x

Hubert Gonera certyfikowanym ambasadorem World Food Travel Association (WFTA)

Kategoria: Ludzie    02.02.2021

Hubert Gonera będzie reprezentował Polskę w największej organizacji zajmującej się wspieraniem rozwoju i promocją turystyki kulinarnej na świecie - World Food Travel Association (WFTA).

Hubert Gonera. Zdjęcie: materiały prasowe.
Hubert Gonera. Zdjęcie: materiały prasowe.
World Food Travel Association prowadzi coroczne badania dotyczące preferencji turystów kulinarnych na rynkach na całym świecie. Dociera corocznie do około 200 000 odbiorców w ponad 150 krajach. To daje organizacji globalne spojrzenie na trendy zachodzące w destynacjach turystyki kulinarnej na całym świecie.

Misja Gonery
– Jako przedstawicielowi Polski bardzo zależy mi na skupieniu wysiłków wszystkich środowisk budujących ofertę turystyki kulinarnej w naszym kraju. Mam świadomość, że przez lata panowała u nas chęć tworzenia ofert turystyki kulinarnej, ale trochę brakowało dostępu do wiedzy i know how. Teraz dzięki WFTA jest to znacznie ułatwione. Moim marzeniem i celem jest skupienie wszystkich działań, które tworzą przebogatą ofertę turystyki kulinarnej w kraju i ich promocja na rynku krajowym i międzynarodowym. Myślę tutaj o genialnych szlakach turystyki kulinarnych, muzeach smaku oraz touroperatorach i przewodnikach, ale także o lokalnych grupach działania i stowarzyszeniach turystycznych o zasięgu regionalnym i lokalnym. Współpraca środowiska i skupienie wysiłków może przynieść dość szybko wymierne efekty – mówi Hubert Gonera.

Gonera dodaje, że jego misją będą działania edukacyjne oraz lobbingowe.
– Będę lobbował w organizacjach turystycznych każdego szczebla o uwzględnianie oferty aktywności turystyki kulinarnej w miastach i regionach. Chciałbym, abyśmy jako Polska mogli posługiwać się narodową strategią rozwoju i promocji turystyki kulinarnej. Pozwoliłoby to zbudować markę kraju jako destynacji i znacząco podnieść dochody osiągane w turystyce. To, że jesteśmy w szczególnym dla całej branży turystycznej czasie nie wymaga dalszego komentarza. Chciałbym również możliwie pomóc w przetrwaniu pandemii restauracjom i wytwórcom, którzy promują lokalną tożsamość kulinarną – opowiada Gonera.

Jego pierwszym krokiem ma być zorganizowanie Światowego Dnia Turystyki Kulinarnej w Polsce.
– Święto to zostało zainaugurowane w 2015 roku przez Erika Wolfa założyciela naszego stowarzyszenia. Ma ono globalny zasięg i cel jakim jest zwrócenie powszechnej uwagi na bogactwo tradycji i oferty kulinarnej miejsc. W Polsce nie jest ono jeszcze szerzej znane. W tym roku zapraszamy wszystkie szlaki kulinarne, ROTy, LOTy, LGD, jak i  restauracje i inne podmioty. Chcemy dać narzędzie tym, którzy tworzą, promują i kochają regionalną kuchnię do jej promocji i sprzedaży. Proponujemy posługiwanie się #WorldFoodTravelDay#Poland przy zamieszczeniu wpisów z przepisami na dania regionalne. Zachęcamy również do tworzenia paczek z regionalnymi składnikami i przepisami, które turyści mogą zamówić sobie do domu – wyjaśnia Hubert Gonera.
Kolejne inicjatywy, które chciałby zrealizować w naszym kraju wspólnie z WFTA  to zorganizowanie konferencji z cyklu FoodTrex i zaproszenie polskich miast do udziału w programie Culinary Capitals.  

