x

Orlenowskie hot-dogi poza stacją paliw. Start pierwszego formatu sklepowo-gastronomicznego Orlen w ruchu

Kategoria: Miejsca    25.06.2021

Pierwszy koncept sklepowo-gastronomiczny Orlen w ruchu otwarto w Warszawie przy ulicy Grójeckiej 26. To miejsce, w którym można kupić kawę i hot-dogi oraz wiele innych produktów gastronomicznych znanych ze Stop Cafe.

Pierwszy Orlen w ruchu. Zdjęcie: materiały prasowe
Pierwszy Orlen w ruchu. Zdjęcie: materiały prasowe
Orlen w ruchu stanowi ofertę dla tych, którzy większą część dnia spędzają w biegu, poruszając się pieszo lub komunikacją miejską i potrzebują przekąsek wygodnych do zjedzenia.
– Chcą też, by to co jedzą, było starannie skomponowane, świeże i zdrowe, dlatego w naszych punktach obok dobrej kawy i hot dogów, będą mogli kupić również najwyższej jakości dania gotowe do szybkiego odgrzania po powrocie do domu – mówi Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

W najbliższym czasie takie lokale zostaną otwarte również w Katowicach, Bydgoszczy i Wrocławiu. Do końca roku w największych polskich miastach powstanie ich jeszcze 40, a w sumie będzie ich około 900 – zapowiada prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Nowy format sprzedaży detalicznej będzie obejmował trzy rodzaje powierzchni. W formacie A będą to ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe, takie jak pierwszy udostępniony klientom w Warszawie. Powstaną również autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m. in. na dworcach, w biurowcach czy na lotniskach. Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu.

We wszystkich sklepikach Orlen w ruchu będzie działał program lojalnościowy Orlen Vitay. Już teraz udostępniona klientom będzie także usługa nadawania i odbierania przesyłek, która od września będzie funkcjonowała pod nową marką Orlen paczka, stanowiąc kolejne wzmocnienie segmentu detalicznego PKN Orlen.

Koncern stawia na kompleksowość usług, rozwijając ofertę pozapaliwową, uruchamiając nowe formaty sprzedaży detalicznej w największych miastach w Polsce. Do 2030 r. chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co ma przełożyć się na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do ok. 5 mld zł rocznie.
– Rozwijamy segment detaliczny, z którego rocznie uzyskujemy około 3 mld zł zysku operacyjnego – mówi Daniel Obajtek.

I dodaje, że lokalizacja pierwszego punktu nie jest przypadkowa. To właśnie przy ulicy Grójeckiej przez wiele lat funkcjonował salon prasowy Ruch, który mocno wrósł w jej krajobraz. – Przejęcie przez PKN Orlen spółki Ruch pozwoliło uratować to miejsce i przywrócić je mieszkańcom Warszawy w nowoczesnej, atrakcyjniejszej formie – tłumaczy Obajtek.

Autor tekstu: Katarzyna Pierzchała

Zobacz także

Sho Ramen - Michał Kostrzewa otwiera kolejny lokal w Kielcach

Michał Kostrzewa, właściciel restauracji Sushiya w Kielcach, otwiera kolejny lokal. Sho Ramen ma przyjąć gości jeszcze w lipcu.

Pierwsza strefa restauracyjna pod szyldem Garden Gourmet otwarta

Pierwszą w Polsce strefę restauracyjną pod szyldem Garden Gourmet otwarto w Dzień Dziecka w Energylandii. W roślinnym menu goście znajdą potrawy skomponowane z wykorzystaniem produktów Garden Gourmet, marki z portfolio Nestlé.

Concordia Taste jedną z najlepszych restauracji w Europie według "The Guardian"

Concordia Taste z Poznania trafiła na listę najlepszych europejskich restauracji pisma "The Guardian". To jedyny lokal w Polsce, które znalazł się zestawieniu opiniotwórczego brytyjskiego dziennika. W rankingu uwzględniono tylko 35 restauracji.

Sady Bistro w Krakowie - kuchnia inspirowana sadem. Za koncept odpowiada Tadeusz Müller

Nowe miejsce na kulinarnej mapie Krakowa. Przy Grzegórzeckiej działa już Sady Bistro. Menu, które stworzył Tadeusz Müller, ma przenosić gości do lanckorońskich sadów.

Nowa kawiarnia So Coffee w Katowicach. To pierwszy franczyzowy lokal sieci poza centrum handlowym

Należąca do Lagardère Travel Retail sieć So Coffee świętuje start nowej kawiarni w Katowicach. To pierwszy franczyzowy lokal pod tym szyldem, który działa przy ulicy, a nie w centrum handlowym. Prowadzi go rodzina państwa Buckich - jest to już trzecie So Coffee w ich biznesowym portfolio.

Hummus Amamamusi zamyka się po 11 latach. Lokal i marka są na sprzedaż

Restauracja Hummus Amamamusi uznawana za jedną z najlepszych w Krakowie zamyka podwoje z końcem maja. Właściciele szukają chętnych do przejęcia biznesu. Przegrali z konsekwencjami pandemii i inflacją.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej