x

50% większe obroty dzięki innowacji Klikbot?

Kategoria: Twój biznes - oferta    31.08.2020

Na rynku pojawił się nowy produkt, który ma nie tylko zwiększyć zyski restauracji, ale także uelastycznić branżę restauracyjną na sytuację związaną z obostrzeniami w czasach pandemii. Firma z Wrocławia proponuje innowacyjną platformę, która jest zintegrowana z Facebook Messengerem. Jak działa?

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Jak działa ten system i jakie korzyści będą mieli restauratorzy? Poprosiliśmy o odpowiedź Katarzynę Tymińską, szefową marketingu marki Klikbot.pl.

Skąd pomysł na bota?
– Kiedy rozpoczęła się epidemia, zastanawialiśmy się, jak możemy pomóc restauracjom ograniczyć koszty zatrudnienia i zwiększyć zyski, oraz jak ograniczyć kontakt między klientami a obsługą, aby przestrzegać reżimu sanitarnego. Zaobserwowaliśmy również potrzeby współczesnego klienta restauracji, niecierpliwie czekającego na obsługę lub rachunek. Taki klient preferuje skorzystać z bota i jest zadowolony, że nie musi czekać na kelnera aby o coś zapytać, domówić lub zapłacić.

Jak działa platforma?
– Jest to interaktywny bot na Messengera, służący do zamawiania: klient skanuje telefonem QR Kod ze stolika lub etykietę NFC, interaktywnie wybiera dania, składa zamówienie, płaci online, kontaktuje się z obsługą przez Messenger. Klikbot zna kilka języków obcych, zadaje pytania o ilość, preferencje, proponuje napoje, wina, pyta o napiwek. Klient może zapłacić rachunek bezpośrednio na Messengerze. Jest to doskonałe narzędzie do obsługi ogródków zewnętrznych, zamówień do odbioru osobistego lub dostawy na adres.

Jak wygląda menu?
– Restauracja samodzielnie może dodać zdjęcia potraw i opisy produktów. Można w każdej chwili wyłączyć daną pozycję. Menu można podzielić na dowolne kategorie, np. przystawki, dania główne, wina. Ponadto klient może wyszukać dania po słowie kluczowym oraz ma możliwość dodania komentarza do zamówienia.

Czym wyróżnia się Klikbot?
– Klikbot nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji ani kupowania drogiego sprzętu do obsługi, która jest intuicyjna i prosta. Ponadto platforma ma wbudowane niezawodne narzędzia marketingowe.

Jak wygląda innowacja marketingu w klikbot.pl?
– Na pewno wszyscy słyszeli o reklamach na Facebooku, są one ostatnio bardzo popularne wśród restauracji. Niewiele osób słyszało natomiast o reklamach w postaci wiadomości na Messengera, funkcjonalność tą ma platforma klikbot.pl. Uwaga: wiadomości dla subskrybentów są bezpłatne. W ramach platformy można skorzystać również z marketingu SMS oraz tradycyjnych reklam na Facebooku, kierując je do wąskiej grupy stałych klientów. Klienci otwierają wiadomości na Messenger w ciągu kilku pierwszych minut. W ciągu pierwszej godziny od wysłania gwałtownie rośnie liczba zamówień oraz rezerwacji.

Ile to kosztuje?
– Nie pobieramy prowizji od zamówień. Samo dodanie menu do systemu jest bezpłatne, wystarczy zarejestrować się na stronie klikbot.pl, aby korzystać z usług. Płatności w formie abonamentu są pobierane w przypadku wykupienia dodatkowych usług.

Jak Klikbot oceniany jest przez restauracje?
– Niektórzy restauratorzy z uśmiechem przyznają, że Klikbot to ich taki „dodatkowy pracownik”, który nigdy nie choruje, zawsze jest uprzejmy, punktualny i po prostu niezawodny. Większość restauracji docenia Klikbota za kompleksowość usług, działania marketingowe oraz to, że klienci po prostu preferują zamawianie bez kolejki.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Nowa interpretacja kulinarnych klasyków z urządzeniami Rational

Istnieje wiele bezmięsnych przepisów na większość klasycznych dań mięsnych. Zamiast mięsa używane są alternatywy, takie jak tofu lub soja oraz różnorodne przyprawy czy różne tekstury. W końcu smaku doświadczamy nie tylko na języku, ale również za pomocą wszystkich naszych zmysłów.

Grupa Secret Garden: partnerskie relacje z dostawcą kluczem do stabilnej działalności

Jakie wyzwania stoją przed branżą gastronomiczną? Jaką rolę w prowadzeniu biznesu pełni stabilny dostawcy produktów? Opowiada Łukasz Pelowski, dyrektor generalny Secret Garden.

Trendy na rynku płatności. Co oznaczają dla gastronomii?

7 na 10 Polaków preferuje płatność kartą, również w gastronomii. Jak można skorzystać na aktualnych trendach? Rozmawiamy o tym z Joanną Seklecką, prezes zarządu eService.

Energooszczędność - zysk dla Ciebie i środowiska

Oszczędność energii to jedno z największych wyzwań stojących przed gastronomią. Trudno się dziwić, w końcu kuchenne zaplecze należy do najbardziej energochłonnych miejsc pracy. Ale bez obaw: im większe zapotrzebowanie energetyczne, tym większy potencjał oszczędności.

Pijalnie Czekolady E.Wedel: rozwijamy ofertę na wynos

- Wiemy, że zmiana jest głównym motorem napędowym biznesu i ciągle się rozwijamy - mówi Daniel Kucharski, prezes zarządu Pijalnie Czekolady E.Wedel. I opowiada m.in. o innowacjach, takich jak sklep internetowy oraz rozwój zamówień na wynos marki, która ma za sobą 129 lat historii.

Mex Polska chce mieć 100 Pijalni Wódki i Piwa

- Chłonność rynku na nasze Pijalnie Wódki i Piwa szacujemy na 100 lokalizacji. Jesteśmy na dobrej drodze do realizacji tego celu - mówi Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej