- Z okazji Dnia Kobiet warszawska palarnia kawy speciality HAYB już po raz czwarty stworzyła Kawę Kobiecą. Fot. Shutterstock.com
Dzień Kobiet może być okazją nie tylko do świętowania, ale przede wszystkim do dyskusji o sytuacji kobiet w naszym kraju. Wspólnie z Your KAYA palarnia kawy HAYB chce głośno mówić o luce płacowej, ubóstwie menstruacyjnym oraz różnych aspektach przemocy.
– Kobiety w Polsce zarabiają statystycznie o 8,7 proc. mniej niż mężczyźni na analogicznych stanowiskach. To tak jakby kupując standardową paczkę kawy w normalnej cenie, dostać opakowanie lżejsze o 22 g. To jedna kawa przelewowa mniej. W przypadku Polek mniejsza wypłata często oznacza rezygnację z podstawowych potrzeb, ubóstwo menstruacyjne lub konieczność pozostawania w przemocowych relacjach. Chcemy dążyć do realnej zmiany, naszym wkładem w nią jest Kawa Kobieca – zaznacza Mateusz Tryjanowski.
– Cieszymy się, że już po raz drugi możemy być częścią tego wartościowego projektu i świętować Dzień Kobiet, realnie pomagając. W ramach wspólnych działań z palarnią kawy HAYB prowadzimy również akcję edukacyjną uświadamiającą z jakimi problemami zmagają się kobiety w Polsce. Jako marka produkująca ekologiczne artykuły do higieny intymnej, jesteśmy blisko nich i chcemy je wspierać, a wierzymy, że wiedzieć to móc – podkreśla Mika Olchowik, content marketing specialist z Your KAYA.
- Całkowity zysk ze sprzedaży Kawy Kobiecej zostanie przekazany fundacjom walczącym o prawa kobiet - Okresowej Koalicji oraz Feminotece. Grafika: materiały prasowe
– Na farmie nie używa się chemicznych środków ochrony roślin i nawozów. Ericka na swojej ziemi uprawia nie tylko kawę, co pozwala jej zabezpieczyć potrzeby pracujących na farmie ludzi. Tworząc Kawę Kobiecą pomagamy nie tylko kobietom w Polsce, ale także w Gwatemali – dodaje Dawid Zadara, head roaster w palarni HAYB. Podkreśla, że ziarna zostały wypalone w dwóch wariantach – zarówno pod espresso, jak i pod przelew, by każdy mógł wybrać wersję dla siebie.
Palarnia kawy speciality HAYB to jeden z najważniejszych graczy polskiej sceny kawowej segmentu speciality. Marka słynąca z dużego luzu (nazwa to skrót od How Are You Brewing?) i jakości specjalizuje się w wypalaniu kaw speciality z ziaren pochodzących z całego świata. Palarnia jest znana z akcji łączących cele społeczne z promocją kawy speciality. Swoimi działaniami wspierała już m.in. fundację Rak’n’Roll. Wygraj życie!, Centrum Praw Kobiet, Fundację Ogon do Góry czy schronisko Viva! w Korabiewicach.