Wśród nich znalazł się również sam Robert Makłowicz. Nagranie, na którym ekspert kulinarny z doklejonymi wąsami i w białym podkoszulku zajada zamówionego „wegańskiego kebsa”, do dziś cieszy się ogromną popularnością i pokazuje, że dań roślinnych dostępnych na Pyszne.pl może spróbować każdy.
Uwzględnianie w ofercie wegańskich potraw to jednak nie tylko satysfakcja dla klientów, ale również szereg korzyści dla restauracji. Wśród nich warto wyróżnić między innymi:
ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY
Coraz więcej Polaków preferuje kuchnię roślinną i takiej oferty szuka w restauracjach. Dodatkowo, kiedy jedzenie zamawia grupa osób, będą one szukać miejsca, którego menu trafi w gusta każdego. Jeśli w ofercie zabraknie dań wegańskich, z zamówienia zrezygnuje nie tylko jedna osoba, ale cała grupa. Uwzględnienie wegańskich opcji pozwala odwołać się do szerszej bazy klientów. Więcej klientów = większy zysk.
POZYSKANIE NOWYCH KLIENTÓW
Klienci są zawsze ciekawi nowych smaków. Zwłaszcza w styczniu, w trakcie Veganuary, poszukują interesujących opcji wegańskich, przeglądając menu wielu lokali. To dla każdej, także tradycyjnie mięsnej restauracji, która zaproponuje roślinne opcje, szansa na pozyskanie nowych klientów. Pozostałe pozycje, w tym również te zawierające mięso, mogą zainteresować ich przy kolejnych zamówieniach.
UTRZYMANIE OBECNYCH KLIENTÓW
Co się stanie, jeśli stali klienci restauracji postanowią jeść mniej mięsa? Lokal z wegańskimi opcjami w menu nie straci ich na rzecz konkurencji.
Jako najpopularniejszy w kraju serwis do zamawiania jedzenia z dowozem cieszymy się, że możemy inspirować Polaków do odkrywania różnorodnych smaków, w tym również tych roślinnych. Rozpoczęcie przygody z kuchnią wegańską jest obecnie bardzo proste, a to wszystko dzięki restauracjom, których zaangażowanie i kreatywność mogą zachęcić nawet największego sceptyka do spróbowania niesamowicie różnorodnej i pysznej kuchni wegańskiej.
Autor: Arkadiusz Krupicz
Felieton ukazał się w „Food Service" 12/2021-1/2022 nr 211.