Odmienne nazwy nie ułatwiały odbiorcom kojarzenia magazynu z portalem. Podjęliśmy więc decyzję o upodobnieniu nazewnictwa i logotypów.
– Wybór nowej nazwy był oczywisty. Rozwijając portal, warto wykorzystać potencjał marki magazynu „Food Service”, który jest lepiej rozpoznawalny w branży HoReCa i dłużej obecny na rynku medialnym niż OuiChef.pl. Miesięcznik w formie papierowej wydawany jest przecież od 29 lat – podkreśla Monika Jankowska-Kapica, od 1 kwietnia nowa redaktorka naczelna „Food Service”, która jednocześnie pełni funkcję szefowej portalu.
– Chcemy efektywniej zarządzać treściami „Food Service” i portalu oraz rozwijać spójną ofertę wydawniczą. Zmiana nazwy OuiChef.pl na foodservice24.pl i uspójnienie wizerunku pod jednym, bardziej popularnym w branży brandem to naturalna konsekwencja łączenia naszych propozycji offline i online – dodaje.
Wymyślona przed paroma laty nazwa OuiChef.pl odnosi się do znanego w środowisku restauracyjnym zawołania „Tak, szefie!” (franc. oui chef), które oznacza bezdyskusyjne przyjęcie polecenia szefa kuchni i podkreśla hierarchiczną strukturę kucharskiego świata.
– Ta nazwa może być odbierana jako zbyt niszowa w sytuacji, gdy portal systematycznie poszerza grono swoich odbiorców o tzw. foodies, czyli niezwiązanych zawodowo z branżą HoReCa użytkowników zainteresowanych światem gastronomii i szeroko pojmowaną kulturą kulinarną – wyjaśnia redaktorka naczelna „Food Service” i foodservice24.pl.
80% artykułów na naszym portalu to treści nowe, niepublikowane wcześniej na łamach magazynu „Food Service”. Użytkownicy serwisu internetowego mogą się z niego dowiedzieć, co słychać u topowych restauratorów i szefów kuchni, zajrzeć za kulisy renomowanych restauracji, poznać ludzi branży i najnowsze trendy w gastronomii, znaleźć praktyczne porady, jak prowadzić restauracyjny biznes. Na naszym portalu codziennie pojawiają się newsy, artykuły i wywiady pogrupowane w kategorie: wydarzenia, biznes, miejsca, ludzie, lifestyle, wino, karta dań i napojów oraz produkty.
O wydawnictwie:
VFP Communications jest wydawcą branżowych miesięczników: „Handel”, „Media Marketing Polska” i „Food Service”, a także właścicielem portali HandelExtra.pl, MMPOnline.pl, MMP24.pl oraz foodservice24.pl. Organizuje także konferencje, m. in. Multiscreen Day i Shopper Day oraz konkursy branżowe Golden Arrow i Kreatura.