Polska ma wielki potencjał
Jak podkreślają inni członkowie WFTA, Polska ma wielki potencjał w zakresie turystyki kulinarnej jednak jeszcze nie jest on powszechnie znany.
– Polska ma bogatą i zróżnicowaną kulturę kulinarną, wiele tradycyjnych przepisów i receptur, produkty lokalne i unikalne tradycje kulinarne. Widzę ogromny potencjał rozwoju turystyki kulinarnej w Polsce, która  dość szybko może stać się jednym z topowych celów podróży kulinarnych – podkreśla Jane Connelly, menedżer z WFTA.

Założyciel i dyrektor zarządzający WFTA Erik Wolf odwiedził już Polskę kilka razy i darzy naszą ofertę kulinarną specjalnymi względami.
– Kiedy miłośnicy kuchni myślą o wielkich kulturach kulinarnych Europy często przychodzą im na myśl Francja, Włochy i Hiszpania. Szkoda, bo wiele wspaniałych kultur kulinarnych jest prawie niezauważanych. Miłośnicy dobrej kuchni zawsze będą szukać nowych i różnorodnych produktów i doświadczeń. Polska scena kulinarna oferuje nieoczekiwane rozkosze, od rogali świętomarcińskich i innych słodkości po szeroki wachlarz wódek i nalewek, piw, win, treściwych i smacznych zup, smakowitych serów, aż po segment fine dine z gwiazdkami Michelin. Polska ma ogromny i jeszcze nie rozwinięty potencjał, żeby przyciągać turystów kochających kulinaria i napoje, nie tylko w miastach ale także na wsiach, bliżej miejsc gdzie produkty są wytwarzane I uprawiane. Kiedy uda się odpowiednio zorganizować zasoby, Polska może pojawić się jako następna nieodkryta destynacja kulinarna na mapie świata – mówi Erik Wolf.

Wszystkich chętnych do współpracy Hubert Gonera  zaprasza do kontaktu: hgonera@landbrand.pl


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Australijczyk Joshua Treacy nowym szefem warszawskiego Nobu

Joshua Treacy - pochodzący z Australii szef kuchni z 15-letnim doświadczeniem - obejmuje pozycję szefa kuchni restauracji Nobu w Warszawie. Tymczasem już na początku czerwca stołeczny hotel Nobu odwiedzi jeden z założycieli tej słynnej lifestylowej marki Nobu Matsuhisa.

Dawid Uszyński odmienia gdańską restaurację Sassy. Nowy szef kuchni stawia na azjatyckie fusion

Współtwórca warszawskich restauracji Japonki oraz Japonka Dawid Uszyński został szefem kuchni gdańskiej Sassy. Lokal przeszedł niedawno metamorfozę, której efektem jest zmiana koncepcji kulinarnej.

Patryk Burnicki szefem kuchni w Karma House Gościeńczyce

Patryk Burnicki, były szef kuchni restauracji U Fukiera rozpoczął pracę w mazowieckim kompleksie Karma House Gościeńczyce. Lokal ma serwować dania kuchni polskiej z azjatyckim twistem, a menu bazować będzie na produktach pochodzących głównie z własnych upraw i hodowli.

Federico J. González nowym CEO w Louvre Hotels Group. Zastąpi Pierre’a Frédérica Roulota

Federico J. González został nowym CEO Louvre Hotels Group. Firma dziękuje dotychczasowemu CEO Pierre’owi-Frédéricowi Roulotowi.

Marcin "TYTUS" GRABSKI: Hip-hop jest dla mnie biletem do świata wina

To nie winylowe płyty, ale butelki z winem są dziś głównym narzędziem pracy MARCINA "TYTUSA" GRABSKIEGO. O tym, jak zmienił swoje życie i z sukcesem prowadzi lokale oparte na winie, opowiada właściciel WINEM POWIŚLE, ŁASKAWOŚCI TYTUSA I ASFALT WINYLE I WINO.

Beata Śniechowska bohaterką "Foodmission" - serii wideo The Best Chef

Beata Śniechowska, współzałożycielka i szefowa kuchni wrocławskiego bistro Młoda Polska, jest bohaterką serii wideo "Foodmission" tworzonej przez zespół The Best Chef. To wyróżnienie, bo odwiedzają oni w niej najbardziej inspirujących twórców gastronomii w Europie. Do Polski wracają po 2 latach.

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej