

Pyszne.pl wprowadza biodegradowalne opakowania bez syntetycznych dodatków


Restauracje współpracujące z Pyszne.pl otrzymają możliwość zaoferowania swoim klientom nowego rodzaju opakowań. Pudełka te nie zawierają syntetycznych dodatków, są odporne na tłuszcz, a także w pełni biodegradowalne.
- Jako lider branży delivery w Polsce chcemy wspierać restauratorów we wdrażaniu przyjaznych środowisku rozwiązań. Dostrzegamy, że stosowanie zrównoważonych opakowań jest coraz ważniejsze dla konsumentów. Opakowania, które stworzyliśmy we współpracy ze startupem Notpla, to przykład wdrożenia innowacji przyczyniającej się do redukcji użycia plastiku – mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.
Algi zamiast plastiku
Typowe kartonowe pudełka na żywność zwykle zawierają syntetyczne dodatki lub plastikowe warstwy, które czynią je odpornymi na tłuszcz, co znacznie utrudnia ich rozkład albo uniemożliwia recykling. Pudełko wprowadzane na rynek przez Pyszne.pl posiada naturalną, wegańską i odporną na tłuszcz powłokę wykonaną z wodorostów – to sprawia, że restauracje mogą używać go do takich potraw jak kebaby, makarony, ryż czy sałatki.
- Po udanych testach, w 2021 roku wprowadziliśmy do sprzedaży opakowania Notpla za pośrednictwem naszych sklepów partnerskich w Wielkiej Brytanii, Holandii, Niemczech i Austrii. Użyliśmy ich także do dostarczania jedzenia podczas ostatnich finałów Ligi Europejskiej UEFA i EURO 2022 kobiet. Wierzymy, że to rozwiązanie zostanie dobrze przyjęte także w Polsce – dodaje Arkadiusz Krupicz.
Biodegradowalne w kilka tygodni
Pudełka Notpla ulegają naturalnej biodegradacji w warunkach domowych w ciągu zaledwie kilku tygodni, dzięki czemu można je wyrzucić nawet do przydomowego kompostownika. Opakowania mają jasnobrązowy kolor i są wykonane z miazgi tekturowej bez syntetycznych domieszek. Obecnie są dostępne w dwóch rozmiarach – 700 i 1300 ml.
Sklep partnerski Pyszne.pl oferuje zrównoważone i nadające się do recyklingu alternatywy dla konwencjonalnych opakowań, które muszą spełniać wyśrubowane normy dotyczące wpływu na środowisko. Wszystkie opakowania własne Pyszne.pl wykonane są z papieru nadającego się do recyklingu.
Zobacz także

Zrównoważone rozwiązania Tork na targach Eurogastro

Opakowania z surowców odnawialnych, inteligentne dozowniki i przyjazne środowisku podajniki serwetek - podczas targów Eurogastro firma Tork zaprezentowała nowoczesne rozwiązania do utrzymania higieny w hotelach i lokalach gastronomicznych.

Wyjątkowe i unikatowe produkty lokalne - lista szefa kuchni Kuby Korczaka

Kuba Korczak, znany szef kuchni specjalizujący się w kuchni roślinnej, poleca swoich ulubionych producentów, w większości posiadających ekologiczne certyfikaty. Niektórzy są na rynku od lat, inni wystartowali niedawno.

Ecolab i Green Key wspierają hotele i restauracje w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju

Ecolab i Green Key rozwijają partnerstwo, aby promować zrównoważone rozwiązania w hotelach i restauracjach w Europie. Poprzez autorskie programy i usługi Ecolab będzie wspierał branżę turystyczną we wdrażaniu najwyższych standardów ekologicznych i uzyskiwaniu lub utrzymaniu certyfikacji Green Key.

Usuń olej palmowy z listy zakupów! Dla dobra planety i swojego zdrowia

W dyskusji o szkodliwości produkcji i użytkowania oleju palmowego wskazuje się głównie na dewastację lasów tropikalnych, która jest zagrożeniem dla tamtejszej flory i fauny. To jednak niejedyny powód, aby wystrzegać się oleju palmowego. Co warto wiedzieć i na co zwracać uwagę?

Ekologia może być ekonomiczna! Jak zarabiać na "zielonej" gastronomii?

Ograniczenie marnotrawienia surowców i żywności czy wprowadzenie energooszczędnych rozwiązań w biznesie może być zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne. Odmawiaj, ograniczaj, używaj ponownie, poddawaj recyklingowi i kompostuj - jak zastosować w gastronomii tych sześć zasad eko biznesu?

FRITZ-KOLA: w trosce o konsumenta i środowisko

Wprowadzona na rynek w 2003 r. przez dwójkę studentów z Hamburga fritz-kola stała się światowym fenomenem i jedną z najlepiej rozwijających się marek rzemieślniczych napojów na świecie. Jednym z powodów sukcesu firmy jest jej umiejętność łączenia biznesu z troską o środowisko naturalne.
Inne kategorie
Podcasty


Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

