Design serii naczyń KROSNO Celebration tworzą klasyczne, surowe kształty szkła formowanego ręcznie przez artystów-hutników, które kontrastują z widocznym w kolekcji sentymentem do nurtu art déco. Wyraża go obecny na każdym wyrobie optyk w postaci zdecydowanych, pionowych załamań szkła, które w bajeczny sposób rozpraszają padające na nie światło. Zabieg ten tworzy dookoła naczyń magiczną poświatę i rzuca połyskujące plamki na otaczające przedmioty.
Jubileuszowa celebracja
Na jubileuszową serię składają się: dzbanek, karafka/wazon, salaterka oraz 4 warianty kieliszków i 2 warianty szklanek o różnych zastosowaniach. Autorką kolekcji jest Anna Grabowska – Szczur, która od 36 lat projektuje dla marki KROSNO unikatowe przedmioty, wyróżniające się estetyczną konsekwencją oraz idealnym balansem walorów artystycznych i użytkowych. Serię Celebration wyróżniają dodatkowo nawiązujące do estetyki 20-lecia międzywojennego okolicznościowe opakowania, stworzone przez Krystynę Patsak.
Z okazji 100-lecia marka KROSNO przygotowała klimatyczną sesję zdjęciową promującą kolekcję Celebration. Zdjęcia przedstawiają modelkę w minimalistycznej stylizacji łączącej styl epoki z nowoczesnością. Autorem sesji jest Krystian Szczęsny.
100 lat tradycji
KROSNO to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek szkła użytkowego w Polsce i na świecie. Na bazie 100 lat tradycji, w hucie na Podkarpaciu powstają wyroby szklane o różnorodnym przeznaczeniu: do alkoholi, napojów, do serwowania potraw, a także szkło dekoracyjne i prezentowe.
Dzieła projektantów do życia powołują mistrzowie w swoim fachu: artyści-hutnicy, szlifierze i zdobnicy. W każdym roku mury zakładu opuszcza ponad 80 milionów sztuk naczyń, w tym unikalne wyroby szklane wytwarzane ręcznie.
Historia szklanego zagłębia
W 1923 roku na terenie posiadłości wykupionej od hrabiny Kaczkowskiej ruszyła budowa pierwszej w mieście Krosno huty szkła, a niespełna rok później z zakładu wyruszyły pierwsze transporty gotowych wyrobów, dając początek szklanemu zagłębiu na południu Polski.
Huta mimo pożaru przetrwała II wojnę światową, by wkrótce po odbudowie zachwycić projektami szkła i kunsztem wykonania naczyń, które trafiły nawet na dwór królowej brytyjskiej Elżbiety II, cesarzowej Japonii czy króla Hiszpanii Juana Carlosa. W latach 70-tych ze szkła KROSNO korzystano już w niemal w każdym polskim domu, a wytwarzane wzory stworzyły historię polskiego wzornictwa.
100 lat! 100 lat!
W jubileuszowym roku 2023 marka KROSNO przygotowała okolicznościowe logo ze znakiem graficznym „100 lat”. Powstały również nowe odsłony opakowań produktów oraz dedykowane, jubileuszowe strony internetowe w wersji polskiej www.100latkrosno.pl i angielskiej www.100yearskrosno.com. Z okazji obchodów 100-lecia marka nawiązała współpracę między innymi z Katarzyną Tusk (Make Life Easier), która przez cały rok będzie prezentować różne kolekcje KROSNO.