x

Rośnie zapotrzebowanie na środki czystości przyjazne środowisku

Kategoria: Lifestyle - ekologia    19.10.2022

Rosnące wymagania w kwestii higieny i kryzys klimatyczny spowodowały wzrost zainteresowania "zielonymi" środkami czystości dla branży HoReCa. Ciągła presja cenowa powoduje, że na rynku coraz bardziej liczą się innowacyjne rozwiązania, przynoszące wymierne oszczędności dla środowiska i dla portfela.

Rosnące wymagania w kwestii higieny i kryzys klimatyczny spowodowały wzrost zainteresowania „zielonymi” środkami czystości dla branży HoReCa. Zdjęcie: materiały prasowe
Rosnące wymagania w kwestii higieny i kryzys klimatyczny spowodowały wzrost zainteresowania „zielonymi” środkami czystości dla branży HoReCa. Zdjęcie: materiały prasowe
Pandemia koronawirusa diametralnie zmieniła postrzeganie czystości we wszystkich dziedzinach życia. Według szacunków firmy Ecolab, 90 proc. klientów restauracji i hoteli oczekuje, że obowiązujące przez ostatnie 2 lata standardy higieny zostaną utrzymane co najmniej na tym samym poziomie.

Jednocześnie w obliczu kryzysu klimatycznego wzrosła świadomość ekologiczna nie tylko biznesu, ale całego społeczeństwa. Restauracje i hotele wdrażają coraz więcej elementów gospodarki cyrkularnej. Stawiają też na zrównoważone rozwiązania higieniczne, które nie tylko zwiększają bezpieczeństwo, ale pomagają obniżyć zużycie wody i energii oraz zredukować ilość chemikaliów i odpadów uwalnianych do środowiska.

– Zrównoważony rozwój od zawsze był filarem działalności firmy Ecolab i nie jest niczym nowym również w branży HoReCa. Jednak w ostatnich latach faktycznie możemy mówić o większej koncentracji na tzw. „zielonych” produktach. Jako dostawca profesjonalnych środków czystości jesteśmy na to bardzo dobrze przygotowani. Mamy długą tradycję wdrażania programów pomagających klientom minimalizować wpływ ich działalności biznesowej na środowisko, a kluczowym celem naszego procesu opracowywania produktów są oszczędności środowiskowe. Przykładem tego jest linia Clean – to kilkanaście produktów z unijnymi certyfikatami ekologicznymi, od środków do mycia naczyń, przez preparaty czyszczące do łazienek, aż po środki piorące – mówi Aneta Krupa, marketing manager facility care, hospitality w Ecolab Polska.

Dzięki certyfikacji i normom właściciele oraz zarządcy obiektów mogą mieć pewność, że środki czystości, które stosują są bezpieczne dla ludzi i środowiska. Spełniają restrykcyjne wymagania w zakresie toksyczności i nie zawierają składników, które mogą przenikać do żywności. Natomiast w procesie przetwarzania surowców, produkcji towaru i jego utylizacji nie stanowią zagrożenia dla środowiska naturalnego. Gwarancję zgodności z wytycznymi Unii Europejskiej dają produkty chemiczne oznaczone znakiem EU Ecolabel lub Nordic SWAN. Obydwa certyfikaty wystawiane są przez niezależne organizacje ustalające najwyższe standardy środowiskowe.

Zapotrzebowanie na produkty z certyfikatem ekologicznym rośnie na całym świecie, we wszystkich sektorach gospodarki. Coraz więcej dostępnych na rynku profesjonalnych środków czystości ma w składzie substancje pochodzenia naturalnego, które dzięki innowacyjnym procesom technologicznym charakteryzują się bardzo wysoką skutecznością. Producenci stale doskonalą też opakowania, tak aby były wielokrotnego użytku lub w pełni nadające się do recyklingu.

