

Whisky Live Warsaw 2021: dwa dni z najlepszymi alkoholami


Whisky Live Warsaw powróciło do Praskiego Centrum Koneser po rocznej przerwie. Pomimo niesprzyjających, pandemicznych warunków dopisali nie tylko wystawcy, ale także goście.
W informacjach anonsujących festiwal organizatorzy pisali o szerokiej ławie debiutantów tegorocznego festiwalu i rzeczywiście – nawet ci, którzy pamiętają większość edycji festiwalu nie mogli narzekać na monotonię lub brak nowych twarzy. W tym roku swoje własne stoisko miała destylarnia odpowiedzialna za whiskey powstałe w kooperacji z Bobem Dylanem. Heaven’s Door można było spróbować łącznie w trzech wariantach, bo na festiwalu dostępny był jako bourbon, whiskey żytnia oraz w formie Double Barrel jako kupaż trzech różnych destylatów finiszowanych w beczkach z amerykańskiego dębu.
Wyspa na zielonej wyspie
W tym roku pierwszy raz na warszawskiej imprezie pojawiła się m.in. irlandzka gorzelnia Hinch. Swoją nazwę wzięła od pobliskiego miasta Ballynahinch, które z kolei w języku irlandzkim oznacza „miasto wyspy”. I rzeczywiście, Hinch, m.in. ze swoją torfową, rzadko spotykaną w Irlandii whiskey jest swego rodzaju wyspą na archipelagu wcale nie gorszych, ale zupełnie innych trunków z kraju czterolistnej koniczny.
Trunek od mistrza
Dopisały także marki dobrze już bywalcom WFW znane, jak chociażby Proper Twelve, irlandzka whiskey sygnowana nazwiskiem zawodnika MMA Conora McGregora. Ten fakt zresztą znajduje przeważnie odzwierciedlenie w wyglądzie stoiska marki. W tym roku, odwiedzający festiwal mogli, na przykład, sprawdzić siłę swojego prawego prostego dzięki maszynie zliczającej moc uderzeń w bokserski worek.
Dymne potwory i legendarne klasyki
Oczywiście, WLW to jednak przede wszystkim spotkanie dla amatorów i koneserów whisky i ci mogą mieć po ostatnim weekendzie wiele powodów do zadowolenia. Podczas kilkunastu sesji masterclass można było spróbować niezliczonej ilości trunków zarówno tych, które stanowią doskonałe wprowadzenie do świata zbożowych destylatów, jak i białych kruków, na ogół niedostępnych w regularnej sprzedaży.
Wśród tych ostatnich warto wymienić przede wszystkim Octomore - legendarną, ekstremalnie dymną whisky z Islay, zaprezentowaną łącznie w 5 odsłonach, czy przegląd znacznie łagodniejszej i nobliwej marki Glenfarclas z kilku dekad produkcji.
Nie tylko whisky
Na festiwalu whisky nie zabrakło też innych trunków: od rumu, przez brandy po mezcal czy inne owocowe destylaty. Ich obecność, choć z roku na rok zdaje się kurczyć, wciąż jednak jest dobrze widoczna i przypomina o tym, jak bogaty, zróżnicowany i jednocześnie podobny do siebie potrafi być świat mocnych alkoholi.

Zobacz także

Kolacja Chefs Only na zamku w Szydłowcu na rzecz bezdomnych zwierzaków

10 czerwca na zamku w Szydłowcu odbędzie się kolejne spotkanie z cyklu Chefs Only, któremu towarzyszyć będą m.in. gotowanie na żywo i warsztaty kulinarne. Zwieńczeniem wydarzenia będzie pięciodaniowa kolacja degustacyjna, przygotowana przez pięciu szefów kuchni.

Nocny Market - start sezonu 2023

Nocny Market wraca na nieczynny dworzec Warszawa Główna już 5 maja! W ósmym sezonie jednego z największych eventów streetfoodowych w Polsce dobrych gastronomicznych powrotów, ekscytujących debiutów i jeszcze kilku niespodzianek.

Witamy na foodservice24.pl! Zmieniamy nazwę, zmieniamy się dla was!

Pożegnaliśmy dotychczasową nazwę i stare logo naszego portalu - OuiChef.pl. Chcemy, aby nowa domena - foodservice24.pl - łatwiej wam się kojarzyła z naszym bratnim magazynem "Food Service". Uspójniamy wizerunek i ofertę wydawniczą!

Palikot i Wojewódzki atakowani za zachwalanie alkoholu w social mediach. Sprawa w prokuraturze

W sieci zawrzało. Aktywista Jan Śpiewak oskarża byłego polityka i przedsiębiorcę Janusza Palikota oraz celebrytę i dziennikarza Kubę Wojewódzkiego o nielegalne i nagminne zachwalanie alkoholu w social mediach. Sprawa trafiła do prokuratury. Co dalej?

Radosnych i smacznych świąt!

Wielkanocne życzenia od redakcji OuiChef.pl i "Food Service".

Bogusław Linda tańczy w reklamie nowego burgera z McDonald’s

Bogusław Linda zagrał w reklamie McDonald’s, prezentując... niezwykły taniec. Znany z kultowych ról aktor to kolejna osobowość polskiej kultury - po m.in. Michale Żebrowskim, Borysie Szycu czy idolu młodego pokolenia raperze Macie - zaangażowana w kampanię fastfoodowej sieci.
Inne kategorie
Podcasty


Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

