x

Zabytki? To przeżytek! 81 proc. podróżuje, by próbować nowej kuchni

Kategoria: Twój biznes - wiedza    16.05.2023

Według "Global Travel Trends Report" aż 81 proc. badanych jako najważniejszy cel swojej podróży wskazało kulinaria. Czy to przypadek, że w tym roku Polska została wskazana jako kierunek podróży numer 1, a jednymi z najbardziej viralowych TikToków stają się te z testami polskiego jedzenia?

Turystyka kulinarna staje się coraz popularniejsza. Fot. Materiały prasowe
Turystyka kulinarna staje się coraz popularniejsza. Fot. Materiały prasowe
Jak wynika z corocznego badania „Global Travel Trends Report” kulinaria stały się w tym roku jednym z trendów, dominujących w turystyce. Podróżowanie w celu odkrywania nowych smaków jest najbardziej popularne wśród młodszych pokoleń. Niemal połowa (47 proc.) respondentów pokolenia GEN Z i Millenialsów twierdzi, że zaplanowało całą wyprawę wokół wizyty w konkretnej restauracji - w porównaniu do 37 proc. wszystkich respondentów.

Co więcej, 45 proc. młodszych podróżników przyznaje również, że zaplanowało wyjazd, by wziąć udział w lokalnym kulinarnym festiwalu. Co ciekawe, wśród wszystkich badanych co piąty (22 proc.) weźmie nawet udział w zajęciach lokalnej szkoły gotowania.

Potęga internetu
Jednocześnie 66 proc. GEN Z i Millenialsów wskazuje, że inspirację do podróż kulinarnych czerpie z portali społecznościowych. Jak się okazuje w ostatnich najbardziej popularnych treściach na TikToku znalazł się polski akcent. Ken to znany TikToker, który na kanale relacjonuje liczne podróże. Odwiedził wiele krajów, ale to w Polsce spędził najwięcej czasu. Jak przyznaje, jedną z rzeczy, które najbardziej ujęły go w naszym kraju, jest tradycyjna polska kuchnia.

Ken już po powrocie do Japonii zatęsknił za nią. Udało mu się jednak szybko znaleźć remedium na jedzeniowe troski: odnalazł w Kioto polską restaurację, która serwuje nie tylko bigos, pierogi czy flaki, ale również tradycyjny polski żurek, a nawet wódkę. Jego testy produktów z naszego kraju biją rekordy popularności na platformie.

Polska liderem według CNN
Na początku tego roku portal CNN opublikował listę najlepszych kierunków turystycznych na 2023 rok, a Polska znalazła się na jej pierwszym miejscu. Czy to przypadek, że w roku, gdy jednym z najpopularniejszych trendów podróżniczych są kulinaria, to właśnie my przodujemy w zestawieniu? Jeśli spojrzeć pod kątem lingwistycznym, być może nie!

- Prawdopodobnie polską kuchnię można znaleźć wszędzie tam, gdzie zdołaliśmy się osiedlić większą liczbą. W ten sposób przemycamy tradycyjne smaki i język, który ma je opisać. Doskonale widać to w angielskim, gdzie słowa takie jak pierogi czy kiełbasa przyjęły się na dobre. A barszcz, sernik czy żurek widnieją w niezmienionej, czyli nieprzetłumaczonej formie, w wielu kartach menu po angielsku. Nic dziwnego, że polska kuchnia znajduje się tak wysoko wśród osób, które łączą podróże z próbowaniem nowych potraw. Jest pyszna! A fakt, że wciąż nawiązuje do oryginalnej pisowni i wymowy, powinien nas wyłącznie cieszyć - zauważa Piotr Wojsznis, ekspert językowy Babbel.

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Ukraińska sieć Lviv Croissants otworzyła szósty lokal i ujawnia dalsze plany

Znamy miasta, w których Lviv Croissants podpisał już umowy na uruchomienie kolejnych lokali pod swoim szyldem. Sieć obrała ostry kurs na Polskę - 1 czerwca otworzyła szósty bar w naszym kraju.

Popeyes - nowa sieć szykuje się do debiutu w Polsce. Wiemy, gdzie będzie pierwszy lokal

Pierwszy lokal amerykańskiej sieci gastronomicznej Popeyes znanej z dań w stylu luizjańskim już w lipcu przywita pierwszych gości. Zostanie otwarty we Wrocławiu w Pasażu Grunwaldzkim.

Marcin Szachowicz: Pięć rozwiązań dobrych dla restauracyjnej kasy

Gdy drożeją warzywa, owoce, nabiał i inne artykuły spożywcze oraz zmniejsza się zawartość portfeli Polaków gastronomia jest w kropce. Podnosić ceny dań? Zmniejszać porcje? Szukać tańszych produktów? Żadne rozwiązanie nie jest dobre. Jak więc sprawić, by goście wciąż chętnie odwiedzali restauracje?

MAX Premium Burgers: wyróżnia nas zielone menu

Od siedmiu lat działa w Polsce sieć restauracji MAX Premium Burgers ze Szwecji, która istnieje od 1968 roku. Dlaczego rozwija się w kraju tak odmiennym od Skandynawii? Czemu stawia na roślinne menu? Opowiada Jerzy Jakubiak, head of development w MAX Premium Burgers.

800 mln zł - tyle zaległości ma branża gastronomiczna!

BIG InfoMonitor podaje, że na drodze do poprawy sytuacji branży gastronomicznej stanęła inflacja: biznes zmaga się z utrzymującymi się wysokimi cenami produktów żywnościowych, energii, paliwa i konkurencją.

Subway uspokaja franczyzobiorców i otwiera się na współpracę z korporacjami

Zarząd sieci restauracji Subway ogłosił gotowość do współpracy z korporacjami, co jest zwrotem o niemal 180 stopni w stosunku do dotychczasowej strategii. Ma to uspokoić dotychczasowych franczyzobiorców zaniepokojonych przyszłością marki.

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej