x

Piwo rzemieślnicze czy koncernowe? Ten znak pomoże odróżnić!

Kategoria: Twój biznes - wiedza    07.10.2020

Jeśli na etykiecie piwa widnieje emblemat "Piwo kraftowe" to znak, że wyprodukowano je w małym, niezależnym zakładzie zrzeszonym w Polskim Stowarzyszeniu Browarów Rzemieślniczych. Organizacja liczy 32 browary, które wolumenowo mają około 50-procentowy udział w produkcji piwa kraftowego w Polsce.

Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych wprowadza na rynek znak „Piwo kraftowe”. Prawo do umieszczania go na etykietach produkowanych piw mają wszystkie browary zrzeszone w organizacji. Znak ma podkreślać pochodzenie piwa z browaru rzemieślniczego warzącego na niewielką skalę, w oparciu o tradycyjne surowce piwowarskie. Zastosowanie znaku jako wyróżnika wzmocni segment piw rzemieślniczych i ułatwi konsumentom decyzje zakupowe, dostarczając sprawdzonej informacji o pochodzeniu produktu i dając gwarancję, że piwo pochodzi z niezależnego browaru.

– Piwa kraftowe pojawiły się na polskim rynku niecałe dziesięć lat temu i nadal postrzegane są jako niszowa nowość – mówi Marek Kamiński, prezes zarządu PSBR. – Teraz dajemy miłośnikom dobrego piwa prosty znak, dzięki któremu zawsze znajdą w sklepie produkt z gwarancją pochodzenia z małego, niezależnego browaru rzemieślniczego z Polski.

Znak „Piwo kraftowe” został zgłoszony do Urzędu Patentowego RP, a prawo do używania znaku posiadają wszyscy członkowie Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych.
– W produkcji piw kraftowych najważniejszą rolę odgrywają ludzie, ich historie, wartości, którymi się kierują i wyjątkowe podejście do piwa – dodaje Kamiński. – To ich zaangażowanie, poszukiwanie nowych smaków i kompozycji, dbałość każdy szczegół i dążenie do najwyższej jakości, dają piwu to “coś”, co sprawia, że nie da się go porównać z produktami powstającymi na masową skalę.

Udział piwa kraftowego w rynku piwa ogółem w Polsce wynosi niecały 1% i wciąż rośnie. W 2019 roku browary rzemieślnicze zrzeszone w PSBR odnotowały wzrost produkcji o ponad 19%, podczas gdy całkowita produkcja piwa w Polsce spadła o 3,5% (źródło: Raport PSBR 2019).
Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych zostało powołane do życia w styczniu 2018 roku. Organizacja zrzesza obecnie 32 browary, które wolumenowo mają około 50-procentowy udział w produkcji piwa rzemieślniczego w Polsce.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Marcin Szachowicz: Pięć rozwiązań dobrych dla restauracyjnej kasy

Gdy drożeją warzywa, owoce, nabiał i inne artykuły spożywcze oraz zmniejsza się zawartość portfeli Polaków gastronomia jest w kropce. Podnosić ceny dań? Zmniejszać porcje? Szukać tańszych produktów? Żadne rozwiązanie nie jest dobre. Jak więc sprawić, by goście wciąż chętnie odwiedzali restauracje?

MAX Premium Burgers: wyróżnia nas zielone menu

Od siedmiu lat działa w Polsce sieć restauracji MAX Premium Burgers ze Szwecji, która istnieje od 1968 roku. Dlaczego rozwija się w kraju tak odmiennym od Skandynawii? Czemu stawia na roślinne menu? Opowiada Jerzy Jakubiak, head of development w MAX Premium Burgers.

Zabytki? To przeżytek! 81 proc. podróżuje, by próbować nowej kuchni

Według "Global Travel Trends Report" aż 81 proc. badanych jako najważniejszy cel swojej podróży wskazało kulinaria. Czy to przypadek, że w tym roku Polska została wskazana jako kierunek podróży numer 1, a jednymi z najbardziej viralowych TikToków stają się te z testami polskiego jedzenia?

800 mln zł - tyle zaległości ma branża gastronomiczna!

BIG InfoMonitor podaje, że na drodze do poprawy sytuacji branży gastronomicznej stanęła inflacja: biznes zmaga się z utrzymującymi się wysokimi cenami produktów żywnościowych, energii, paliwa i konkurencją.

Subway uspokaja franczyzobiorców i otwiera się na współpracę z korporacjami

Zarząd sieci restauracji Subway ogłosił gotowość do współpracy z korporacjami, co jest zwrotem o niemal 180 stopni w stosunku do dotychczasowej strategii. Ma to uspokoić dotychczasowych franczyzobiorców zaniepokojonych przyszłością marki.

Robot dostarcza jedzenie z Pyszne.pl. Serwis testuje dostawy na krótkim dystansie

Na ulice Warszawy wyjechał pierwszy w historii marki, półautonomiczny robot dostawczy Pyszne.pl. Operator delivery testuje innowacyjne rozwiązanie, które ma usprawnić proces dowozu zamówień na niewielkich dystansach. Sprawdzamy, jak działa taki robot.

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej