- Aż 79% restauratorów w Polsce uważa, że ich klienci oczekują także większej personalizacji oferty, bardziej adekwatnego dostosowania oferowanych produktów do oczekiwań odbiorców. Fot. Shutterstock.com
Wynika z nich, że 47% właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w ciągu ostatnich 2-3 lat natknęło się na trudności w biznesie, które były bezpośrednim efektem pandemii. Dzisiaj najpoważniejszym zagrożeniem jest dla nich inflacja – to ona jest największym wyzwaniem dla 62% ankietowanych. 32% obawia się zmniejszenia zasobów finansowych konsumentów.
Wobec kryzysowych wyzwań 29% badanych uważa, że kluczową rolę może odegrać optymalizacja dostaw jedzenia do konsumentów. W ciągu ostatnich 10 lat rynek zamówień posiłków online wzrósł w Polsce ponad 10-krotnie, a w przyszłym roku jego wartość ma osiągnąć 4,5 mld zł. Platforma Glovo szacuje, że część partnerów aplikacji osiąga nawet 40% dodatkowego przychodu dzięki dostawom.
Kolejnym istotnym trendem, na który wskazują respondenci jest zainteresowanie zdrowym jedzeniem. Aż 65% restauratorów uważa, że konsumenci oczekują bardziej ekologicznych wariantów posiłków w lokalach i w dostawie.
Aż 79% restauratorów w naszym kraju ma świadomość, że ich klienci oczekują także większej personalizacji oferty, bardziej adekwatnego dostosowania oferowanych produktów do oczekiwań odbiorców. Jednocześnie, właściciele lokali dostrzegają duży potencjał w marketingu – 77% ankietowanych inwestuje w takie działania, a 51% zwiększa wydatki na reklamę.
Poza marketingiem liczy się także obsługa klienta, a do tej należy, m. in. logistyka. Uwagę na jakość dostaw zwróciło w zrealizowanym przez Glovo badaniu 29% restauratorów, którzy określili zoptymalizowane metody delivery, np. ultra-szybkiego dostarczenia zamówienia, jako działania niezbędne.