- 30-dniowy abonament na kawę w Żabce kosztuje 49,99 zł, co oznacza, że koszt jednej kawy wynosi średnio 1,66 zł. Zdjęcie: Shutterstock.com
W aplikacji Żappka pojawiała się informacja o "kawonamencie", czyli 30-dniowym abonamencie na kawę w Żabce w wysokości 49,99 zł, co oznacza, że koszt jednej kawy wynosi średnio 1,66 zł. Średnio, bo możliwości jest dużo - kawa czarna, z mlekiem, flat white, latte, cappuccino, napój czekoladowy, espresso, doppio i kawa cortado.
W ramach aktywnej subskrypcji można dodatkowo, raz na okres rozliczeniowy, odebrać dowolną kawę o pojemności 200 ml z kawomatu lub muffina czekoladowego/ straciatella. Odbiór możliwy jest po wykorzystaniu limitu na dany dzień (czyli jednej kawy).
Tego typu inicjatywa jest pierwszą podjętą przez sieć spożywczą. Próby zbudowania biznesu subskrypcyjnego z produktami spożywczymi podejmuje jednak coraz więcej firm, w tym m.in. palarnie kawy, np. Java Coffee Roasters. Dzięki niej klienci mogą skosztować co miesiąc różnych kawowych nowości.
Latem 2022 r. związana z Adamem Ringerem, twórcę Green Caffé Nero, piekarnia Muffia Bakery ruszyła z abonamentem pieczywa. „Po przebudzeniu znajdziecie pudełko z chlebem i dodatkami pod drzwiami” – tak reklamuje się prenumerata chleba stworzona przez Muffia Bakery.
Na czym polega? Konsument wybiera pieczywo, może dodać coś do chleba (wędliny, sery, ryby, pasty i wiele innych) i przez tydzień ma subskrypcję na próbę. Później działa do odwołania. Zmiany w zamawianym zestawie można zrobić z tygodniowym wyprzedzeniem. Pieczywo z dodatkami dojeżdża wcześnie rano pod wskazany adres, zamówienia rozwożone są od poniedziałku do piątku.