- Michał Prószewski, coffee business director w Coca-Cola Hellenic, Coca-Cola HBC. Fot. materiały prasowe
I przyznaje, że wejście włoskiej marki do portfolio koncernu napojowego daje jej możliwość dalszego rozwoju, w tym międzynarodowej dystrybucji.
Według badań Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat (2022) aż 65% Polaków wypija średnio od 1 do 2 filiżanek kawy dziennie. Polacy, poza tym, że kochają szczególnie latte i espresso, stają coraz bardziej wymagającymi i dojrzałymi kawoszami, chętnie sięgającymi po wyroby premium.
– Zwyczaje i trendy konsumenckie napędzają rozwój naszego portfolio. Cały czas poszerzamy wachlarz marek, produktów i wariantów smakowych, by nie tylko zaspokajać potrzeby, ale także oczekiwania rynku. Podążając za naszą strategią 24/7, trzy lata temu wprowadziliśmy do naszej oferty kawę – to był strzał w dziesiątkę. Polska jest dziś najsilniejszym rynkiem w tej kategorii w całej grupie Coca-Cola HBC. Na tym nie poprzestajemy i robimy kolejny, ekscytujący krok: strategiczne partnerstwo z Caffè Vergnano – podkreśla Ruža Tomić Fontana, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.
Kawa w premium na topie
Widząc rosnące zainteresowanie konsumenta kawą premium, Coca-Cola HBC zapowiada rozwój tego segmentu. Wejście w dystrybucję produktów Caffè Vergnano w sektorze HoReCa to dopiero początek. W najbliższych miesiącach firma planuje rozszerzyć ofertę marki o rozwiązania dla biznesu (np. do biur), a dalej także o artykuły z segmentu kaw do domu. Rozwojowi portfolio towarzyszyć będą działania wspierające budowanie świadomości i rozpoznawalności marki.
– Cieszę się, że Caffè Vergnano stało się częścią portfolio Coca-Cola HBC w Polsce – rynku z ogromnym potencjałem na mapie biznesu kawy. Jestem przekonana, że dzięki wsparciu tak silnego zespołu, osiągniemy świetne wyniki. Bardzo dziękuję za zaangażowanie i pracę włożoną już w rozwój naszej marki. Tak ważne kroki biznesowe jak ten mają dla mnie i naszej rodziny ogromne znaczenie – mówi Carolina Vergnano, prezes Caffè Vergnano i wnuczka założyciela, zarządzająca rozwojem Caffè Vergnano.
Marka z tradycjami
Włoski styl, rodzinna tradycja, zrównoważone podejście do biznesu, wyjątkowy smak i wysoka jakość to atrybuty Caffè Vergnano, która od ponad 140 lat cieszy swoim smakiem mieszkańców Półwyspu Apenińskiego. Historia marki sięga 1882 roku, kiedy to jej twórca Domenico Vergnano otworzył pierwszy butikowy sklepik z kawą w Chieri, miasteczku u podnóża wzgórz Turynu.
Tradycje związane z marką i specjalna receptura kawy przekazywane są z pokolenia na pokolenie. Wyróżnikiem Caffè Vergnano jest jej jakość powstała w procesie powolnego, starannego sposobu palenia wyselekcjonowanych ziaren.
Oferta w Polsce składa się z ponad 10 propozycji kaw premium od 100% arabiki po jej mieszanki z robustą. Znajdują się w niej ekskluzywne kompozycje z najlepszych odmian kawy na świecie: linia 1882, produkty linii Classic - owocowych Mille i Espresso Dolce'900 do pełnych smaku Espresso Crema'800, poprzez kawy o intensywnym aromacie i kremowej konsystencji Espresso Ricco'700, Espresso Classico'600, aż po delikatniejszy smak bezkofeinowego wariantu Decaffeinated.
Kilka lat temu został uruchomiony sklep internetowy dla polskich klientów detalicznych. Przedstawicielka rodziny Vergnano przyznaje, ze markę z Polską łączy szczególna więź, którą można nazwać miłością od pierwszego wejrzenia.