– Opakowania powinny być jak najbardziej ekologiczne, chronić produkty, a w przypadku środków czyszczących muszą być również odporne na wysokie stężenia. Spora część produktów z portfolio Ecolab dostępna jest w formie wysokoskoncentrowanych bloków suchej masy pakowanych w folię termokurczliwą. Pozwala to oszczędzić wodę, zmniejszyć liczbę odpadów z tworzyw sztucznych i znacznie ograniczyć liczbę transportów, a co za tym idzie – emisję dwutlenku węgla. Możemy więc mówić o wymiernych oszczędnościach dla budżetu i środowiska naturalnego – tłumaczy Aneta Krupa z Ecolab Polska.

Przy stosowaniu profesjonalnych środków czystości niezwykle ważny jest też sprzęt dozujący. Powinien on zapewniać odpowiednie stężenie użytkowe, ograniczając nadmierne zużycie preparatu i wody, a także gwarantować bezpieczeństwo użytkownika ze względu na brak kontaktu z koncentratem.

Jak już wspomniano, pandemia przyczyniła się do rosnących na całym świecie wymagań w kwestii czystości i higieny. Z kolei wyzwania, takie jak kryzys energetyczny, wąskie gardła w dostawach, presja kosztów i niezwykle napięta sytuacja kadrowa, spowodowały, że dziś w branży czystości jak nigdy wcześniej liczy się innowacyjne podejście i szukanie nowych sposób na poprawę wyników operacyjnych przy jednoczesnym ograniczeniu śladu środowiskowego.




Autor tekstu: *** Promocja ***

Zobacz także

Zrównoważone rozwiązania Tork na targach Eurogastro

Opakowania z surowców odnawialnych, inteligentne dozowniki i przyjazne środowisku podajniki serwetek - podczas targów Eurogastro firma Tork zaprezentowała nowoczesne rozwiązania do utrzymania higieny w hotelach i lokalach gastronomicznych.

Wyjątkowe i unikatowe produkty lokalne - lista szefa kuchni Kuby Korczaka

Kuba Korczak, znany szef kuchni specjalizujący się w kuchni roślinnej, poleca swoich ulubionych producentów, w większości posiadających ekologiczne certyfikaty. Niektórzy są na rynku od lat, inni wystartowali niedawno.

Ecolab i Green Key wspierają hotele i restauracje w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju

Ecolab i Green Key rozwijają partnerstwo, aby promować zrównoważone rozwiązania w hotelach i restauracjach w Europie. Poprzez autorskie programy i usługi Ecolab będzie wspierał branżę turystyczną we wdrażaniu najwyższych standardów ekologicznych i uzyskiwaniu lub utrzymaniu certyfikacji Green Key.

Usuń olej palmowy z listy zakupów! Dla dobra planety i swojego zdrowia

W dyskusji o szkodliwości produkcji i użytkowania oleju palmowego wskazuje się głównie na dewastację lasów tropikalnych, która jest zagrożeniem dla tamtejszej flory i fauny. To jednak niejedyny powód, aby wystrzegać się oleju palmowego. Co warto wiedzieć i na co zwracać uwagę?

Ekologia może być ekonomiczna! Jak zarabiać na "zielonej" gastronomii?

Ograniczenie marnotrawienia surowców i żywności czy wprowadzenie energooszczędnych rozwiązań w biznesie może być zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne. Odmawiaj, ograniczaj, używaj ponownie, poddawaj recyklingowi i kompostuj - jak zastosować w gastronomii tych sześć zasad eko biznesu?

FRITZ-KOLA: w trosce o konsumenta i środowisko

Wprowadzona na rynek w 2003 r. przez dwójkę studentów z Hamburga fritz-kola stała się światowym fenomenem i jedną z najlepiej rozwijających się marek rzemieślniczych napojów na świecie. Jednym z powodów sukcesu firmy jest jej umiejętność łączenia biznesu z troską o środowisko naturalne.

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej