- Na ulice Warszawy wyjechał pierwszy w historii marki, półautonomiczny robot dostawczy Pyszne.pl. Fot. materiały prasowe
Jak to działa?
Po odebraniu zamówienia z restauracji, robot wysyła klientowi wiadomość SMS z informacją, że wyruszył w drogę. W większości pokonuje ją autonomicznie - sam podejmuje decyzję w jaki sposób pokonać trasę. Jest przystosowany do radzenia sobie z różnego rodzaju infrastrukturą miejską. Krawężniki czy nierówne chodniki nie są dla niego przeszkodą. W wybranych momentach wspiera go jednak zdalny operator - na przykład podczas przejeżdżania przez przejścia dla pieszych.
Gdy robot dotrze na miejsce odbioru zamówienia, dzwoni do klienta, aby poinformować, że czeka przed budynkiem. Ponadto wysyła klientowi SMS-em link potrzebny do otworzenia pojemnika na jedzenie. Po zakończeniu dostawy wraca do restauracji po kolejne zamówienie. Robot dostarcza jedzenie na dystansie do 3 km od lokalu.
Ciekawostka dla klienta, innowacja dla firmy
- Rolą robota jest wsparcie procesu dostaw na krótkich dystansach w godzinach szczytu. Wierzymy, że to rozwiązanie może usprawnić operacyjność dostaw naszych Partnerów - mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl. - Innowacje są wpisane w DNA naszej marki. Bardzo ważnym elementem działalności Pyszne.pl jest identyfikowanie trendów i badanie nowych rozwiązań, które mogą wpłynąć na całą branżę. Jako lider rynku chcemy przecierać szlaki. Testy dostaw z wykorzystaniem robota to kolejne działanie, które wpisuje się w tę strategię - dodaje Krupicz.
Z kolei Jarosław Śliwa z restauracji Mandala Express, dodaje: - Droid, bo tak lubię nazywać naszego nowego kompana, stanowi nie lada ciekawostkę dla klientów. Jego praca jest wsparciem dla dostaw realizowanych w niedalekim sąsiedztwie restauracji. To interesujące rozwiązanie, które będzie zyskiwać na popularności. Cieszymy się, że możemy wziąć udział w jego testach.
Ciepłe jedzenie prosto od robota
Testowany przez Pyszne.pl robot Delivery Couple ma wbudowany system ogrzewania i czujniki temperatury, dzięki którym dostarczone jedzenie będzie ciepłe, a także konstrukcję chroniącą zamówienie przed przewróceniem się czy rozlaniem. Jeździ po chodnikach i ścieżkach rowerowych, a na jednym ładowaniu potrafi pracować przez cały dzień. Jest też przygotowany na „stresujące” sytuacje. Jeśli nie jest pewny, jak pokonać przeszkodę, szuka alternatywnej trasy, a jeżeli nie może jej znaleźć - prosi o pomoc zdalnego operatora.
- Nasze roboty testowane są już w kilku miastach w Polsce we współpracy z mniejszymi partnerami i radzą sobie świetnie. To nowinka technologiczna, która dopiero pojawia się na polskich ulicach, dlatego przyciąga uwagę przechodniów. Roboty spotykają się z pozytywnymi reakcjami. Współpraca z Pyszne.pl, pierwszą tak dużą marką, która zainteresowała się naszym rozwiązaniem, z pewnością dodatkowo zwiększy zaufanie do robotów dostawczych - przyznaje Beata Falińska, chief operating officer w Delivery Couple.