Sieć zarządza 37 tys. restauracjami. Na razie franczyzodawca kontynuuje zaawansowane prace nad transformacją rozpoczętą w 2019 r., w ramach której zamykane są słabo prosperujące lokale.
Subway funkcjonuje w ponad 100 krajach, ale najwięcej punktów ma w USA. Według branżowej firmy badawczej Technomic, na którą powołuje się "Wall Street Journal", około 21 tys. lokalizacji Subway w USA osiągnęło w 2021 r. obroty w wysokości 9,4 mld dol., co stanowiło 13-proc. wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Sieć wyszła wówczas obronną ręką z pandemii i wprowadziła w swoich placówkach ulepszenia operacyjne, które zwiększyły zyski.
Według ekspertów, spółka może być łakomym kąskiem dla firm private equity i nabywców korporacyjnych. Jeśli transakcja dojdzie do skutku, będzie to jedno z największych przejęć w branży fast-food na świecie. Poprzednią największą tego typu transakcją była sprzedaż pączków Dunkin’ za 11,3 mld dol. w 2020 r.
– Jako firma prywatna nie komentujemy struktury własności i planów biznesowych – powiedział przedstawiciel Subway. – Nadal koncentrujemy się na rozwijaniu marki poprzez naszą transformację, aby pomóc franczyzobiorcom odnosić sukcesy i przynosić zyski – dodał.