- Pierwsza w Polsce restauracja L’Osteria - marki znanej fanom włoskiej kuchni w ośmiu państwach Europy - będzie się mieściła w warszawskim Centrum Praskim Koneser. Fot. materiały prasowe
Wyróżnikami wnętrza mają być efektowne lampy, eleganckie elementy z kamienia i przyciągająca wzrok otwarta kuchnia, dzieki której goście będą mogli na własne oczy zobaczyć, jak pizzaiolos i kucharze z wprawą przygotowują dania.
W menu nie zabraknie przystawek oraz dań z makaronu wytworzonego w należącej do L’Osteria fabryki. Bar opócz włoskich alkoholu zapewni świeżo mieloną mieszankę kawy L'Osteria.
– Z dużym optymizmem patrzę w przyszłość i na rozwój gastronomii w Polsce. L'Osteria jest marką o dużym potencjale, oferującą niesamowite dania i produkty kuchni włoskiej w przystępnych cenach. Naszym wyróżnikiem jest nie tylko jedzenie. Chcemy, aby każda wizyta w restauracji była dla naszych gości fantastycznym przeżyciem, niczym wakacje we Włoszech, dlatego dbamy o najdrobniejszy szczegół. Wierzę w ten koncept i jego sukces na polskim rynku – mówi Adam Mularuk, partner joint venture firmy.
- Sekretem sukcesu L’Osteria są ludzie i rodzinna atmosfera panująca w lokalach. Fot. materiały prasowe
– Niebywała kultura organizacyjna połączona z atmosferą pracy i bliskimi, rodzinnymi relacjami to u nas podstawa, w ten sposób tworzymy ducha La Famiglia. Naszą receptą na sukces jest dzielenie się tym, co najlepsze: gościnnością, radością z bycia razem i miłością do włoskiego jedzenia – dodaje Mularuk.
Doświadczony partner
FR L'Osteria SE podpisała umowę joint venture z Adamem Mularukiem (Atena Capital) na wprowadzenie i zarządzanie marką na polskim rynku w grudniu 2022 roku.
– Cieszymy się, że wspólnie z Adamem Mularukiem, który od razu dostrzegł potencjał marki, możemy wkroczyć na kolejny rynek. Adam idealnie pasuje także do La Famiglia – jak określamy zespół L’Osterii – zarówno swoją osobowością, jak i wartościami, którymi kieruje się w biznesie – podkreśla Mirko Silz, dyrektor generalny FR L’Osteria SE.
Mularuk ma wieloletnie doświadczenie w branży gastronomicznej. Jako chief franchised brands office w AmRest pracował dla takich marek jak: KFC, Burger King, Pizza Hut i Starbucks, odpowiadając za 12 rynków, 1800 restauracji i ponad 18 tysięcy pracowników. W Starbucks odegrał ważną rolę w rozwoju firmy – za jego kadencji liczba kawiarni wzrosła z 70 do 400 w ośmiu krajach. Pracował również dla IKEA jako country sales director Polska i store director, odpowiadając za lokalizacje w Madrycie, Barcelonie, Jankach, Warszawie. Był również food service directorem.Rozwój marki L'Osteria
Pierwsza L'Osteria została otwarta w Norymberdze w 1999 roku. Sukces zachęcił założycieli, Friedemanna Findeisa i Klausa Radera, do dalszego rozwijania tego pomysłu. Szybko rozwinęli działalność na całe Niemcy, a w 2011 roku otworzyli swoją pierwszą restaurację w Austrii. Szwajcaria, Anglia, Czechy, Holandia, Francja i Luksemburg to sześć kolejnych rynków europejskich, na których są obecni.
Aktualnie L'Osteria to 158 restauracji w ośmiu krajach. Ma 33 franczyzobiorców i partnerów, zatrudnia łącznie około 6500 pracowników. W 2023 roku firma planuje poszerzyć swoją działalność o kolejne 22 restauracje.
W Niemczech, gdzie działają 132 lokale L’Osteria, marka ta w 2022 roku zajęła szóste miejsce wśród stu największych firm rynku restauracyjnego w rankingu przygotowywanym na Międzynarodowe Forum
Gastronomiczne w Hamburgu. W minionym roku firma osiągnęła przychód 320 milionów euro.
W marcu bieżącego roku trafiła do portfela funduszu McWin, prywatnej firmy inwestycyjnej specjalizującej się w usługach gastronomicznych i technologii żywności. Równocześnie założyciele L’Osteria, Klaus Rader i Friedemann Findeis, pozostają znaczącymi akcjonariuszami mniejszościowymi firmy.