x

Roślinne menu w sieci Starbucks poszerza się o napój z owsa

Kategoria: Lifestyle - ekologia    31.07.2020

Starbucks Polska rozwija swoje roślinne menu i wprowadza do kawiarni kolejną alternatywę dla tradycyjnego mleka - goście mogą teraz zamówić kawę z dodatkiem napoju na bazie złocistego owsa. W stałej ofercie sieci są już także napoje kokosowy, sojowy i migdałowy.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Choć napoje alternatywne dla tradycyjnego mleka do niedawna wybierane były głównie przez wegan i osoby z nietolerancją laktozy, dziś cieszą się coraz większą sympatią także wśród pozostałych gości. W stałej ofercie Starbucks, obok napoju kokosowego, sojowego i migdałowego, pojawił się także długo wyczekiwany napój owsiany.

Smak i zdrowie
Napój owsiany ten dostarcza m.in. znaczące ilości błonnika oraz cennych beta-glukanów, które wspomagają pracę jelit i obniżają poziom cukru we krwi, podnosząc tym samym ogólną witalność organizmu. Dodatkowo, spożywany regularnie obniża poziom cholesterolu, wzmacnia odporność, a także pozytywnie działa na serce i układ nerwowy.
– Wśród obecnych napojów roślinnych największą popularnością cieszy się napój sojowy, który nadaje kawie lekko orzechowego i słodszego aromatu. Pozostałe napoje, kokosowy i migdałowy, nie pozostają jednak daleko w tyle. Choć każdy z nich ma swoich wiernych fanów, jest wiele osób, które wśród naszej szerokiej oferty odnajdują pole do eksperymentowania. Owsiana alternatywa dla mleka ma charakterystyczny słodki smak, który idealnie komponuje się chociażby z kawami na zimno – mówi Joanna Michalska, coffee master w Starbucks w Krakowie.
Dowolny napój z dodatkiem owsianej alternatywy dla mleka można zamówić za dopłatą 2,50 zł (za darmo, jako benefit do wyboru dla Złotych Użytkowników aplikacji Starbucks Rewards). Producentem napoju jest firma Döhler.

Długofalowa eko-strategia
Wprowadzenie roślinnych alternatyw dla mleka jest elementem długofalowej strategii, w ramach której do 2030 r. Starbucks zamierza stać się firmą pozytywną pod względem zasobów. Zobowiązanie wiąże się przede wszystkim ze zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla, zużycia wody oraz odpadów. Aby osiągnąć cel, Starbucks w Polsce m.in. podjął współpracę z aplikacją Too Good To Go, która pozwala uratować przed wyrzuceniem niesprzedane produkty.
– Starbucks to jedna z pierwszych sieciowych kawiarni w Polsce, która zdecydowała się na wprowadzenie napojów roślinnych jako alternatywę dla mleka. Napoje roślinne to jednak nie tylko smaczny dodatek, ale również decyzja z korzyścią dla środowiska, sprzyjająca ograniczeniu produkcji mleka i wiążącej się z nią hodowli zwierząt, odpowiadających za duże zużycie ziemi i znaczącą emisję gazów cieplarnianych do atmosfery – mówi Kasia Pijanowska, marketing manager Starbucks w Polsce.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Zrównoważone rozwiązania Tork na targach Eurogastro

Opakowania z surowców odnawialnych, inteligentne dozowniki i przyjazne środowisku podajniki serwetek - podczas targów Eurogastro firma Tork zaprezentowała nowoczesne rozwiązania do utrzymania higieny w hotelach i lokalach gastronomicznych.

Wyjątkowe i unikatowe produkty lokalne - lista szefa kuchni Kuby Korczaka

Kuba Korczak, znany szef kuchni specjalizujący się w kuchni roślinnej, poleca swoich ulubionych producentów, w większości posiadających ekologiczne certyfikaty. Niektórzy są na rynku od lat, inni wystartowali niedawno.

Ecolab i Green Key wspierają hotele i restauracje w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju

Ecolab i Green Key rozwijają partnerstwo, aby promować zrównoważone rozwiązania w hotelach i restauracjach w Europie. Poprzez autorskie programy i usługi Ecolab będzie wspierał branżę turystyczną we wdrażaniu najwyższych standardów ekologicznych i uzyskiwaniu lub utrzymaniu certyfikacji Green Key.

Usuń olej palmowy z listy zakupów! Dla dobra planety i swojego zdrowia

W dyskusji o szkodliwości produkcji i użytkowania oleju palmowego wskazuje się głównie na dewastację lasów tropikalnych, która jest zagrożeniem dla tamtejszej flory i fauny. To jednak niejedyny powód, aby wystrzegać się oleju palmowego. Co warto wiedzieć i na co zwracać uwagę?

Ekologia może być ekonomiczna! Jak zarabiać na "zielonej" gastronomii?

Ograniczenie marnotrawienia surowców i żywności czy wprowadzenie energooszczędnych rozwiązań w biznesie może być zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne. Odmawiaj, ograniczaj, używaj ponownie, poddawaj recyklingowi i kompostuj - jak zastosować w gastronomii tych sześć zasad eko biznesu?

FRITZ-KOLA: w trosce o konsumenta i środowisko

Wprowadzona na rynek w 2003 r. przez dwójkę studentów z Hamburga fritz-kola stała się światowym fenomenem i jedną z najlepiej rozwijających się marek rzemieślniczych napojów na świecie. Jednym z powodów sukcesu firmy jest jej umiejętność łączenia biznesu z troską o środowisko naturalne.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej