– Wyraźny wzrost zainteresowania zdrowiem to istotny sygnał dla producentów żywności, by w walce o klienta dostosowywać swoją ofertę do zmieniających się preferencji – mówi Katarzyna Wal, starszy menedżer w Bain & Company. – Coraz więcej konsumentów, zwłaszcza młodszych, zwraca uwagę na jakość żywności i poszukuje zdrowszych produktów, często również zamienników mięsa czy nabiału.
Eksperci Bain & Company wskazują, że choć Europejczycy chcą prowadzić zdrowy tryb życia, to rzadko się im to udaje. Niemal co trzeci respondent przyznał, że podczas pandemii przybrał na wadze, co w szczególności dotyczy mieszkańców Włoch i Wielkiej Brytanii (odpowiednio 36 i 34 proc.).
By wyjść naprzeciw potrzebom klientów, producenci żywności mogą podejmować szereg działań, poprawiając swoją ofertę pod względem składu produktów czy też wielkości opakowań, uważają eksperci Bain & Company.
– Zmieniające się preferencje klientów nie uszły uwadze także polskim producentom żywności. Pojawienie się w Polsce zrównoważonych marek promujących zdrowe żywienie wydaje się być kwestią czasu – uważa Katarzyna Wal.
Sondaż Bain EMEA Covid-19 Consumer/Shopper Survey został przeprowadzony wspólnie z firmą badawczą Dynata w maju 2021 roku. Próba europejska objęła 7.750 osób.