- Karolina i Magda, przedstawicielki marki Tork uczestniczyły w wydawaniu kanapek dla bezdomnych przy Dworcu Centralnym w Warszawie. Fot. materiały prasowe
Po mikołajowej akcji paczek dla seniorów zainicjowanej prywatnie przez pracowników Tork pozostały środki, które szybko znalazły przeznaczenie. Paulina, Beata, Ewa, Iga, Karolina, Justyna i Magda podzieliły się zadaniami i w warszawskim biurze Essity, dbając o jakość i, jak przystało na światowego lidera branży – najwyższą higienę – przygotowały 300 kanapek, które trafiły do osób w kryzysie bezdomności. Karolina i Magda uczestniczyły także w wydawce przy dworcu.
– To wielka radość, że mogłyśmy pomóc i zapewnić posiłek potrzebującym. Kanapki mają moc. A jeszcze bardziej cieszy nas to, że nasza inicjatywa spotkała się z dużym zainteresowaniem kolegów z Essity. Już zarezerwowałyśmy kolejny termin w Fundacji. Działamy dalej w jeszcze szerszym gronie kolegów i koleżanek z pracy, a chętnych nie brakuje – mówi Iga Olejarczyk-Sapińska, customer service team leader w Tork.
To była pierwsza, ale z pewnością nie ostatnia współpraca pracowników Tork z Fundacją Daj Herbatę, która zrzesza grupę ludzi dobrowolnie działających na rzecz osób w trudnej sytuacji życiowej. Jednym z głównych celów marki Tork jest bowiem poprawianie dobrostanu innych i przełamywanie barier.
– Bardzo cenimy sobie współpracę z firmami, bo zgrane zespoły osób, które pracują razem na co dzień, potrafią zorganizować pomoc na dużą skalę. Przygotowując jedzenie dziewczyny z Essity działały z wielkim entuzjazmem, dokładnie i szybko. Kanapka jest ważną formą pomocy ze względu na swoją przydatność następnego dnia, zatem osoba, która ją dostaje może zostawić ją sobie na później. Udział wolontariuszy w pakowaniu i rozdawaniu jedzenia ma dodatkową wartość, bo pozwala im zobaczyć, jak krzywdzące może być stereotypowe myślenie o osobach w kryzysie bezdomności oraz poznać indywidualne historie wielu z nich. Duże znaczenie ma dla nas cykliczna współpraca z firmami, dzięki czemu możemy lepiej zaplanować wspólne działania i zapewnić regularną pomoc dla potrzebujących – podsumowuje Patrycja Drożyńska z Fundacji Daj Herbatę.