x

Leonardo DiCaprio inwestuje w wołowinę przyszłości

Kategoria: Twój biznes - wiedza    24.09.2021

Gwiazdor kina Leonardo DiCaprio dołączył do firmy Mosa Meat jako inwestor i doradca, by współtworzyć zrównoważony system żywnościowy. Firma planuje produkcję wołowiny "z laboratorium" na większą skalę.

Leonardo DiCaprio inwestuje w Mosa Meat, firmę która hoduje laboratoryjnej wołowinę. Zdjęcie: Shuttestock.com
Leonardo DiCaprio inwestuje w Mosa Meat, firmę która hoduje laboratoryjnej wołowinę. Zdjęcie: Shuttestock.com
Mosa Meat to firma zajmująca się technologią żywności z siedzibą w Maastricht w Holandii. Założyli ją naukowiec Mark Post i technik żywnościowy Peter Verstrate. W 2013 r. Mosa Meat wyhodowała wołowego burgera poprzez pobranie kilku komórek od krowy – bez konieczności odebrania jej życia.

Niezależne badania pokazują, że laboratoryjna hodowla mięsa zmniejszy szkodliwy wpływ przemysłu mięsnego na klimat o 92%, na zanieczyszczenie powietrza o 93%, zużyje 95% mniej gruntów i 78% mniej wody. Przewiduje się bowiem, że globalne spożycie mięsa do 2050 r. wzrośnie o 40-70%, dlatego – według ekspertów – rozwiązaniem łagodzącym skutki jego przemysłowej produkcji jest wołowina stworzona w laboratorium.

Wołowy burger wyhodowany przez Mosa Meat. Zdjęcie: Mosa Meat
Wołowy burger wyhodowany przez Mosa Meat. Zdjęcie: Mosa Meat
– Udowodniliśmy, że potrafimy wytworzyć hamburgera – powiedział dyrektor generalny Mosy Marten Bosch. – Teraz chodzi o zwiększenie skali i odpowiednie obniżenie kosztów i to na tym koncentrujemy się w tej fazie.

I tu do gry włącza się amerykański gwiazdor Hollywood Leonardo DiCaprio.
– Jednym z najskuteczniejszych sposobów walki z kryzysem klimatycznym jest fundamentalna zmiana kształtu naszego globalnego systemu żywnościowego. Mosa Meat jest pionierem czystszego i humanitarnego sposobu produkcji wołowiny w laboratorium – uważa Leonardo DiCaprio. – Jestem zaszczycony, że mogę do nich dołączyć, ponieważ obecnie przygotowują się do wprowadzenia na rynek wołowiny „z laboratorium” dla wszystkich, którzy pragną zmian.

Już po sukcesie „Titanica”, a wiec lata temu, aktor zaangażował się w działalność charytatywną na rzecz planety, dzikich zwierząt i wspierania społeczności rdzennych. Do tej pory, dzięki swoim wysiłkom filantropijnym, DiCaprio przekazał ponad 100 milionów dolarów dotacji na różne programy i projekty. Założona przez niego fundacja od prawie 20 lat organizuje między innymi kampanie na rzecz kształtowania społecznej świadomości zmian klimatycznych i działań mających na celu ratowanie oceanów. DiCaprio jest członkiem zarządu Światowego Funduszu Ochrony Przyrody (WWF), działa w Międzynarodowym Funduszu na Rzecz Zwierząt (International Fund for Animal Welfare), Global Green USA oraz Rady Ochrony Zasobów Naturalnych.


Autor tekstu: Małgorzata Hnat

Zobacz także

MAX Premium Burgers: wyróżnia nas zielone menu

Od siedmiu lat działa w Polsce sieć restauracji MAX Premium Burgers ze Szwecji, która istnieje od 1968 roku. Dlaczego rozwija się w kraju tak odmiennym od Skandynawii? Czemu stawia na roślinne menu? Opowiada Jerzy Jakubiak, head of development w MAX Premium Burgers.

Zabytki? To przeżytek! 81 proc. podróżuje, by próbować nowej kuchni

Według "Global Travel Trends Report" aż 81 proc. badanych jako najważniejszy cel swojej podróży wskazało kulinaria. Czy to przypadek, że w tym roku Polska została wskazana jako kierunek podróży numer 1, a jednymi z najbardziej viralowych TikToków stają się te z testami polskiego jedzenia?

800 mln zł - tyle zaległości ma branża gastronomiczna!

BIG InfoMonitor podaje, że na drodze do poprawy sytuacji branży gastronomicznej stanęła inflacja: biznes zmaga się z utrzymującymi się wysokimi cenami produktów żywnościowych, energii, paliwa i konkurencją.

Subway uspokaja franczyzobiorców i otwiera się na współpracę z korporacjami

Zarząd sieci restauracji Subway ogłosił gotowość do współpracy z korporacjami, co jest zwrotem o niemal 180 stopni w stosunku do dotychczasowej strategii. Ma to uspokoić dotychczasowych franczyzobiorców zaniepokojonych przyszłością marki.

Robot dostarcza jedzenie z Pyszne.pl. Serwis testuje dostawy na krótkim dystansie

Na ulice Warszawy wyjechał pierwszy w historii marki, półautonomiczny robot dostawczy Pyszne.pl. Operator delivery testuje innowacyjne rozwiązanie, które ma usprawnić proces dowozu zamówień na niewielkich dystansach. Sprawdzamy, jak działa taki robot.

Sposób na sukces: piekarnie z dodatkowymi funkcjami - kawiarni, śniadaniowni i wine baru

Słowo "chleb" przywołuje szeroki wachlarz pozytywnych skojarzeń, a zapach świeżego pieczywa jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. W ostatnich latach modne stały się lokale łączące funkcje piekarni i kawiarni, bistro czy wine baru. Jaki jest ich przepis na sukces?

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej