x

Carlos Gonzalez Tejera: szkoły gastronomiczne na zakręcie

Kategoria: Ludzie    02.10.2020

Przyszłość branży HoReCa jest niepewna, a co z wstępującymi na zawodową drogę uczniami szkół gastronomicznych? Prezentujemy opinię Dominikańczyka Carlosa Gonzalez’a Tejery, który od 17 lat uczy w Polsce adeptów sztuki kulinarnej.

Carlos Gonzalez Tejera, Zdjęcie: materiały prasowe.
Carlos Gonzalez Tejera, Zdjęcie: materiały prasowe.
Carlos Gonzalez Tejera to wieloletni popularyzator sztuki kulinarnej i wiedzy o żywności, nauczyciel zawodu jeżdżący jako visiting lecturer do szkół o profilu gastronomicznym. Według niego, młodym ludziom będzie potrzebna teraz większa wszechstronność i chęć do podejmowania nowych wyzwań.
- A do podjęcia wyzwań potrzebnych do przetrwania w niestabilnej sytuacji, także gastronomicznej, niezbędna jest nowa wiedza i nowe rozwiązania - mówi Tejera.

Chodzi m.in. o wyposażanie szkół w sprzęt wykorzystujący nowe technologie w gastronomii, np. w piece konwekcyjno-parowe, w urządzenia do gotowania sous vide, do szokowego schładzania gotowych potraw, do pakowania próżniowego.
- To właśnie nowe technologie oraz wyposażenie zapewniają, że przygotowana żywność zachowuje trwałość i świeżość oraz jest zdrowa i bezpieczna dla konsumentów w restauracjach, a owe nowości także doskonale sprawdzają się w cateringu - wyjaśnia Carlos Gonzalez Tejera .

Jego zdaniem, wsparcia wymagają także nauczyciele zawodu.
- Wciąż, niestety, muszą opierać się na podstawach programowych sprzed ponad 50 laty.  A podręczniki, co prawda mają odświeżone ilustracje, ale prezentują wiedzę sprzed 40 lat. Nie należy więc się dziwić występującej niekiedy bojaźni nauczyciela np. w podejściu do pieca konwekcyjno-parowego, ponieważ często nie dysponuje on stosownym opisem technologii i praktyki zastosowania takiego sprzętu - opowiada szkoleniowiec.

Tejera akcentuje też kwestię dbałości o higienę i związane z tym bezpieczeństwo pracy.
- Uczulam nie tylko na procesy przechowywania i przetwarzania żywności, ale i na tak pozornie drobne problemy, jak potrzeba częstego zmieniania rękawiczek czy traktowania kitlów i fartuchów w sposób zbliżony do postępowania chirurgów - podkreśla Tejera.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Australijczyk Joshua Treacy nowym szefem warszawskiego Nobu

Joshua Treacy - pochodzący z Australii szef kuchni z 15-letnim doświadczeniem - obejmuje pozycję szefa kuchni restauracji Nobu w Warszawie. Tymczasem już na początku czerwca stołeczny hotel Nobu odwiedzi jeden z założycieli tej słynnej lifestylowej marki Nobu Matsuhisa.

Dawid Uszyński odmienia gdańską restaurację Sassy. Nowy szef kuchni stawia na azjatyckie fusion

Współtwórca warszawskich restauracji Japonki oraz Japonka Dawid Uszyński został szefem kuchni gdańskiej Sassy. Lokal przeszedł niedawno metamorfozę, której efektem jest zmiana koncepcji kulinarnej.

Patryk Burnicki szefem kuchni w Karma House Gościeńczyce

Patryk Burnicki, były szef kuchni restauracji U Fukiera rozpoczął pracę w mazowieckim kompleksie Karma House Gościeńczyce. Lokal ma serwować dania kuchni polskiej z azjatyckim twistem, a menu bazować będzie na produktach pochodzących głównie z własnych upraw i hodowli.

Federico J. González nowym CEO w Louvre Hotels Group. Zastąpi Pierre’a Frédérica Roulota

Federico J. González został nowym CEO Louvre Hotels Group. Firma dziękuje dotychczasowemu CEO Pierre’owi-Frédéricowi Roulotowi.

Marcin "TYTUS" GRABSKI: Hip-hop jest dla mnie biletem do świata wina

To nie winylowe płyty, ale butelki z winem są dziś głównym narzędziem pracy MARCINA "TYTUSA" GRABSKIEGO. O tym, jak zmienił swoje życie i z sukcesem prowadzi lokale oparte na winie, opowiada właściciel WINEM POWIŚLE, ŁASKAWOŚCI TYTUSA I ASFALT WINYLE I WINO.

Beata Śniechowska bohaterką "Foodmission" - serii wideo The Best Chef

Beata Śniechowska, współzałożycielka i szefowa kuchni wrocławskiego bistro Młoda Polska, jest bohaterką serii wideo "Foodmission" tworzonej przez zespół The Best Chef. To wyróżnienie, bo odwiedzają oni w niej najbardziej inspirujących twórców gastronomii w Europie. Do Polski wracają po 2 latach.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej