Jaki plan działania wdrożył państwa zespół zarządzający hotelami i restauracją po ogłoszeniu obostrzeń dotyczących gastronomii w wyniku pandemii?
Michał Molenda: – Sprawnie wdrożyliśmy nowe procedury, między innymi te dotyczące dezynfekcji. Oprócz tego przeszkoliliśmy cały personel w zakresie zachowania bezpieczeństwa i odpowiednich odległości – zgodnie z aktualnymi wytycznymi sanitarno-epidemiologicznymi. Dla mnie jako szefa kuchni oraz dla mojej załogi, największym wyzwaniem był brak gości w restauracji. Gotujemy, funkcjonujemy i podnosimy swoje kompetencje właśnie po to, aby zadowolić gości, a największą satysfakcją jest dla nas ich pozytywna opinia.
Czy stworzyliście nowe koncepty w odpowiedzi na potrzeby gości w pandemii?
– Kiedy dowiedzieliśmy się o rozporządzeniu dotyczącym zamknięcia gastronomii, postanowiliśmy od razu zacząć działać i dostosować menu do panujących realiów. Zorganizowaliśmy burzę mózgów razem z całym zespołem, aby poszukać najlepszego rozwiązania. Mieliśmy oczywiście na uwadze potrzeby naszych gości oraz zmieniającą się sytuację pandemiczną. Pomysłem, który uznaliśmy za najlepszy było przygotowanie serii dań na wynos Pasta Box, która wyraża naszą pasję do kuchni włoskiej i najlepszych składników, a jednocześnie pozwala zachować najwyższą jakość oraz zaangażować naszych gości do zabawy w kuchni.
Czym jest seria Pasta Box?
– Od lat makarony Foccaci cieszyły się niesłabnącą popularnością. Na doskonały smak wpływały wysoka jakość składników i dopracowana receptura. Nigdy nie wybieramy drogi na skróty i zawsze staramy się, aby dania były blisko włoskiej tradycji kulinarnej. Nasze makarony przygotowujemy z 12 wiejskich jaj od kur zielononóżek i łączymy je z autorskimi kompozycjami sosów oraz wyselekcjonowanymi dodatkami. Korzystamy m.in.: z produktów marek własnych Transgourmet – Premium i Quality. Każdy Pasta Box zawiera w sobie nasz makaron i autorski sos przygotowany przez naszego szefa kuchni. Wszystko jest bezpiecznie zapakowane i przygotowane tak, aby klient mógł we własnym domu przygotować danie i cieszyć się wyjątkowym smakiem, który zna z restauracji Foccaccia.
A jak działa linia Catering Hotelu Belloto? Czy i czy wraz z konceptem Pasta Box będzie kontynuowana i rozwijana po ustąpieniu obostrzeń?
– Catering to koncept, który z uwagi na ograniczenia pandemiczne, a także oczekiwania klientów, postanowiliśmy rozwijać. Zrealizowaliśmy szeroko zakrojoną akcję sprzedaży cateringu świątecznego na Boże Narodzenie i Wielkanoc oraz cateringu okazjonalnego na Walentynki i majówkę. Catering Bellotto wyróżnia się wysoką jakością produktów, łatwym sposobem pakowania oraz niezawodnym serwisem. Wszystkie produkty dostępne w naszym sklepie www.cateringbellotto.pl przygotowujemy własnymi zasobami według autorskich kompozycji i unikatowych receptur. Proponujemy dania gotowe oraz do samodzielnego wykończenia w domu. Po ustąpieniu obostrzeń nowa formuła cateringu Bellotto będzie kontynuowana i rozwijana, ponieważ widzimy, że klienci coraz chętniej zamawiają gotowe zestawy cateringowe do realizacji spotkań okolicznościowych w domu.
Czy i w jaki sposób relacje z dostawcami były wsparciem dla państwa w tym trudnym okresie?
– Bardzo się cieszymy, bo zawsze możemy liczyć na wsparcie naszych dostawców. Nie tylko na ich dyspozycyjność, ale przede wszystkim wiedzę, doświadczenie i umiejętność odpowiadania na nasze potrzeby. To istotne, szczególnie w trudnych czasach dla gastronomii.
Czy okres pandemii, pomimo wielu wyzwań jakie ze sobą przyniósł, był także impulsem do wprowadzenia udoskonaleń, jeśli chodzi o menu, pracę zespołu czy np. pracę z zamówieniami?
– Okres pandemii i zamknięcia branży gastronomicznej wykorzystaliśmy na udoskonalenie relacji z personelem oraz podnoszenie naszych umiejętności dzięki szkoleniom. Intensywnie pracowaliśmy również nad nowym menu, które – mamy nadzieję – pozytywnie zaskoczy naszych gości.


Foccaccia w hotelu Belotto - jak hotelowa restauracja przetrwała lockdown


Jak hotelowe restauracje mierzyły się lockdownem i sytuacją jaką przyniosła pandemia COVID-19? Rozmowa z Michałem Molendą, dyrektorem zarządzającym ds. gastronomii w warszawskim hotelu Belotto.
Zobacz także

Gastronomia muśnięta czy zmiażdżona pandemią? Ocenia Linh Ziółkowska z restauracji Wi-Taj

Choć obecnie można swobodnie korzystać z oferty restauracji, barów i kawiarni, to jeszcze niedawno rzeczywistość wyglądała zupełnie inaczej. O ocenę zmian, które zaszły w czasie dwóch lat pandemii, trendów oraz rosnących cen żywności poprosiliśmy Linh Ziółkowską, menedżerkę restauracji Wi-Taj.

Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej przeciwko ustawie weryfikacji covidowej

Sejm skierował do drugiego czytania ustawę, która upoważnia pracodawcę do sprawdzania, czy podlegający mu pracownicy są zaszczepieni. Dotyczy to także restauratorów. - To dyskryminacja - uważa Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej.

Coraz więcej restauratorów żąda od gości okazania tzw. paszportu covidowego

Nie zaszczepiłeś się przeciwko Covid-19, nie jesteś ozdrowieńcem i nie masz ważnego przez 48 godzin testu z negatywnym wynikiem? Bez tzw. paszportu covidowego możesz nie wejść do wielu lokali gastronomicznych. Restauratorzy biorą sprawy w swoje ręce i chcą weryfikować klientów.

Maciej Nowaczyk, restaurator z Wrocławia: Czekając na nieuchronne

Jakie nastroje panują w gastronomii w obliczu czwartej fali pandemii? - Kolejny to już raz rząd bierze nas na przeczekanie. Mechanizmy uruchomi w ostatniej chwili. Z dnia na dzień. Pewnie znów z piątku na sobotę. Który to już raz - pisze wrocławski restaurator Maciej Nowaczyk.

Gastronomia tylko z paszportem covidowym? Restauratorzy podzieleni w tej kwestii

Polacy nie chcą kolejnego lockdownu gastronomii, ale są przeciwni szczepieniom i wprowadzeniu obostrzeń dla niezaszczepionych. Restauratorzy znaleźli się między młotem a kowadłem. Z jednej strony muszą chronić swoich gości i personel, z drugiej - starają się nie zrażać do siebie klientów.

Jak odnaleźć się w postpandemicznym gastroświecie?

Jeszcze wiosną, tak jak inni, zastanawiałem się, jak będzie wyglądał powrót do pracy po otwarciu lokali gastronomicznych. Obawiałem się, że rzeczywistość branży może okazać się mało kolorowa. Czy słusznie i czy w ogóle cokolwiek się zmieniło w barowym uniwersum?
Inne kategorie
Podcasty


Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

