- Lviv Croissants to ukraińska franczyzowa sieć piekarni, której specjalnością są świeżo wypiekane croissanty z różnymi nadzieniami. Fot. materiały prasowe
Założyciel firmy Andrij Hałyckij zadał sobie wówczas pytanie: "Z jakim nadzieniem chciałbym go spróbować?”. Jak wielu mężczyzn uwielbia mięso, a croissant kojarzy się raczej ze słodkim wypiekiem śniadaniowym. Jednak zasady są po to, aby je łamać. Dlatego składnikami farszu pierwszego firmowego croissanta "Lwowski” zostały salami, jajecznica, ser, świeże warzywa oraz sałata – opowiada Diana Hahin, specjalista od marketingu polskiej sieci Lviv Croissants.
Wytrawne menu
Croissant "Lwowski” stał się bestsellerem, który do dziś jest jedną z czołowych pozycji sieci. Zespół pracowników Lviv Croissants wymyślał coraz to nowe, czasami zaskakujące kompozycje smakowe, np. śledź z mozzarellą, które dołączyły do menu.
Przy tworzeniu polskiej oferty brano pod uwagę preferencje kulinarne mieszkańców Polski. W menu znalazły się m. in. croissant wiejski (mięso wieprzowe z cebulką i kiszonymi ogórkami w połączeniu z sosem czosnkowym) oraz z wieprzowiną z grzybami (mięso z duszonymi pieczarkami, kiszonymi ogórkami i wyrazistym ostrym sosem).
Oprócz croissantów w menu sieci są także m. in. rosół z kurczaka oraz różnego rodzaju napoje: firmowe lemoniady, witaminowe herbaty i kawy (ristretto, latte: "snikers", "oreo" i "słony karmel").
Zagraniczna ekspansja
Pierwsza piekarnia została otwarta we Lwowie w 2015 roku, a już po dwóch latach firma stała się ogólnoukraińską siecią, która liczyła 70 lokali. Obecnie w całej Ukrainie działa ponad 140 piekarni pod szyldem Lviv Croissants. Zarówno podczas pandemii, jak i teraz, w czasie wojny, firma otwiera nowe piekarnie i zapewnia miejsca pracy.
19 września 2022 roku Lviv Croissants weszło na rynek międzynarodowy i otworzyło pierwszą w Polsce placówkę. Teraz w naszym kraju działa już pięć piekarni sieci - dwie we Wrocławiu, jedna w Zgorzelecu i dwie w Warszawie. W kolejce do uruchomienia czeka kilka kolejnych, m. in. na warszawskim Wilanowie.
Zawsze po drodze
Firma podkreśla, że ważnym aspektem jej działalności jest odpowiedzialność społeczna. W Polsce chce zaangażować się w przedsięwzięcia społeczne, wspierać lokalne i krajowe organizacje, programy dla dzieci i młodzieży, a także prowadzić działania rozwojowe.
– Przykładamy wiele uwagi do szczegółów, aby każdy mieszkaniec Polski, wchodząc do naszego lokalu, czuł się komfortowo, mógł cieszyć się smakiem croissantów i atmosferą – podkreśla Diana Hahin. – Jesteśmy zawsze po drodze: do pracy, nauki, spotkań, realizacji pomysłów, sukcesu – dodaje.