Idealne rolki
Są to maszyny do układania ryżu, cięcia oraz kręcenia rolek. Automaty wspierają sushi mastera, zdecydowanie przyspieszając jego pracę. Jeden robot potrafi zrobić 2400 porcji nigiri lub pociąć 200 rolek sushi w godzinę. Maszyna w sposób idealny w ciągu dwóch sekund tnie rolki jednym cięciem, perfekcyjnie układa ryż na nori.
– Optymalizacja czasu i doskonała precyzja to znaczne wsparcie w procesie produkcji sushi – mówi właściciel franczyzy. – Robot wykonuje za mnie najcięższą pracę, w której ludzki błąd zawsze istniał. Rolki docięte są idealnie, porcje ryżu idealnie wyważone, rolki złożone są perfekcyjnie. a po przecięciu wyglądają doskonale. Dzięki niemu jesteśmy w stanie znacznie szybciej obsłużyć naszych gości oraz zamówienia. Odbiło się to już w procentowym wzroście sprzedaży oraz znacznie ułatwia nam pracę w weekendy, w momencie dużej ilości setów do przygotowania.
Niewątpliwym plusem maszyny jest łatwość w obsłudze, bowiem do korzystania z niej nie potrzeba wykwalifikowanego personelu. Kolejnym atutem robota jest perfekcyjna powtarzalność w cięciu sushi oraz doskonałym przygotowaniu rolek. Robot nawet pięciokrotnie przyspiesza pracę w restauracji. Odchodzi też czas na ostrzenie noży, a same maszyny czyści się bardzo szybko, co optymalizuje proces pracy.
– Oczywiście, mnóstwo zależy od pracy sushi mastera, który przygotowuje rolki oraz od najwyższej jakości zastosowanych składników. Nadal trzeba idealnie wyfiletować rybę oraz perfekcyjnie ugotować ryż. Robot ma zadanie wspierać i wspomagać pracę w restauracji – wyjaśnia restaurator.
Alternatywa dla braków kadrowych
Odradzająca branża nadal cierpi na potężne braki kadrowe. Zastosowanie nowych technologii do wsparcia
– Na przykładzie restauracji wrocławskiej widzimy, jak automatyzacja wspiera biznes. Widoczny jest wzrost sprzedaży i skrócony czas produkcji, co przedkłada się na szybszą realizację zamówień. Inwestycja w roboty to indywidualna decyzja naszych franczyzobiorców, ale planujemy znaczne ułatwienia we wdrożeniu robotów do placówek sieci Sushi Kushi – mówi Radosław Szwugier, manager rozwoju franczyzy Sushi Kushi.
Sushi Kushi to sieć franczyzowa sushi barów, oferująca dania kuchni japońskiej na miejscu oraz w dostawie. Pierwszy lokal powstał pod koniec 2012 roku, przy głównej ulicy Łodzi – Piotrkowskiej. Kolejne również otwierały się w Łodzi, ale wkrótce sieć wyszła poza jej granice. Dziś franczyza Sushi Kushi jest obecna w 10 polskich miastach i liczy ponad 30 punktów.