W ofercie można znaleźć wegańskie pâté grzybowe, warzywny sos BBQ, polskie kimchi, konfitury owocowe o niebanalnych połączeniach smakowych, takich jak rabarbar z jałowcem i granatem czy jagoda kamczacka z trawą cytrynową, a także roślinne słodycze - na przykład pudding dulce de leche z solą kłodawską. Dostępna jest również cała gama olejów smakowych, w tym wegańskie brązowe masło.
Od jakiegoś czasu myślałem o wyprodukowaniu własnej gamy przetworów pozbawionych produktów pochodzenia zwierzęcego - mówi Marcin Popielarz.
- Zainspirowała mnie do tego współpraca z kampanią RoślinnieJemy oraz udział w naszym wspólnym projekcie Chefs For Change. Moim celem jest sprawienie, aby produkty roślinne smakowały wszystkim, nie tylko fanom kuchni wegańskiej i wegetariańskiej.
- Myślę, że decyzja Marcina pokazuje jak rzeczywista i namacalna jest tytułowa zmiana w projekcie Chefs For Change - mówi Weronika Pochylska, dyrektorka kreatywna kampanii RoślinnieJemy oraz pomysłodawczyni projektu Chefs For Change.
- Popielarz to zdecydowanie jeden z ambasadorów, którzy najczęściej zbierają brawa i zachwyty nad swoimi roślinnymi daniami, dlatego tym cudowniej, że zdecydował się zamknąć te smaki również w słoiczkach. To sprawi, że potencjał kuchni roślinnej trafi do jeszcze większego grona odbiorców. Nie każdego stać na wykwintną wegańską kolację degustacyjną, ale słoiczek roślinnego przetworu jest zdecydowanie dla każdego. Osobiście jestem szczególną fanką pate, polskiego kimchi i sosu barbecue i mam nadzieję, że wszystkie produkty już niedługo będą dostępne na szeroką skalę w całej Polsce - dodaje Pochylska.
Chefs For Change
Projekt Chefs For Change zrzesza szefowe i szefów kuchni otwierających się na bardziej roślinne menu. Powstał w Polsce w marcu 2019 roku, a jego inicjatorem jest zespół kampanii RoślinnieJemy, której celem jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych i właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. https://chefsforchange.pl/