wybierania „pudełek” zarówno wśród osób, które obecnie z niego korzystają, jak i tych, którzy rozważają możliwość skorzystania, wymieniają przede wszystkim chęć zdrowszego odżywania oraz chęć utraty masy ciała.

Wege trend
Co dziesiąty badany zadeklarował, że jest wegetarianinem, a kolejne 10% respondentów planuje w tym roku wypróbować dietę wegetariańską, 4% respondentów już całkowicie wykluczyło ze swojego menu produkty pochodzenia zwierzęcego, a kolejne 5% planuje wypróbować dietę wegańską jeszcze w tym roku.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
– Szacuje się, że w Polsce jest już ok. miliona zadeklarowanych wegetarian. W Polsce ten trend jest bardzo silny, dlatego oferta produktów spożywczych i usług prężnie się rozwija. Na przestrzeni ostatniego roku liczba zamówień na menu wegetariańskie i wegańskie Kukuła Healthy Food wzrosła o ok. 50%. Miesięcznie jest to ok. 5% wzrostu. W tym segmencie przewidujemy ok. 70% wzrost w skali 2020 roku – mówi Jakub Kukuła.
Polacy są również bardziej zainteresowani tzw. dietami specjalistycznymi jak dieta bezglutenowa, bez laktozy, czy całkowicie wykluczająca nabiał z posiłków. 13% respondentów wykluczyło już z menu laktozę, a 6% całkowicie wyeliminowało nabiał z diety, posiłki bezglutenowe jada 12% respondentów, a kolejne 7% planuje wykluczyć gluten z diety.

Catering dla dzieci – nisza z potencjałem
Rośnie także zainteresowanie zestawami zdrowych i dobrze zbilansowanych posiłków dla dzieci i są ku temu dwa, bardzo skrajne powody:
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
1) Rodzice, którzy sami dbają o zdrowy styl życia, chcą we właściwy sposób nauczyć tego również swoje dzieci.
2) Rosnąca fala otyłości wśród dzieci powoduje, że rodzice szukają pomocy dla swoich pociech
u profesjonalistów.
W przeciągu ostatnich 10 lat na świecie podwoiła się liczba otyłych przedszkolaków. Dzieci w wieku 10-12 lat to obecnie największa grupa zmagająca się z nadwagą. WHO twierdzi, że jeśli obecna tendencja utrzyma się, to do 2025 roku na świecie będzie ok. 70 mln dzieci do 5. roku życia z nadmierną masą ciała.
Warto też dodać, że polskie dzieci uważane są za najszybciej tyjące na starym kontynencie. Według raportu Narodowego Funduszu Zdrowia „Cukier, otyłość – konsekwencje” z 2016 roku nadwagę miało 31% chłopców i 20% dziewcząt, a otyłość 13% chłopców i 5% dziewcząt.
– W porównaniu do roku 2007 wzrost odsetka chłopców z nadwagą wyniósł 8 punktów procentowych, a dziewcząt 5 punktów procentowych – komentuje Natalia Chybzińska, dietetyk.

* Badanie przeprowadzone przez ogólnopolski instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w styczniu 2020 r.  na grupie 1020 Polaków w wieku 18-65 lat.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Marcin Szachowicz: Pięć rozwiązań dobrych dla restauracyjnej kasy

Gdy drożeją warzywa, owoce, nabiał i inne artykuły spożywcze oraz zmniejsza się zawartość portfeli Polaków gastronomia jest w kropce. Podnosić ceny dań? Zmniejszać porcje? Szukać tańszych produktów? Żadne rozwiązanie nie jest dobre. Jak więc sprawić, by goście wciąż chętnie odwiedzali restauracje?

MAX Premium Burgers: wyróżnia nas zielone menu

Od siedmiu lat działa w Polsce sieć restauracji MAX Premium Burgers ze Szwecji, która istnieje od 1968 roku. Dlaczego rozwija się w kraju tak odmiennym od Skandynawii? Czemu stawia na roślinne menu? Opowiada Jerzy Jakubiak, head of development w MAX Premium Burgers.

Zabytki? To przeżytek! 81 proc. podróżuje, by próbować nowej kuchni

Według "Global Travel Trends Report" aż 81 proc. badanych jako najważniejszy cel swojej podróży wskazało kulinaria. Czy to przypadek, że w tym roku Polska została wskazana jako kierunek podróży numer 1, a jednymi z najbardziej viralowych TikToków stają się te z testami polskiego jedzenia?

800 mln zł - tyle zaległości ma branża gastronomiczna!

BIG InfoMonitor podaje, że na drodze do poprawy sytuacji branży gastronomicznej stanęła inflacja: biznes zmaga się z utrzymującymi się wysokimi cenami produktów żywnościowych, energii, paliwa i konkurencją.

Subway uspokaja franczyzobiorców i otwiera się na współpracę z korporacjami

Zarząd sieci restauracji Subway ogłosił gotowość do współpracy z korporacjami, co jest zwrotem o niemal 180 stopni w stosunku do dotychczasowej strategii. Ma to uspokoić dotychczasowych franczyzobiorców zaniepokojonych przyszłością marki.

Robot dostarcza jedzenie z Pyszne.pl. Serwis testuje dostawy na krótkim dystansie

Na ulice Warszawy wyjechał pierwszy w historii marki, półautonomiczny robot dostawczy Pyszne.pl. Operator delivery testuje innowacyjne rozwiązanie, które ma usprawnić proces dowozu zamówień na niewielkich dystansach. Sprawdzamy, jak działa taki robot.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej