Lalou wine concept to nowa przestrzeń z winem otwarta w Browarach Warszawskich. Stworzył ją znany sommelier Norbert Dudziński. Miejsce oferuje obszerną selekcję win biodynamicznych, organicznych i naturalnych z klasycznych regionów Europy i Nowego Świata oraz tzw. nowej fali.
Lalou wine concept – sklep z winem i tasting room w Warszawie. Zdjęcie: materiały prasowe
Lalou to koncept, który łączy sklep z winem z miejscem przeznaczonym do spotkań i degustacji. Jego charakter jest odzwierciedleniem sposobu myślenia o winie i doświadczeń właścicieli: Magdy Butkiewicz-Dudzińskiej i Norberta Dudzińskiego, którzy kilka lat spędzili w Kopenhadze.
Skandynawski duch przejawia się zarówno w designie Lalou, jak i w podejściu właścicieli do wina i budowania relacji z gośćmi. – Lalou to miejsce, o którym marzyliśmy od wielu lat. Stworzyliśmy je na bazie naszych doświadczeń i wrażliwości. Chcieliśmy, by nasz projekt był spójny zarówno na poziomie selekcji win, jak i designu oraz materiałów wykorzystanych w lokalu – mówią Magda i Norbert.
Lalou wine concept – sklep z winem i tasting room w Warszawie. Zdjęcie: materiały prasowe
Lalou ma być nie tylko sklepem, ale również miejscem zachęcającym do odkrywania wina i rozmów o nim. – W centralnym punkcie umieściliśmy duży stół, przy którym będziemy spotykać się z gośćmi. Część lokalu zajmie „piwnica”, w której w odpowiednich warunkach wina będą dojrzewać do momentu, aż uzyskają pełną złożoność i niepowtarzalność – opowiadają właściciele.
Szczególne miejsce na półkach zajmują wina z Szampanii, Jury, Doliny Loary, Burgundii, Etny, Teneryfy, Mozeli oraz szeroko rozumiane wina naturalne, w tym coraz popularniejsza kategoria win pomarańczowych.
– Wina organiczne, biodynamiczne, nisko interwencyjne, moderniści, terroiryści, autentyści, naturaliści – to oni stanowią dla nas istotę wina – wyjaśnia Norbert Dudziński. – Dynamika świata wina jest ogromna, zatem aby odczytywać aktualne trendy, trzeba wiedzieć, co już się wydarzyło, jak wyglądało „wczoraj” – uzupełnia.
Magda Butkiewicz-Dudzińska i Norbert Dudziński, właściciele i twórcy Lalou. Zdjęcie: Bartek Warzecha
Magda na co dzień jest właścicielką oraz dyrektorką kreatywną agencji Grupa Wzór. Wdrażała projekty dla znaczących marek i korporacji, przede wszystkim w obszarach identyfikacji wizualnej i designu. To doświadczenie wykorzystała w nowym koncepcie, tworząc markę Lalou stanowiącą odzwierciedlenie wartości, którymi z Norbertem kierują się w życiu. Powstał minimalistyczny znak graficzny oraz wystrój lokalu przemyślany w najdrobniejszych detalach.
Norbert przez wiele lat pracował jako head sommelier w wyróżnionej trzema gwiazdkami Michelin restauracji Geranium w Kopenhadze, która została sklasyfikowana na 5. miejscu
w rankingu The World’s 50 Best Restaurants. W 2020 roku został wyróżniony przez Międzynarodową Akademię Gastronomiczną prestiżowym tytułem Prix au Sommelier. Przez ostatnie 3 lata jako head sommelier restauracji Dyletanci rozwijał i zarządzał największą kartą win w Polsce.