Zarządzający spółką największy potencjał rozwojowy widzą w tej pierwszej marce, m.in. dzięki mniejszym wymogom lokalowym i inwestycyjnym.
– Poszukujemy partnerów do prowadzenia biznesu pod naszym szyldem w mniejszych ośrodkach miejskich. Większe miasta, m.in. ze względu na większe koszty inwestycyjne, rezerwujemy dla siebie – informuje Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska.
Koncept Pijalnia Wódki i Piwa powstał w 2011 r. i od tego momentu nieustannie ewoluuje, głównie ze względu na zmianę pokoleniową klientów. Lokuje się w segmencie barów bistro.
– Obecnie mamy 32 Pijalnie, z czego 14 działa w formacie franczyzowym. W ubiegłym roku otworzyliśmy cztery nowe we franczyzie i jeden własny – wymienia Paweł Kowalewski. – Ile w tym roku uda nam się uruchomić kolejnych? Tego nie wiem, choć widzę bardzo duże zainteresowanie tym konceptem wśród inwestorów. Obserwuję też spore nienasycenie rynku i sporą łatwość w zdobywaniu lokali pod Pijalnie, więc jestem dobrej myśli co do rozwoju tej sieci – przyznaje.
Notowana na GPW spółka holdingowa zarządzająca pięcioma konceptami gastronomicznymi opublikowała właśnie sprawozdanie finansowe za 2022 r. W raportowanym okresie skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 81,8 mln zł. Zysk na działalności operacyjnej (EBIT) osiągnął 9,8 mln zł (wzrost rr o 15%). Zysk netto wyniósł 7,2 mln zł, utrzymując stały poziom względem roku poprzedniego.
Głównym silnikiem napędu skonsolidowanej sprzedaży jest oferta największego konceptu Grupy – wspomnianej Pijalni Wódki i Piwa. Pozytywny wpływ ma również częściowe działanie Grupy w modelu franczyzowym. Głównym celem Mex Polska jest dalsze skalowanie biznesu poprzez równoległy rozwój kilku niezależnych i rentownych konceptów gastronomicznych, zlokalizowanych na terenie całego kraju.
– Biorąc pod uwagę aktualną sytuację ekonomiczną i utrzymującą się inflację, cieszę się, że udało nam się wypracować w 2022 r. satysfakcjonujące wyniki finansowe. Wracamy do stanu sprzed pandemii. Ze względu na restrykcje pandemiczne obowiązujące w 2021 roku dane porównawcze w żaden sposób nie są jednak obiektywne, a jedynym miarodajnym i porównywalnym okresem był IV kwartał, kiedy to zysk netto w 2022 roku wyniósł prawie 1,1 mln zł, a zysk EBIT był na poziomie 1,4 mln zł. Dało to odpowiednio wzrost rr o 87,8 proc. oraz 91,2 proc. – wymienia Dariusz Kowalik, wiceprezes i dyrektor finansowy w Mex Polska.
Biorąc pod uwagę ciągły rozwój Grupy, spółka spodziewa się tendencji wzrostowej w przyszłych okresach rozliczeniowych. Zarząd wskazuje, że już teraz widzi wzrost przychodów ze sprzedaży w I kwartale 2023 r. vs I kwartał 2022 r. Jak podano, spółka po I kwartale br. osiągnęła przychody na poziomie 19,2 mln zł vs 14,3 mln zł w I kwartale 2022 r., co daje wzrost rr o prawie 34%.