– Zdajemy sobie sprawę z położenia, w jakim znalazła się gastronomia – mówi Anna Zubala z PAH. – Ale nie poddajemy się, bo wielu restauratorów wie, że cel jest szczytny i spodziewa się, że w dniu akcji z ich usług skorzysta więcej klientów.
Do akcji dołączają zarówno duże sieci gastronomiczne, jak i mniejsze restauracje rodzinne czy kawiarnie. W tym roku szczególną rolę odegrają także punkty, które prowadzą wyłącznie sprzedaż na wynos, a także cateringi dietetyczne. Dzięki współpracy z aplikacjami obsługującymi dowóz posiłków, wzięcie udziału w Świątecznym Stole Pajacyka jeszcze nigdy nie było tak łatwe.
Pozyskane w ramach akcji środki finansują program dożywiania „Pajacyk” w polskich szkołach, w ramach którego dzieci mogą zjeść często jedyny pełnowartościowy i ciepły posiłek w ciągu dnia. Dodatkowo, ze względu na prawie dwukrotny wzrost liczby osób głodujących na świecie w tym roku, wsparciem żywnościowym zostaną objęte także osoby w krajach, w których PAH działa od lat.
W zeszłym roku, dzięki pomocy właścicieli lokali gastronomicznych w całej Polsce, udało się zebrać ponad 200 tys. zł, dzięki czemu sfinansowano blisko 41 tys. posiłków dla dzieci.
By zarejestrować swój lokal do udziału w akcji, wystarczy do 22 listopada wypełnić krótki formularz zgłoszeniowy na tej stronie.