x

Warszawska Kawiarnia Typika

Kategoria: Miejsca    16.10.2020

Połączenie oryginalnego designu na wysokim poziomie, dobrego serwisu oraz świetnego produktu to idea, jaka przyświeca otwartej w sierpniu kawiarni Typika.

Foto: Martyna Kowalczuk.
Foto: Martyna Kowalczuk.
Jeden z jej właścicieli Peter Kollar sześć lat temu w Brnie otworzył działającą do dziś kawiarnię połączoną z koktajlbarem – SKOG Urban Hub, w 2019 r. w Pradze zaś – pierwszą Typikę. Druga powstała w Warszawie w tandemie z Jakubem Świątkiem, wcześniej baristą, headbaristą oraz menedżerem w wielu znanych warszawskich kawiarniach. 
Przestrzeń kawiarni składa się z sali głównej i antresoli. Jasne i minimalistyczne wnętrze udekorowane jedynie roślinami zostało zaprojektowane przez czeskie studio architektoniczne Kogaa Studio. 
– Wybierając solidne materiały, neutralną i przyjazną do pracy oraz spędzania czasu kolorystykę, chcieliśmy dodać naszemu lokalowi ponadczasowości – komentuje Kuba. 
Ziarna, na których pracują bariści Typiki, wypalane są w czeskiej palarni Rusty Nails Coffee Roasters. Niezależnie od tego, czy zamówimy espresso z dodatkami, czy bez nich, zostanie ono zaparzone na tych samych ziarnach, zmienianych systematycznie. W karcie są również herbaty (czarna, biała zielona) importowane przez czeską firmę Tea Mountain oraz robione na miejscu lemoniady na bazie syropów macerowanych na zimno, w formule owoc plus zioło (lawenda z jagodą to bestseller). Do przekąszenia kilka propozycji, również wegańskich: śniadania (granola, owsianka, tosty z dodatkami, jajecznica), kanapki na pieczonej na miejscu focaccii (np. z koneckim serem solankowym, pesto, rzodkiewką i rukolą), ciasta (np. tarta z ganache czekoladowym i świeżymi owocami, sernik czy brownie z masłem orzechowym).
Foto: Martyna Kowalczuk.
Foto: Martyna Kowalczuk.
W przyszłości możemy spodziewać się oferty win i dobranych do nich przekąsek. Właściciele Typiki planują organizację cuppingów, spotkań z producentami oraz winiarzami. A w dalszej przyszłości – otwarcie kolejnych lokali pod brandem Typika. 

Adres: ul. Kolejowa 47, Warszawa
Właściciele: Peter Kollar, Jakub Świątek 
Liczba miejsc: 46 miejsc, dodatkowe 10 na zewnątrz 
Ceny: kawa: 8-14 zł; herbata: 11-15 zł; śniadania, kanapki, ciasta: 14-19 zł

Artykuł ukazał się w „Food Service" 9/2020 nr 198.

Autor tekstu: Agata Godlewska
O AUTORZE
Agata Godlewska
Redaktor naczelna magazynu „Food Service” oraz portalu Ouichef.pl. Magister kulturoznawstwa w SWPS. Przygodę z branżą gastronomiczną rozpoczęła blisko 10 lat temu pod okiem Macieja Nowaka. Autorka niezliczonej ilości wywiadów z najważniejszymi polskimi szefami kuchni i restauratorami. Współtworzy i prowadzi coroczną konferencję Food Service Summit.

Zobacz także

Sho Ramen - Michał Kostrzewa otwiera kolejny lokal w Kielcach

Michał Kostrzewa, właściciel restauracji Sushiya w Kielcach, otwiera kolejny lokal. Sho Ramen ma przyjąć gości jeszcze w lipcu.

Pierwsza strefa restauracyjna pod szyldem Garden Gourmet otwarta

Pierwszą w Polsce strefę restauracyjną pod szyldem Garden Gourmet otwarto w Dzień Dziecka w Energylandii. W roślinnym menu goście znajdą potrawy skomponowane z wykorzystaniem produktów Garden Gourmet, marki z portfolio Nestlé.

Concordia Taste jedną z najlepszych restauracji w Europie według "The Guardian"

Concordia Taste z Poznania trafiła na listę najlepszych europejskich restauracji pisma "The Guardian". To jedyny lokal w Polsce, które znalazł się zestawieniu opiniotwórczego brytyjskiego dziennika. W rankingu uwzględniono tylko 35 restauracji.

Sady Bistro w Krakowie - kuchnia inspirowana sadem. Za koncept odpowiada Tadeusz Müller

Nowe miejsce na kulinarnej mapie Krakowa. Przy Grzegórzeckiej działa już Sady Bistro. Menu, które stworzył Tadeusz Müller, ma przenosić gości do lanckorońskich sadów.

Nowa kawiarnia So Coffee w Katowicach. To pierwszy franczyzowy lokal sieci poza centrum handlowym

Należąca do Lagardère Travel Retail sieć So Coffee świętuje start nowej kawiarni w Katowicach. To pierwszy franczyzowy lokal pod tym szyldem, który działa przy ulicy, a nie w centrum handlowym. Prowadzi go rodzina państwa Buckich - jest to już trzecie So Coffee w ich biznesowym portfolio.

Hummus Amamamusi zamyka się po 11 latach. Lokal i marka są na sprzedaż

Restauracja Hummus Amamamusi uznawana za jedną z najlepszych w Krakowie zamyka podwoje z końcem maja. Właściciele szukają chętnych do przejęcia biznesu. Przegrali z konsekwencjami pandemii i inflacją.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej